דיסניתרפיה היא שיטת אימון חדשנית המציעה אימון לגוף ולנפש דרך צפייה בסרטי "וולט דיסני". כך למשל, הזדהות עם אורסולה מבת הים הקטנה עוזרת להכיר את השונה והגיבן מנוטרדאם מאפשר למטופלים להתמודד עם חרמות. לינוי גרינברג, מאמנת דיסניתרפית אישית מתארחת בפודקאסט "אבק פיות" כדי להסביר כיצד פועל האימון. האזינו.
לאורך כל חייה, עבור לינוי גרינברג, בת 29 מרמת גן, סרטי דיסני היו מפלט מהקושי של החיים עצמם. לימים, היא פיתחה כלי אימוני מיוחד במינו, דיסניתרפיה - צפייה וקבלת השראה מדמויות מוכרות ואוהבות מתוך סרטי דיסני, בעזרתן אפשר להתבונן על העולם מזוויות שונות וללמוד איך להתגבר על משברים. "מי שמתנסה בשיטת האימון הזאת, צריכה להיות לו זיקה לדיסני, אבל לא ממש חייב לזכור את הסרטים בעל פה", מסבירה גרינברג בחיוך.
האימון מתמקד בדיון סביב מצבים והתנהגויות בתחומים אישיים ועסקיים על ידי הקבלה לדמויות בסיפורים השונים, ניתוח סצנות מתוך סרטים ושיח רגשי-מטאפורי המקביל לחייו האישיים של המטופל. האימון עובד על שלושה שלבים: זיהוי, שיקוף ועבודת בית. "הרבה יותר קל להתחבר לתחושות קשות דרך גורם חיצוני כמו סרטי דיסני, ובכך לעקוף שכבות הגנה ולזהות גורמים המעכבים את האושר והמטרות שלנו", מסבירה גרינברג, "האימון לוקח זמן, השפה שאנחנו משתמשים בה שונה ולכן נוצר קסם".
כילדה חשה גרינברג דחויה, וסרטי דיסני סיפקו לה מפלט מהבדידות. דרך הצפייה בסרטים היא למדה על עצמה מה היא רוצה להיות כילדה, כנערה וכאישה. מתוך ההבנה שכל אחד בונה את סיפור חייו לטענתה האימון אינו מיועד לילדים בלבד: "אבא לילדה הגיע אליי לאימון דרך צפייה בבת הים הקטנה. למדנו ביחד מתי הוא כהורה צריך לשחרר את הילד שלו". אנשים שמרגישים חריגים בנוף החברתי, מעידה גרינברג, מגלים את עצמם מחדש דרך הדיסניתרפיה, ומתנחמים אצלה בקליניקה בתפקיד טיאנה, מהנסיכה והצפרדע, בכדי ללמוד "לשחרר" וליהנות.
בשנה האחרונה היא התמודדה בעצמה עם משבר גדול בחייה - לידה שקטה. בתור אשת מקצוע המלווה מתאמנים זרים, נאלצה עתה להתמודד עם האובדן האישי שלה. אחד מכלי האימון שהנחילה לעצמה היה בחינה לעומק ולמידה של השיר You'll Be In My Heart של פיל קולינס מתוך הסרט "טרזן". השיר מתאר את הקשר של טרזן בן האדם, לאמו החדשה בג'ונגל ועל הקשר המיוחד שיש להם: "אתה אצלי בלב, ברגע זה ועד סוף הימים", השיר, מעידה גרינברג, סייע לה להתמודד עם האובדן, הפרידה וחוסר היכולת של החברה להבין אותה. למעשה, כבכל אימון אישי כל מה שצריך הוא קצת קסם מהאגדות.
4 צפייה בגלריה
לינוי גרינברג
לינוי גרינברג
לינוי גרינברג
האזינו לסיפור המלא מאחורי האימון הייחודי בפרק החדש של "אבק פיות" - פודקאסט סרטי דיסני מבית ynet. בכל פרק משי אייד לוקחת אתכם למסע קסום בין נסיכות ואבירים, יצורים קסומים וקולות בלתי נשכחים - ובעיקר זיכרונות ילדות משותפים. האזינו והירשמו כבר עכשיו לפודקאסט בלחיצה על אפליקציית הפודקאסטים העדיפה עליכם הנמצאת מתחת לנגן.