השנה האחרונה הייתה מלאה בהישגים עבור תמיר גרינברג - מופע בלייב פארק ראשון לציון מול קהל של 10 אלף צופים, סינגלים שזכו למיליוני האזנות, ובקרוב גם הופעה ראשונה באמפי קיסריה. לקראת הערב המרגש, שבו יארח את להקת טיפקס, ולרגל יציאת הסינגל החדש שלו Roses, גרינברג התארח באולפן ynet radio בתוכנית של רנין בולוס ואבי שושן, וסיפר על הדרך שעבר בשנתיים האחרונות.
"בסוף, אם הרצון הוא לבלוט או להצליח, ואתה מנסה יותר מדי חזק - אתה לא פוגע. אני יכול להגיד שניסיתי בעבר", אומר גרינברג. "הופעלו עליי כל מיני לחצים. הגעתי לארצות הברית, היו לי מנהלים גדולים וסוכנים ענקיים. הייתי בסביבה של המון מתח, והרגשתי שהדברים חלחלו אליי ושזה נוגע ביצירה שלי. זה מסוכן".
1 צפייה בגלריה
תמיר גרינברג
תמיר גרינברג
תמיר גרינברג
(צילום: דניאל קמינסקי)
"הייתה התלבטות גדולה אם להשתתף ב'הכוכב הבא'", הוא חזר אחורה בזמן לרגע שבו שקל אם בכלל לקחת חלק בתוכנית הריאליטי, שבה בסופו של דבר גם זכה. "אמרתי לעצמי שברחתי מכל ההצלחה, ועכשיו לעבור את זה שוב? מאז אני מנסה לשמור כל הזמן שיהיה לי כיף. אני מרגיש בר מזל שכל הדבר הזה קורה לי. אני חושב שב'הכוכב הבא' עשיתי סוג של אלבום, ועכשיו אנשים באים לשמוע את האלבום הזה ואת השירים שהוצאתי אחרי. אני לא לגמרי יודע להסביר את זה".
ההצלחה מביאה אושר? "אני רואה את זה כמו שני קווים מקבילים - הקו של המוזיקה והקו של החיים שלי, שהוא לא השתנה. אני קם בבוקר ויושב על הפסנתר. זה אותו תמיר מלפני שנתיים, שלוש וארבע. יש שינוי גדול באופן שבו רואים אותי מבחוץ. אם זה המשפחה, החברים, הקהל. זה השתנה מאוד".
גרינברג כאמור עתיד לארח את טיפקס, שמזוהים בין היתר בזכות השירים המחאתיים שלהם. ביצירה שלו גרינברג פחות שם דגש על נושאים אלה, ומעדיף לחזור שוב ושוב למקומות של אהבה ומשפחה. "אולי אתעסק בזה בהמשך, יצא לי לכתוב קצת. אבל לא משהו משמעותי".
מה שקורה במדינה נוגע בך כאמן? "בכל מי שגר פה בארץ, אי אפשר להתעלם מזה. אני חושב שהמוזיקה בשבילי היא סוג של בריחה. לפעמים זה מקום שאתה מכניס לתוכו את הדברים האלה, ולפעמים זה מקום שאתה רוצה להשאיר את כל העולם בחוץ ולהתעסק במוזיקה, במשהו אחר. לכל אחד יש את הדעה שלו, אבל זה בסדר גם להחליט לא לתת דעה. זה כמו בכתיבה וביצירה - אם אתה מרגיש שאתה חייב להגיד משהו אז תגיד".
מה אתה חושב על הקריאה לאמנים להביע את דעתם? "אף אחד לא חייב שום דבר. אין ספק שאמנים הם סוג של נבחרי ציבור, ויש אחריות על הכתפיים שלהם - תלוי את מי ומה הוא מייצג. אבל זה לא שחור או לבן. לא צריך לשפוט בחומרה כל דבר. בגדול, כולנו רוצים לחיות בשקט ובשלום בתוך עצמנו, וכל אחד צריך לשאול את עצמו מה הוא יביא לתמונה שיעודד טוב ולא יביא לפילוג". האזינו לפרק.
תמיר גרינברג יופיע בקו הרקיע בתאריכים 9-8 באפריל, וב-3 ביוני יארח את טיפקס בהופעתו בקיסריה.
בכל יום חמישי בין השעות 12:00-10:00 ב-ynet radio רנין בולוס ואבי שושן יוצרים מזרח תיכון חדש
מחפשים המלצות האזנה או רוצים להמליץ על פודקאסטים שאתם אוהבים? הצטרפו לקהילת הפייסבוק שלנו פודקאסט להמונים