הסופרת האמריקנית אן רייס הלכה לעולמה אמש (שבת) בגיל 80 - כך מדווחים כלי תקשורת בעולם. רייס נחשבת לאחת הסופרות המצליחות ביותר מבחינה מסחרית כיום, והיא התפרסמה בעיקר הודות לסדרת הספרים "ריאיון עם הערפד".
בנה של הסופרת, כריסטופר רייס, אישר את החדשות בפוסט שפרסם בדף המעריצים שלה בפייסבוק, ופירט את נסיבות מותה. "זה שובר את לבי להביא לכם את החדשות העצובות האלה. מוקדם יותר הלילה, אן הלכה לעולמה בעקבות סיבוכים כתוצאה מהתקף לב. היא עזבה אותנו כמעט 19 שנים אחרי מותו של אבא שלי, בעלה, סטן".
3 צפייה בגלריה
אן רייס
אן רייס
אן רייס
(צילום: AP)
כריסטופר, שהלך בעקבות אימו והפך לסופר בעצמו, הוסיף: "אי אפשר להפריז באבל שחשה משפחתנו. כאמא, היא תמכה בי ללא תנאים. היא לימדה אותי לאמץ את החלומות שלי, להתנגד לקונפורמיזם ולקרוא תיגר על הקולות האפלים של פחד וספקות-עצמיים. ככותב, היא לימדה אותי להתנגד למחיצות בין ז'אנרים, ולהתמסר לתשוקות האובססיביות שלי". הבן הוסיף: "בשעותיה האחרונות, ישבתי לצד מיטתה בבית החולים, ביראת כבוד להישגיה ולאומץ שלה, ונסחפתי בזיכרונות מן החיים שהובילו אותנו מהגבעות אפופות הערפל של סן פרנסיסקו, דרך הרחובות הקסומים של ניו אורלינס אל הנופים המנצנצים של דרום קליפורניה".
רייס נולדה בשם הווארד אלן פרנסס או'בריין למשפחה קתולית ממוצא אירי בניו אורלינס, באוקטובר 1941. בנעוריה החליטה לעזוב את הכנסייה, ולאורך חייה שבה לחיק הנצרות והתנערה ממנה שוב ושוב. רגשותיה המורכבים והטעונים כלפי הדת חלחלו גם לכתביה, והשפיעו עליהם עמוקות. בשנת 1961 נישאה לבעלה סטן, ויחד הם הביאו לעולם בן ובת.
3 צפייה בגלריה
מתוך הסרט "ריאיון עם הערפד"
מתוך הסרט "ריאיון עם הערפד"
מתוך הסרט "ריאיון עם הערפד"
ספר הביכורים שלה, "ריאיון עם הערפד", ראה אור בשנת 1976. עלילתו מספרת על עלם צעיר שהפך לערפד, ונאבק במצבו הקיומי לאורך מאות שנים. דרך הסיפור המסתורי, עוסקת היצירה בשאלות של חיים, מוות, נצח ואופל. בשנת 1994 זכה הרומן לעיבוד קולנועי, בכיכובם של בראד פיט, טום קרוז וקירסטן דאנסט ובבימויו של של ניל ג'ורדן. הסרט היה לשובר קופות, והעצים את מעמדו של הרומן כספר פולחן של התת-תרבות הגותית.
בשנים שלאחר מכן המשיכה לפרסם רייס ספרים רבים, כ-30 במספר, ובהם "מלכת הארורים", "פנדורה" ו"הערפד ארמאן". חלקם תורגמו ופורסמו בעברית. במקביל, היא פירסמה גם יצירות תחת שמות בדויים. בשנת 2018 פרסמה את ספרה Blood Communion, שבו שבה לעסוק בערפדים, לאחר הפסקה ממושכת. לאחרונה דווח כי גם סדרת הספרים שלה Lives of the Mayfair Witches תעובד לסדרה בהפקת AMC, לצד סדרה חדשה המבוססת על "ריאיון עם הערפד" שמיועדת לצאת באותה הרשת.
3 צפייה בגלריה
אן רייס
אן רייס
אן רייס
(צילום: AP)