הרשות השנייה הודיעה היום (ב') כי פתחה בהליך "הפרה לכאורה בשל אופן סיקור וביטויים המביעים לכאורה תמיכה, האדרה והזדהות בארגון הטרור חמאס", נגד תחנת הרדיו שמשדרת בערבית, א-שאמס.
1 צפייה בגלריה
רדיו א-שמס
רדיו א-שמס
רדיו א-שמס
בתחנת הרדיו הודיעו כי הם פועלים ברגישות: "מעולם לא קראנו לאנשי חמאס שהידים וגינינו וכאבנו את הטבח בעוטף עזה ב-7 בחודש, שבו איבדנו חברים ברמה האישית, אנו מפנים אותך לריאיון עם יקירנו מעוז ינון שאיבד את הוריו בטבח. במסגרת שידורי התחנה אנו מקבלים, כמו כל כלי התקשורת בעולם, את הודעות משרד הבריאות הפלסטיני ברמאללה ומצטטים את הודעות המשרד ביחס להרוגים מקרב האזרחים כי אין שום מקור אחר למידע.
"המונח 'שהיד' מונח שמתייחס לנסיבות המוות לרבות מי שנהרג בתאונת עבודה: 'חלל (שהיד) פת הלחם, וגם הרוגים ללא עוול בכפם שנרצחו על ידי עבריינים'.
"באותו עניין אנו מקבלים את הודעות דובר צה"ל ומשרד ראש הממשלה או משרד הביטחון ומשדרים אותן כלשונן.
"ביחס לפניית הרשות השנייה, אנו כאזרחים שומרי חוק וכתחנה ותיקה בת 20 שנה עם ניסיון של כמה מלחמות ועימותים, תמיד עמדנו בקו התפר ונסינו לגשר בין שני העמים ומעולם לא קיבלנו הפרה או תלונה בעניין סיקור המלחמות או האירועים כולל בשומר החומות במאי 2021 שהיה בלב החברה הערבית.
"אנו קיבלנו את מכתב הרשות השנייה ולומדים אותו ואם הייתה הפרה או טעות של אחד השדרנים נפעל במיידי ואם יהיה צורך בנקיטת צעדים של השעיה לא נהסס. כבר חידדנו ונמשיך לחדד הוראות כולל חידוד הטרמינולוגיה על פי דין, יחד עם זאת ובגלל העת הקשה למדינת ישראל ורגישותנו לנרצחים, לנספים ולחטופים יצאה הנחיה לכל עובדי הרדיו לא להשתמש במילה 'שהיד' מעתה ואילך עד להודעה חדשה. כמו כולם אנו כואבים את המצב ומתפללים לימים טובים יותר".
אם אכן תימצא תחנת רדיו שהפרה את הכללים, הרשות השנייה יכולה לנקוט בקנס כספי כנגדה.