פרסום ראשון: המשטרה הודיעה לעומר אדם שהופעותיו המתוכננות להיערך ב-15 וב-16 באפריל בפארק הירקון, לא מאושרות עד שלא יוסדרו ענייני הבטיחות, זאת בשל המלחמה.
1 צפייה בגלריה
עומר אדם
עומר אדם
עומר אדם
(צילום: דנה קופל)
במכתב רשמי שנשלח להפקת הזמר בתחילת השבוע והגיע לידי ynet, המשטרה הודיעה כי ההופעות בתאריכים הללו לא מאושרות נכון לעכשיו. לפי גורמים בכירים במשטרה, המצב הביטחוני לא מאפשר לקחת סיכונים, והם מונים כמה בעיות מרכזיות שדורשות פתרון. "אנחנו ביקשנו למצוא צירי מילוט של חירום לקהל, מתוך הפארק ומחוצה לו. צריך לקחת בחשבון שבגלל עבודות הרכבת הקלה בסמוך לרכבת שקרובה לפארק הירקון ישנה רק כניסה ויציאה אחת מתחנת הרכבת. אנחנו יודעים מניסיון שהופעות של עומר אדם מביאות עשרות אלפים שנעים ברכבות. עלול להיווצר עומס כבד מדי".
במשטרה מוסיפים כי בתאריכים שבחר אדם ישנם אירועים המוניים בקרבת פארק הירקון שייצרו עומס גדול, בתוספת לעשרות האלפים שצפויים להגיע להופעות של הזמר.
במשטרה מבקרים את התנהלות ההפקה של עומר אדם: "קבעו עובדה, מכרו כרטיסים ולא שאלו אותנו בכלל. אנחנו בתקופה רגישה ביטחונית, בתוספת להסקת המסקנות מוועדת מירון. אם יהיה הספק ולו הקטן ביותר שמישהו ייפגע - המשטרה לא תאשר את קיום ההופעות האלה עד שימצאו פתרונות הבטיחות הראויים. לא נאפשר סיכון חיי אדם".
כזכור, אדם החליט לשוב לבמות לראשונה מאז המלחמה, שם נחשב לאחד האמנים המרכזיים בפעילותו למען החיילים והחיילות, כמו הופעות בבסיסים ומיזם המוניות שהסיעו חיילים בחינם.
אחרי כחצי שנה מאז תחילת המלחמה, אדם כאמור הודיע שישוב לבמה - והקים מתחם הופעות בפארק עצמו, לשם נמכרו כבר עשרות אלפי כרטיסים בהצלחה. לפי כמות הכרטיסים שהציג אדם, לכל מופע יגיעו על פי הערכות 30 אלף איש.
יש לציין כי גורמים שעבדו בעבר בפארק הירקון מעריכים כי הנושאים הללו ייפתרו, אולם במשטרה כאמור אומרים כי לא יסתפקו בפתרונות שאינם תואמים את המצב הביטחוני.
"במסגרת חוק רישוי עסקים נדרש ממארגני האירוע לעמוד בתנאי הרישוי והבטיחות, כמקובל באירועים תחת כיפת השמיים", נמסר בתגובה רשמית ממשטרית ישראל. "באירוע המדובר נקבעו ארבעה מופעים בסמיכות ובמועדים שונים, כחלק משמירה על בטחונו ושלומו של הציבור, המשטרה הציבה בפני המארגנים מספר תנאים בטיחותיים, בהם: הצגת חלופות להסעת המונים באירוע בעקבות שיפוצים בתחנת הרכבת, וכן, הסדרה של צירי החירום/פינוי בפארק, לגביהם לא ניתן מענה עד לרגע זה. לאור האמור ולמען בטחונו של הציבור, ככל שתוצג תוכנית חלופית כפי שנתבקש עוד לפני מספר שבועות, משטרת ישראל תשמח לאפשר את קיום האירועים".
מטעמו של עומר אדם טרם נמסרה תגובה.