הקונסול הכללי של צרפת בירושלים, רנה טרוקז, העניק היום (ה') את אות לגיון הכבוד לסופר הישראלי בעל השם העולמי דויד גרוסמן וזאת בשל מחויבותו לקידום השלום והתרבות.
1 צפייה בגלריה
דויד גורסמן בטקס קבלת אות לגיון הכבוד הצרפתי
דויד גורסמן בטקס קבלת אות לגיון הכבוד הצרפתי
דויד גורסמן בטקס קבלת אות לגיון הכבוד הצרפתי
(צילום: הקונסוליה הצרפתית בירושלים)
האות הוענק לסופר בטקס שנערך בקונסוליה הכללית של צרפת בירושלים, כשבטקס השתתף גם שגריר צרפת בישראל אריק דנון. במהלך האירוע, טרוקז בירך את גרוסמן על קריירה המורכבת מנחישות ומחויבות אשר הובילו את המחבר על קו פסגה בין ספרות מצד אחד ואקטיביזם פוליטי מהצד השני.
עוד צויין כי כמגן נלהב של השלום, גרוסמן מעודד דיאלוג בין ישראלים לפלסטינים, פועל להכרה הדדית של שתי האומות. הוא חלק, עם עמוס עוז וא.ב. יהושע, את קבוצת הסופרים והאינטלקטואלים שהקימו את תנועת "שלום עכשיו" ומאז מלחמת 1973 הגנו על הקמת מדינה פלסטינית. הוא התפרסם ברומן "הזמן הצהוב" שיצא לאור ב-1987, ובו הוא מתאר את הסבל שגרם הצבא הישראלי לפלסטינים בגדה המערבית.
גרוסמן יליד 1954, שקיבל בעבר פרסים רבים - בהם פרס מאן בוקר היוקרתי, חיבר לאורך חייו כ-20 רומנים מצליחים כדוגמת "סוס אחד נכנס לבר", "אישה בורחת מבשורה" ו"מישהו לרוץ אתו". יצירתו, פוליטית מובהקת בדרכה לחקור את האינטימי, תורגמה ליותר מ-30 שפות והופכת אותו לאחד הסופרים הישראלים הנקראים ביותר בעולם.
לפני הפסח העניק שגריר צרפת בישראל אריק דנון אות אבירות במסדר לגיון הכבוד לזמרת והמלחינה המוערכת קורין אלאל בטקס חגיגי שנערך בבית שגריר צרפת ביפו.