השחקנית האמריקנית ג'נה מאלון, אשר התפרסמה בסרטי "משחקי הרעב", חשפה כי הותקפה מינית בעת צילומי הסרט האחרון בסדרה, "משחקי הרעב: עורבני חקיין חלק 2".
1 צפייה בגלריה
ג'נה מאלון
ג'נה מאלון
ג'נה מאלון
( Andreas Rentz/Getty Images)
בפוסט שהעלתה היום (ד') באינסטגרם פרסמה מאלון (38) תמונה שצולמה בסוף צילומי הסרט בצרפת ב-2015. "אזהרת טריגר: התמונה הזו צולמה מיד אחרי שסיימתי להצטלם ל'עורבני חקיין חלק 2' ונאלצתי להיפרד מכולם", כתבה מאלון, "צילמנו באחוזה יפהפייה באזור הכפרי של צרפת, וביקשתי מהנהג שייתן לי לצאת לשדה כדי שאוכל לבכות ולתפוס את הרגע הזה, למרות שהתקופה הזו בפריז הייתה קשה במיוחד עבורי, עברתי פרידה קשה וגם הותקפתי מינית על ידי מישהו שעבדתי עמו".
מאלון המשיכה לספר שעבדה מאוד קשה כדי להחלים וללמוד דרך 'צדק מאחה' (Restorative Justice) - גישה של התמודדות אישית מול התוקף, על מנת לבטא בפניו את הפגיעה שפגע בה: "איך להתפייס עם האדם שתקף אותי ואיך להתפייס עם עצמי. זה היה קשה לדבר על 'משחקי הרעב' ועל ג'והנה מייסון (הדמות שהיא מגלמת בסדרת הסרטים - ynet), מבלי להרגיש את חדות הרגע הזה בזמן. אבל אני מוכנה לעבור את זה, ולתבוע חזרה את ההישג והאושר שהרגשתי".
מאלון סיימה את הפוסט בפניה לשורדות ולשורדי תקיפה מינית: "הרבה אהבה לשורדים שם בחוץ. התהליך ארוך ולא ליניארי. אני רוצה לומר שאני פה עבור כל מי שצריך לדבר או לאוורר או לפתוח חללים לא מוכרים בתוך עצמם. אנא פנו אלי אישית אם אתם זקוקים למקום בטוח כדי להישמע".
בתגובות לפוסט שלה הסבירה מאלון מדוע לא חשפה את זהות תוקפה, מאחר והיא לא "לגמרי רואה איך מערכת הצדק יכולה לסייע בהחלמתי".
מאלון החלה את הקריירה שלה בשנות ה-90 כילדה, וכיכבה בין היתר בסרט "קונטקט" (1997) לצד ג'ודי פוסטר. ב-2001 התפרסמה ב"דוני דארקו" שהפך לסרט פולחן, ובהמשך העשור כיכבה בין היתר בסרטים "גאווה ודעה קדומה" (2005) ו"עד קצה העולם" (2007). ב-2013 הצטרפה לזיכיון "משחקי הרעב" המצליח החל מהסרט השני, "משחקי הרעב: התלקחות".