השבוע ה-11 של המחאות נגד התוכנית לשינויים במערכת המשפט לא פוסח גם על עולם התרבות: הזמרת חוה אלברשטיין יצאה לרחובות עם דגל ישראל כמו ההמונים ברחבי הארץ וציטטה משירה בחשבון הפייסבוק שלה: "את חירותי".
לכך הצטרפה גם התזמורת הפילהרמונית. "אני יודע שכולכם באתם לשמוע קונצרט, מיד ננגן את כל המוזיקה שהכנו בשבילכם", פנה להב שני, המנצח של הפילהרמונית, לקהל שהגיע להיכל התרבות בתל אביב. "כולנו כאן על הבמה שומעים את הקולות בחוץ ואנחנו דואגים וחרדים לעתיד של המדינה שלנו". בשלב זה של דבריו, נשמעו מחיאות כפיים רבות באולם ורבים אף נעמדו על רגליהם. "הדמוקרטיה שלנו זה נס וחיי התרבות שבנינו פה בשנים האחרונות הם נס ואסור בשום פנים ואופן שנאבד את מה שבנינו. אני מקווה שנמצא פתרון ואיחוד מהר", אמר, ואת דבריו חתמה התזמורת בנגינת ההמנון הלאומי "התקווה".
אל המוחים הצטרף גם הזמר אביב גפן כשהניף את השלט "יכול להיות שזה נגמר", והוסיף כיתוב בחשבון האינסטגרם שלו שבו כתב "גם העם רוצה חנינה".
1 צפייה בגלריה
אביב גפן
אביב גפן
אביב גפן
(צילום: מתוך חשבון האינסטגרם של הזמר)
הזמר יהלי סובול עלה להופיע בהפגנות שהתקיימו בהרצליה, ואירח לצידו את אליענה חיות, הילדה בת ה-13 שהופעתה בוטלה השבוע בגלל "סיבות הלכתיות". השניים ביצעו יחד את "אין לי ארץ אחרת".
בתוך כך גם המחאה מהדהדת גם מעבר לים: הסופרת והמשוררת הקנדית מרגרט אטווד, שחיברה את "סיפורה של שפחה" - הרומן הדיסטופי שעליו מבוססת סדרת הטלוויזיה המצליחה - הביעה את פליאתה מ"צעדת השפחות" שהתקיימה ברחוב קפלן ביום חמישי האחרון, ושתיעוד שלה הופץ ברשתות החברתיות וגרף עשרות אלפי צפיות. "מדהים", היא שיתפה את התיעוד. בצעדה בקפלן צעדו הנשים כשהן לבושות בתלבושות שפחות כמו בסדרה ובספר, במחאה שצוברת בשבועות האחרונים תאוצה בישראל - ומאחוריה עומד החשש כי המהפכה המשפטית עלולה לפגוע גם בזכויות הנשים.