לפני שמלאו 30 יום לפטירתה של "יורשים" זס"ל (זכר סדרה לברכה), HBO לא משאירה וואקום בתחום המשגשג של קרבות שליטה במשפחה עשירה להחריד ומתוסבכת להפליא. רק שהפעם לא מדובר באכזריות המודעת לאכזריותה של משפחת רוי, אלא בגרסה הנוצרית-שמרנית-קורעת מצחוק שלהם: "משפחת ג'מסטון", הסדרה המבריקה של דני מקברייד (שבה הוא גם מככב, מביים ועושה בעצם הכול מלבד להגיש מים בהפסקות) על מנהיג אוונגליסט אהוב ומזדקן וילדיו הכושלים, שחוזרת לעונה שלישית.
5 צפייה בגלריה
דני מקברייד
דני מקברייד
מככב, מביים ובעצם עושה הכול בסדרה. דני מקברייד
(צילום: Eamonn M. McCormack/Getty Images)
כמו לוגאן רוי בשעתו, גם לד"ר איליי ג'מסטון (ג'ון גודמן) יש שלושה ילדים (שני בנים ובת, בדיוק כמו ב"יורשים"), שאף אחד מהם לא באמת כשיר להיכנס לנעליו. ב"יורשים" כל הסיפור הזה הוא טרגדיה שייקספירית שנונה, ואילו ב"משפחת ג'מסטון", כיאה לסדרה של מקברייד, הקרב הרבה יותר עלוב, מטורף ומצחיק. "כולם מדברים על הדמיון בין הסדרות, אבל האמת היא שלא צפיתי אפילו בפרק אחד של 'יורשים'", מתוודה מקברייד בריאיון ל-ynet ומגלגל את הצחוק המוכר והמדבק שלו.
שמע, "משפחת ג'מסטון" זאת הסדרה השלישית שלך ב-HBO, לא יפה. "ברגע ששמעתי ששתי התוכניות דומות, חשבתי שאולי עדיף שאמנע כדי ללכת בדרך שלי. עדיף לא להרעיל את הבאר", הוא צוחק.
לכתבות נוספות במדור טלוויזיה:
גם אידי פטרסון, שמגלמת את ג'ודי ג'מסטון, אחת מהטוענות לכתר, מכירה את ההשוואה אבל עדיין לא ערכה אותה בעצמה. "אני נשבעת שהשבוע אני מתחילה", היא אומרת, "אבל אני חייבת להגיד שכשאני רואה ממים של ג'ודי ושיב רוי זה ממש מרים לי. אני מתה על זה".
5 צפייה בגלריה
אדי פטרסון
אדי פטרסון
נשבעת שבקרוב תתחיל לצפות ב"יורשים". אידי פטרסון
(צילום: AP)
מי שכן צפה וגם מסכים עם ההשוואה הוא אדם דווין, שמגלם את קלווין, האח הצעיר והאינפנטיל של המשפחה. "בטח שיש דמיון", הוא אומר, "השאיפה לכוח, הרצון להשתלט על הארגון המשפחתי. אבל התוכנית שלנו שונה מאוד כמובן. הנה למשל הבדל שעובד לטובתנו - למשפחת ג'מסטון יש רכב שטח מפלצתי. לא נראה לי שמשפחת רוי הייתה אפילו מתקרבת לדבר כזה".
לי זה נראה כאילו משפחת ג'מסטון והקהילה סביבם הם הקהל הכי חשוב של מפעלות משפחת רוי. "כן, אולי נעשה פרק קרוס-אובר, שבו אנחנו מופיעים בארגון החדשות שלהם. קלווין ינסה להתקבל להיות מגיש או משהו", אומר דווין.
5 צפייה בגלריה
אדם דווין
אדם דווין
"אולי נעשה פרק קרוס-אובר, שבו אנחנו מופיעים בארגון החדשות שלהם". אדם דווין
(צילום: AP)
העונה השלישית והמעולה של "משפחת ג'מסטון", שעולה היום (ב') ב-yes, HOT וסלקום TV, מוצאת את הג'מסטונים בעימות נוסף עם רגע אפל בעברו של איליי, שכמו נענש על חטאיו בכך שהוא נדון להתאכזב שוב ושוב מבנו הבכור והנרקיסיסט ג'סי (מקברייד) וגם מג'ודי שחזרה מסיבוב הופעות עם סוד שמתגלה בקלות ומקלווין, שמנהל קהילת נוער קריפית.
גודמן, בעוד תפקיד לפנתאון, יודע לזהות את המשותף בינו ובין הדמות שהוא מיטיב לגלם. "אני ואיליי באותו גיל, אנחנו מתקרבים לסוף הקריירה שלנו ושנינו מנסים למצוא את החיים שאחרי", הוא אומר. "אתה יודע, כשהדברים נעשים יותר צוננים ולא צריך לתת מעצמך כל כך הרבה. זה הדבר הראשון שקופץ לי לראש".
כאבא בעצמך, אתה מזדהה עם מה שעובר על איליי? "לא, לא. איליי מאשים את עצמו בגלל שהילדים שלו כל כך מפונקים. הוא חושב שהוא היה יכול להיות שם יותר והרבה מעבודת הגידול עשתה אשתו. הוא אוהב אותם מאוד".
5 צפייה בגלריה
ג'ון גודמן
ג'ון גודמן
"אני ואיליי באותו גיל, שנינו מתקרבים לסוף הקריירה". ג'ון גודמן
(צילום: Stuart C. Wilson/Getty Images )

"אנחנו רוצים שהתוכנית תהיה רכבת הרים, שהקהל יצחק והלסת שלו תישמט"

וולטון גוגינס הנהדר ("המגן", Justified, "שמונה השנואים", "סגני מנהל", "היו זמנים בהוליווד"), שמגלם את גיסו של איליי (אחיה של אשתו המנוחה, איימי לי), טיפוס מפוקפק שהתפרסם בתור "בייבי בילי", נער פלא שבטוח שהוא נועד להיות סופרסטאר לא פחות מאיליי, טוען שזאת בכלל לא דמות: "מבחינתי הוא בן אדם אמיתי. אני לא שופט אותו, יש לי הרבה אמפתיה כלפי מישהו שמרגיש שאף פעם לא ראו אותו. הרבה דמויות ששיחקתי עברו מסלול דומה, שיש בו הרבה כאב והומור. מבחינתי פגשתי את בייבי בילי במהלך חיי".
מקברייד הגיע לסצנה האוונגליסטית אחרי שהסדרות הקודמות שלו, "על הפנים" ו"סגני מנהל", הפכו לקאלט וסימנו אותו כיוצר קומי ייחודי בנוף, כזה שמשלב נונסנס וסאטירה, הומור פיזי ולא מעט רגעי וואט דה פאק. לדבריו, הפנייה לנושא שבו הסדרה עוסקת היא המשך טבעי למה שמעניין אותו: "בתוכניות האחרות שעשיתי צללנו לנושאים כמו עולם הספורט, החינוך והסלבריטאיות. הדת היא עוד עמוד תווך בחיים האמריקנים, וזאת סיבה מצוינת לספר את הסיפור הזה".
הסדרה לא עושה חיים קלים לקהילה מאוד חזקה ומשפיעה באמריקה. אילו תגובות אתה מקבל? "לצערי כל האוונגליסטים שהיו חברים שלי הפסיקו להתקשר אליי אחרי התוכנית. בטח איבדו את המספר שלי", הוא צוחק. "אבל ברצינות, המשפחה שלי מאוד דתית. דודה שלי היא אשת כמורה. יש לי הרבה חברים שהולכים לכנסייה. הפידבק מהם הוא שהם די מחבבים את הסדרה ומכירים את סוג הטיפוסים שמופיעים בה. אנחנו עובדים מאוד קשה כדי שהבדיחה לא תהיה על חשבון הדת אלא על חשבון אנשים שמנצלים את הדת. הם רואים את ההבחנה הזאת.
"אנחנו מקבלים הרבה תגובות טובות מהקהילה האוונגליסטית כי אף אחד לא אוהב צבועים", מוסיף דווין. "לכן גם אם אתה אדם מאוד דתי, אתה יודע שיש אנשים כמו הג'מסטונים, שמנצלים את הסיטואציה. הסדרה עושה עבודה טובה בהאנשה שלהם וגם בלצחוק עליהם בפרצוף".
5 צפייה בגלריה
מתוך "משפחת ג'מסטון" - עונה 3
מתוך "משפחת ג'מסטון" - עונה 3
"אנחנו משתעשעים עם רעיון בחדר הכותבים, ואז מגיע הרגע שגם צריך לצלם את זה, וכולם פתאום אומרים 'מה לעזאזל חשבנו לעצמנו'". מתוך "משפחת ג'מסטון" - עונה 3
(צילום: באדיבות HBO)
מבלי להידרש לספוילרים, נדמה שבעונה הזאת מקברייד ושות' הקצינו עוד יותר את ההוויה שבה הג'מסטונים פועלים, שמתכתבת עם תרבות הנשק השמרנית ועוד כמה דברים שלא בהכרח רואים במנהטן או בסן פרנסיסקו. דווין הזכיר קודם רכב שטח אימתני - והוא אכן מכוכבי העונה - אבל לא חסרות דוגמאות נוספות. "זה מאוד מאתגר בדרך כיפית", אומרת פטרסון, "היו סצנות קשות פיזית. אחת מהן צולמה בלילה מאוד תובעני, אבל בקטע מאוד-מאוד מספק". "אני מרגיש שעם כל צוות אחר זה אולי היה יכול להיות מפחיד, אבל אני בוטח בדני ובשאר הצוות", מוסיף דווין, "עובדה שהם מצליחים לעשות הכול - דרמה, אימה, קומדיה - וכל כך טוב".
הדמות שלך היא של מישהו שלא החליט אם הוא עדיין נער מתבגר או גבר. "ובכן, יש סיבה שממשיכים ללהק אותי לתפקידי נער-גבר", אומר דווין בצחוק. "מסתכלים עליי ואומרים 'משהו לא הכי בסדר עם הבחור הזה. הוא לא לגמרי מפותח, זה לא יושב שם עד הסוף. הוא כמעט בן 40!".
דני, בעונה הזאת זה נראה שהשקעת הרבה מאמץ בלגרום להפקה לדפוק את הראש בקיר. "למזלי אני אחד המפיקים, אז אני עושה לעצמי כאב ראש כל לילה. אתה יודע איך זה, אנחנו רוצים שהתוכנית תהיה רכבת הרים, שהקהל יצחק ושהלסת שלו תישמט. אז משתעשעים עם איזה רעיון בחדר הכותבים, ואז מגיע הרגע שגם צריך לצלם את זה, וכולם פתאום אומרים 'מה לעזאזל חשבנו לעצמנו?'".