בתור ילדה ג'ניפר הדסון שרה בכנסייה וחלמה להיות כמו אריתה פרנקלין. החלום לא עזב אותה גם בבגרותה, וכשהיא הגיעה לאודישן של העונה השלישית של "אמריקן איידול", אי שם ב-2004, היא ביצעה שיר של פרנקלין. מאז היא הספיקה לפגוש אותה פעמים רבות, להופיע איתה, לשיר בהלוויה שלה ואפילו לגלם אותה בסרט חדש, "ריספקט".
"ריספקט", שעולה מחר (ה') לאקרנים, מגולל את סיפורה של זמרת הסול האגדית, שנגעה בלבבות של רבים וכונתה "מלכת שירי הנשמה". הדסון נכנסה לתפקיד ללא היסוס ועם כבוד רב לאלילה שלה: "היא עזרה לי לעצב את החלום שלי, את מה שאני רוצה לעשות כאמנית. היא הייתה מודל השראה בחיי בכל כך הרבה מובנים", היא מספרת בריאיון זום ל-ynet.
את זוכרת את הפעם הראשונה שנפגשתן ואת הרושם שהיא הותירה עליך? "כן, זה היה לפני 17 שנה כשפתחתי את ההופעה שלה ישר אחרי שהשתתפתי ב'אמריקן איידול'. אז לא רק שפתחתי את המופע בשבילה, אלא שגם ראיתי אותה מופיעה וגם פגשתי אותה והבאתי לה פרחים, כי אני מעריצה. ולפני 15 שנה נפגשנו שוב, ישבנו לפגישה ודיברנו על כך שאגלם אותה".
היה לך קשה לגלם אותה ולהפוך לדמותה? "מאתגר? בטוח. בחלק מהמקרים זה היה תלוי באיזו פרספקטיבה ניגשתי לזה. היה לי קשה לשלב בין החלקים הרגשיים שבסרט לצד המשחק והשירה וההכרה שאני לא עצמי, שאני מגלמת מישהי אחרת. אז להיות נוכחת, ותוך כדי לנווט בין שירה, רגש ומשחק, ועוד מפרספקטיבה של מישהי אחרת, היה מאתגר".
איזו מהות של אריתה הרגשת שאת חייבת להעביר למסך? "את האמונה שלה. היה לי חשוב שהאמונה ושורשי הכנסייה שלה יהיו נוכחים לאורך כל הסרט. לא משנה מה היא עוברת בחייה באותו הרגע, לא משנה איזה ז'אנר מוזיקלי היא שרה - הגוספל והאמונה, היה קו המנחה והבסיס להכול".
2 צפייה בגלריה
מתוך "ריספקט"
מתוך "ריספקט"
מתוך "ריספקט"
היא מלכת הסול, ובמהלך הסרט הבנו מה מוזיקת נשמה אומר עבורה. מה המשמעות של המוזיקה הזאת עבורך? "מוזיקת נשמה מגיעה מהמקום הפנימי שבתוכנו שקשור להוויה שלנו. אריתה לא הביעה את עצמה באופן פיזי ומילולי, אלא מהמוזיקה שלה. אז אתה צריך להרגיש את מה שהיא כנראה הרגישה, את מה שהיא רצתה להגיד וכל מה שעבר עליה באותו הרגע - זה נשפך מהנשמה שלה".