פחות משבוע עבר מאז נחתם כנס קומיקון ניו יורק (NYCC), וחברת DC קומיקס אשר הכתיבה את הטון באירוע המעריצים עם הפצצה בנוגע לגלגול העדכני של סופרמן כביסקסואל, התפנתה לערוך אירוע משלה שהוקדש פחות לחוברות קומיקס ויותר לתכנים הקשורים לקולנוע ולטלוויזיה.
בכנס המעריצים הווירטואלי DC Fandome שהתקיים אמש (שבת), ניתנה במה לשלל דמויות מתוך הגלריה הארוכה והמכובדת של החברה, אולם במרכז העניינים עמד "הבאטמן", סרט חדש על דמותו של איש העטלף שייצא ב-4 במרץ 2022 בכיכובו של רוברט פטינסון ובבימויו של מאט ריבס. טריילר מורחב שהושק במהלך האירוע הציג את הגרסה המעודכנת של האביר האפל, והיא מסתמנת כאפלה ואלימה אף יותר אפילו מהטרילוגיה המהוללת של כריסטופר נולאן.
"הבאטמן" מעדכן את דמותו של ברוס וויין, וככל שאפשר להתרשם מהטריילר, פטינסון מעניק לו חזות אחרת מקודמיו - מהורהרת ואולי מבולבלת יותר מגיבור העל הוותיק כפי שהוצג בעבר על ידי כריסטיאן בייל, בן אפלק, מייקל קיטון, ואל קילמר, ג'ורג' קלוני ואחרים. הזרקור של הסרט מופנה לשחקן הראשי ולסמל העטלף כפי שהוא מופיע בשמיים, אולם ניכר כי הייחוד של הסרט החדש נובע מהסגנון האפל והמכביד של הבמאי ריבס. לפחות לפי הטריילר, אין ולו סצנה אחת שמתחוללת באור יום, מה שמעיד על האווירה של הסרט ועלילתו הסבוכה והמסתורית רוויית האימה. באטמן ניצב הפעם מול שני נבלים קלאסיים שבהם נתקלנו בעבר - הרוצח הסדרתי הרידלר (פול דאנו) והפינגווין (קולין פארל הבלתי ניתן לזיהוי). שניהם רציניים ומפחידים, בניגוד לדמויות הקאמפיות כפי שגילמו אותם בעבר דני דה-ויטו וג'ים קארי בסדרת סרטי טים ברטון. עוד מככבים: ג'פרי רייט כבלש ג'ים גורדון ואנדי סרקיס כמשרת אלפרד.
1 צפייה בגלריה
רוברט פטינסון בסרט החדש "הבאטמן"
רוברט פטינסון בסרט החדש "הבאטמן"
רוברט פטינסון בסרט החדש "הבאטמן"
(צילום מסך, האחים וורנר)
לצד פטינסון, בולטת בטריילר גם זואי קרביץ שמגלמת את סלינה קייל, הלא היא קאטוומן, עבריינית אתלטית וערמומית שמשתלבת בעלילה לצדו של גיבור העל. גיבורת-על אחרת שקשורה למערכת העטלפים האנושית הזאת היא באטגירל, שהפקת קולנוע חדשה של DC קומיקס מתגבשת בימים אלה ובמעמד זה הקהל היה יכול להתרשם מכמה קונספטים חזותיים שהוצגו לו לראשונה על ידי הבמאים הבלגים ממוצא מרוקאי אדיל אל-ערבי ובילאל פלאח. בתפקיד הראשי תככב לואיס גרייס וג'יי.קיי. סימונס עשוי לחזור לתפקיד של ג'ים גורדון אותו גילם בסדרת סרטי DC קומיקס שביים זאק סניידר.

הפלאש

בהשראת היקום הקולנועי של זאק סניידר, ובעיקר "ליגת הצדק", נוצר הסרט "פלאש" שבו יופיע בין השאר בן אפלק בתפקיד באטמן, ההוא מהמימד הקודם. ואם זה לא מספיק, גם נציג הדור הקודם מייקל קיטון יעטה על עצמו את החליפה והגלימה השחורה. למרות זאת, בתוך כנס אנשי העטלף לדורותיהם, זהו עזרא מילר שמככב כפלאש. ההצדקה העלילתית למפגשים הבלתי סבירים הללו היא היכולת של הפלאש לנוע במהירות הבזק לא רק ממקום למקום אלא גם מזמן לזמן וכך הוא צפוי לנדוד בין יקום אלטרנטיבי אחד לשני. מילר, שגילם את הנער בארי אלן ואת האלטר-אגו מחשמל שלו, ישתף פעולה עם השחקן רון ליווינגסטון שמחליף את בילי קרודופ בתפקיד אביו ויחבור לדמותה של סופרגירל בגילומה של של סאשה קאל. כל מה שנותר לצפות לו זה שגם ההפקה שהתנהלה בעצלתיים בשנים האחרונות תנוע מהר יותר בהובלתו של הבמאי אנדי מרקטי.

בלאק אדם

אם יש דמות שהצליחה למשוך מעט תשומת לב מבאטמן במהלך כנס המעריצים, מדובר בזו של בלאק אדם, נבל העל האניגמטי ורב העוצמה בגילומו של דוויין ג'ונסון שהפיח בו חיים. בנאום נרגש לפני השקת קטע קצר מפתיחת הסרט שביים חאומה קולט-סרה הספרדי, סיפר ג'ונסון עד כמה הפרויקט הינו חלום שהתגשם. הוא היה אמור לצאת לפועל תחילה כחלק מהסרט "שאזאם" ב-2019 אולם בהמשך הוחלט להקדיש לדמות סרט משלה, ולצוות אליה את גיבורי העל הוקמן (אלדיס הודג'), אטום סמאשר (נואה סנטינו), סייקלון (קונטסה סווינדל) וד"ר פייט (פירס ברוסנן שבווידוי מפתיע ולא בהכרח כנה אמר שהאקשן בסרט הזה לא משתווה אפילו לחוויות שלו כג'יימס בונד). ביחד הם יוצרים את "אגודת הצדק של אמריקה". בסצנה הראשונה מ"בלאק אדם" נראה הנבל כשהוא נוחת בכדור הארץ ומכלה את זעמו במזמניו העבריינים. עוד סרט אפל ואלים מבית DC קומיקס.

שאזאם: זעם האלים

הגרסה הקלילה ליקום זה תגיע בסרט ההמשך ל"שאזאם" של הבמאי דיוויד פ. סנדברג ובכיכובו של זאכרי לוי. ב"שאזאם: זעם האלים" הנער בילי בטסון (אשר איינג'ל) והגלגול הגברי שלו שאזאם (לוי) מוצאים עצמם בקרב מול בנותיו הנבזיות של הטיטאן אטלס בגילומה של לוסי ליו ולא אחרת מדיים הלן מירן שמשתעשעת לה בז'אנר גיבורי העל. הסיקוול צפוי להיות קומי ושטותניקי כקודמו אך סנדברג השבדי רמז בעבר כי הופעת אורח של ג'ונסון בתפקיד בלאק אדם עשויה להתקיים ולהעכיר את האווירה המשעשעת.

פיסמייקר

בנוסף לליינאפ הקולנועי המרשים של DC קומיקס בשיתוף אולפני וורנר ברוס, הושקו גם תכנים טלוויזיונים שמיועדים באופן בלעדי ל-HBO מקס - פלטפורמת הסטרימינג שבבעלות תאגיד וורנר מדיה. הסדרה הבולטת ביותר היא זו המוקדשת לדמות של פיסמייקר, אשר זכתה לזמן מסך בסרט "יחידת מתאבדים 2" בגילומו של ג'ון סנה והתקבלה באהבה רבה. צינית בעיקר. הבמאי ג'יימס גאן, שאחראי גם על הפקת הסדרה, התענג על הטריילר גדוש האלימות וההומור השחור, שמתרכז בגיבור העל שמתיימר לפעול למען הטוב והצודק, אבל נוקט באמצעים האלימים והנבזיים ביותר. הסדרה צפויה לעלות כבר בינואר הקרוב ובמהלכה ניתן יהיה להתרשם מהנתונים הפיזיים המרשימים של סנה, שכמו ג'ונסון הוא מתאבק WWF לשעבר, ליהנות מהיכולות הקומיות שלו, וגם מהחיבה שלו לבעלי חיים... כלומר לעוף הבית שלו - הנשר האמריקני שנוהג להתחבק איתו.

נאומי

עוד סדרה חדשה שהושקה היא "נאומי" בהובלתה של הבמאי האפריקנית-אמריקנית המוערכת אווה דוברניי ("סלמה") שעיצבה את גיבורת העל שלה (קייסי וולפול) כנערה שחורה עם מגוון כשרונות עילאיים שמתוודעת אליהם כמעט במקרה, בדרך למפגש עם לא אחר מסופרמן. בכנס DC Fandome הוא אמנם נותר בצלו של באטמן, אבל הינה הוא צץ גם פה. זה לא ציפור, זה לא מטוס, חובב נשים אך לא בהכרח לא נמשך לגברים. זהו סופרמן.