הגלות של ג'וני דפ מהמסך הגדול הסתיימה. הקרנת הבכורה שנערכה אתמול (ג') ל"ז'אן דו בארי" בפתיחת פסטיבל קאן סידרה לשחקן בן ה-59 את הקאמבק הקולנועי המיוחל אחרי שניצח במאבק המשפטי הארוך נגד גרושתו אמבר הרד.
1 צפייה בגלריה
ג'וני דפ
ג'וני דפ
ג'וני דפ
(צילום: AFP)
זה היה תפקידו הראשון לאחר היעדרות של שלוש שנים. הדרמה התקופתית בבימויה של מאיוון הצרפתייה סחטה סטדינג אוביישן שנמשך שבע דקות לכבודו של דפ הנרגש, והיום הוא התייצב מול התקשורת בהופעה פומבית נדירה למדי.
"האם אני מרגיש מוחרם על ידי הוליווד? צריך להיות ללא דופק כדי להרגיש כמו, 'לא, שום דבר מזה לא קורה'. זו בדיחה מוזרה", הוא אמר. "כשמבקשים ממך להתפטר מסרט שאתה מצטלם אליו בגלל כל מיני מילים שמרחפות להן באוויר, כן, אתה מרגיש מוחרם".
דפ התייחס ככל הנראה לסרט השני בסדרת "חיות הפרא", הספינאוף לסדרת סרטי "הארי פוטר", שאותו עזב ב-2020. ההחלטה שלו לעזוב, שהגיעה גם בעקבות לחץ מכיוון האחים וורנר, גרמה לו לוותר על משכורת של שמונה ספרות.
"אני לא מרגיש שהוליווד מחרימה אותי, כי אני לא חושב על הוליווד", הוא המשיך. "זו תקופה מוזרה ומצחיקה, כשכולם היו רוצים להיות עצמם, אבל הם לא יכולים. הם חייבים להתיישר עם האדם שמולם. אם אתם רוצים לחיות את החיים האלו, אני מאחל לכם בהצלחה".
בסרט החדש, דפ מגלם את המלך לואי ה-15, כשהבמאית מאיוון אף מככבת בתפקיד הראשי כיצאנית שמטפסת במעלה הסולם המעמדי עד למיטת המלכות שלו. די בנוכחות של דפ כדי לעורר ביקורת, ואפשר לשער שיש מי שגם מי שיתלונן על הסיפור עצמו שלא הולם את רוח הזמן, אולם את השערורייה התורנית עוררה הבמאית עצמה, שתקפה לפני כחודש מבקר קולנוע צרפתי שישב לתומו במסעדה בפריז ויצא ממנה עם שערות תלושות ויריקה בפנים.