ברוכים הבאים לפסטיבל "לייפטיים", מסיבת המוזיקה האלקטרונית שהתקיימה בסאנדאנס וואלי (לשעבר חוות הגמלים) באילת. הדי ג'ייז המובילים בעולם הגיעו לכאן ברכבת אווירית כדי לחגוג את סוף הקורונה והסגרים הממושכים בהתכנסות המונית בסוף השבוע האחרון.
בימים כתיקונם, אין ספק שארמין ואן ביורן, הדי.ג'יי ההולנדי המפורסם והאהוב על הקהל הישראלי, אשר מדורג כאחד האמנים הטובים בעולם - היה מקבל את כל הכותרות אחרי שיצר איחוד שבטים מרשים ומהפנט של קהל אקלקטי ומגוון, שחגג במסיבת טראנס מטורפת ביום חמישי. אבל באופן טראגי, דווקא קורולובה, הדי.ג'יי הצעירה מאוקראינה הבוערת, שמנגנת טכנו-מלודי, הפכה למוקד תשומת הלב.
ביום שישי, בארבע ורבע לפנות בוקר, קורולובה עלתה על עמדת הדי.ג'יי עטופה בדגל מולדתה והקהל המשולהב הריע לה ממושכות והביע תמיכה במאבק ההרואי של אוקראינה לחופש וביטחון. בשיחה אישית שקדמה להופעה, קורולובה שיתפה אותנו בטלטלה העזה שעברה עליה ועל בני משפחתה מיד לאחר שהצבא הרוסי פלש לאוקראינה.
4 צפייה בגלריה
פסטיבל לייפטיים
פסטיבל לייפטיים
די.ג'יי קורולובה
(צילום: אסף קמר)
"אני במקור מצ'רנייב, עיר קטנה מאוד בקרבת עיר הבירה קייב. ביום הראשון למלחמה בחמש בבוקר התעוררתי עם רעש נוראי, מאוד דאגתי לילדה שלי. הייתי בהלם, הייתי בשוק, מאוד פחדתי ולא ידעתי מה לעשות. התחננתי בפני ההורים שלי לברוח יחד איתי לכיוון הגבול עם פולין, אבל הם החליטו להישאר ולהגן על הבית שלהם וגם בעלי נשאר מאחור להילחם. אז נכנסתי לרכב עם בתי הקטנה והכלב ולאחר נסיעה של יומיים רצופים וקשיים מרובים, כולל הפצצות ומראות קשים של גופות והרס ברחובות, הצלחנו להגיע בשלום לוורשה בירת פולין, שם שכרתי דירת שני חדרים קטנה. בגלל המצב הנוראי גרים איתי עכשיו בצפיפות נוראית עוד עשרה פליטים מאוקראינה. אנחנו חייבים לעזור אחד לשני כדי לשרוד וכדי לנצח את פוטין האכזר".
"הצבא הרוסי רוצח ילדים ויש לו מטרה נבזית", היא ממשיכה, "זה לא זמן לשבת בשקט בצד, זה הזמן לעשות משהו למען המדינה שלנו. אם לא הייתה לי ילדה, אני חושבת שהייתי נשארת באוקראינה לעזור ולהגן על הבית שלנו אבל עכשיו שאני מחוץ לאוקראינה אני חושבת שהמשימה שלי היא לספר לעולם על הסבל ופשעי המלחמה שפוטין מחולל. משפחתי איבדה הכול: בית, עבודה, ביטחון אישי - אין להם כסף כדי לקנות אוכל ואני יכולה לעבוד ולתמוך בהם".
4 צפייה בגלריה
פסטיבל לייפטיים
פסטיבל לייפטיים
פסטיבל לייפטיים
(צילום: עמרי סילבר)
לאחר הבריחה מהבית המופצץ, הניתוק הכפוי מהמשפחה הקרובה, לא מפתיע שלקורלובה קשה לעלות על הבמה ולהרקיד אלפי בליינים מאושרים. "לאחר שהצלחתי לברוח ולהגיע לוורשה, הייתי צריכה לחזור לעבוד ולהופיע ולא הייתי בטוחה שאני מסוגלת לעלות ולנגן. אני יודעת שרוע יכול לפעמים לנצח. ואני רוצה שכל אחד בעולם ידע שיש באוקראינה מפיקים ויוצרי מוזיקה אלקטרונית מעולה שעדיין נמצאים במרכז הקרבות ואני מקווה שהם עדיין בחיים. כל טראק שאני מנגנת הוא בשביל החברים שלי. כל בוקר אני בוכה כשאני נזכרת בכל אנשים שהשארתי מאחור. אם אחד מהם ימות אז המוזיקה שלו תישאר לנצח זה המקסימום שאני יכולה לעשות".
למרות המרחק העצום בין שדות הקרב באירופה לעיר השמש הנצחית ובירת התיירות של הדרום - המלחמה האכזרית באוקראינה השפיעה בדרכים נוספות על הפסטיבל. ביום שישי בצהריים, השמש האילתית החורפית נתנה הופעה מפנקת וחיממה את הרוקדים במסיבת האפטר-פארטי המרעננת בטיילת מול הקניון. די.ג'יי מיס מוניק האוקראינית וחביבת הקהל, שהייתה אמורה לנגן ולהרים את הקהל הצעיר, לא הצליחה לצאת ממולדתה המופצצת ולהגיע למסיבה שלה בישראל, במקומה הגיע הדי.ג'יי ARGY שפינק את הקהל בטכנו משובח. רק חבל שרחבת הריקודים העלובה עוצבה כמו מתחם בדיקות קורונה והבלגן בכניסה מנע מבליינים רבים ששילמו על כרטיס ליהנות מהמסיבה. גם ביום חמישי, במסיבה המחשמלת של ואן ביורן שכל הכרטיסים אליה נמכרו מראש, נרשמו בעיות לוגיסטיות ותקלות בהסעות שהשאירו עשרות רוכשים מאוכזבים בחוץ.
אורית, צעירה אנרגטית מאזור הדרום, שהגיעה לאילת במיוחד בשביל המסיבה של מיס מוניק הביעה צער ודאגה לאמנית הטכנו האהובה עליה. "לצערי הישראלים יודעים מה זה מראות מלחמה - ואנחנו רוקדים כאן כדי להביע סולידריות עם אוקראינה".
4 צפייה בגלריה
פסטיבל לייפטיים
פסטיבל לייפטיים
פסטיבל לייפטיים
(צילום: אסף קמר)
4 צפייה בגלריה
פסטיבל לייפטיים
פסטיבל לייפטיים
פסטיבל לייפטיים
(צילום: אסף קמר)
הפתעת הפסטיבל הייתה די.ג'יי נויה אשרף הצעירה שעלתה לבמה עם אנרגיות בשמיים והפתיעה בסט מרענן במיוחד. היא נתנה דוגמה אישית לקהל ורקדה בהנאה משך כל המופע.
מהפקת פסטיבל Lifetime נמסר כי: "ההפקה הייתה מהגדולות והמרגשות שהתקיימו באילת בשנים האחרונות ואירחה כ-8000 בליינים מכל רחבי הארץ ואף מהעולם. הכל היה מסודר עד הפרט האחרון: כניסות מסודרות ומהירות, שאטלים ואיכות מופע בינלאומית. לצערנו החלטת המשטרה לסגור את הכניסה למתחם ב-3:30 לפנות בוקר היתה החלטה שנויה במחלוקת שלא תאמה עם המציאות בשטח ועל פי תיעוד שלנו המקום לא הכיל את מקסימום הקהל שהמקום יכול היה להכיל. כל מי שרכש כרטיסים ונמנעה ממנו הכניסה למתחם יקבל את הכסף בחזרה".