הסופר הסרי לנקי שיהאן קרונטילאקה זכה בפרס בוקר על הרומן השני שלו - The Seven Moons of Maali Almeida, כך הוכרז הלילה (בין שני לשלישי). השופטים היללו את התעוזה והאמביציה של המחבר.
2 צפייה בגלריה
שהאן קארונטילקה
שהאן קארונטילקה
שהאן קארונטילקה
(צילום: EPA)
הרומן זוכה פרס הבוקר מגולל את סיפורו של מאלי אלמאידה, צלם שמתעורר ב-1990 במקום שנראה כמו משרד שמימי ומגלה כי הוא מת. הוא לא יודע מי הרג אותו ויש לו שבעה ירחים שבאמצעותם הוא יכול לתקשר עם אהוביו החיים ולהוביל אותם לארכיון תמונות שצילם ממלחמת האזרחים בסרי לנקה.
הרומן החדש יצא יותר מעשור אחרי ספר הבכורה של קרונטילאקה, Chinamen, שראה אור בשנת 2011. ניל מקגרגור, יו"ר חבר השופטים בוועדת הפרס השנה, נימק את הבחירה ברומן: "זהו ספר שמעביר את הקורא רכבת הרים מטלטלת בין חיים ומוות, ולוקח אותו למסע הישר למה שהכותב מגדיר כ'ליבו האפל של העולם'. שם למרבה ההפתעה ניתן למצוא שמחה, רכות, אהבה ונאמנות".
כשקיבל את הפרס, קרונטילאקה פנה לעם הסרי לנקי בטמילית ובסנהילית, ולבסוף סיכם באנגלית: "אני כותב את הספרים למענכם. בואו נמשיך לשתף סיפורים". בהמשך הוסיף כי הוא מקווה שביום מן הימים המצב הפוליטי בסרי לנקה יאפשר לרומן שלו "לשבת על מדפי ספרי הפנטזיה בחנויות הספרים".
את הפרס לסופר העניקה המלכה-רעיה הטרייה קמילה, בטקס שנערך בתיאטרון ראונדהאוס בלונדון - במה שנחשב לאחד מהאירועים הרשמיים הראשונים בהשתתפותה מאז כניסתה לתפקיד. זוכה הפרס בשנה שעברה, דיימון גלגוט, העניק לקרונטילאקה את הפרס הכספי על סך 50 אלף פאונד (כ-200 אלף שקל).
2 צפייה בגלריה
שהאן קארונטילקה
שהאן קארונטילקה
שהאן קארונטילקה
(צילום: EPA)
הספר הזוכה יצא בהוצאה עצמאית בשם Sort of Books. זוהי הפעם הראשונה בה ההוצאה נמנית ברשימה הארוכה של המועמדים לפרס.
קרונטילאקה נולד בעיר גאלה שבסרי לנקה ב-1975 וגדל בבירה קולומבו. מלבד ספרים הוא כתב גם שירי רוק ותסריטים. הוא הסרי לנקי השני שזוכה בפרס, לאחר שב-1992 זכה בו מייקל אונדאצ'י על ספרו המצליח "הפצוע האנגלי".
עם זכייתו, גבר על ספרים נוספים שהיו ברשימה הקצרה לפרס - "תהילה" מאת נו'ויולט בולאוויו (NoViolet Bulawayo), "העצים" מאת פרסיבל אוורט, Treacle Walker מאת אלן גארנר, Small Things Like These מאת קלייר קיגן ו-Oh William! מאת אליזבת סטראוט.
לדברי מקגרגור, הבחירה להעניק את הפרס לקרונטילאקה נעשתה פה אחד, והוסיף כי למרות שכל הספרים ברשימה שונים מאוד זה מזה ניכר כי הם כולם עוסקים בשאלה אחת - "מהי החשיבות של חייו של אדם יחיד?".