המוזיקאית כריסטין מקווי, קלידנית להקת פליטווד מק, הלכה לעולמה, כך הודיעה הערב (ד') משפחתה והוסיפה כי "היא הייתה מוזיקאית נערצת שהייתה אהובה בכל העולם".
3 צפייה בגלריה
כריסטין מקווי
כריסטין מקווי
כריסטין מקווי
(צילום: AP)
מקווי הייתה ידועה גם כזמרת וכותבת מחוננת, ואחראית בין היתר ללהיטים Don't Stop ו-Little Lies.
בהודעה שיצאה לתקשורת מטעם משפחתה נכתב בין היתר שהיא הלכה לעולמה היום אחרי שחלתה. "היא הלכה לעולמה בשלווה בבית החולים הבוקר, כשבני משפחתה היו לצידה", נכתב.
בהצהרה ששיחררו חבריה ללהקה נמסר: "אין מילים לתאר את העצב שלנו אחרי לכתה של כריסטין מקווי. היא באמת הייתה אחת ויחידה, מיוחדת ומוכשרת ברמה אחרת".
3 צפייה בגלריה
כריסטין מקווי
כריסטין מקווי
כריסטין מקווי (שנייה מימין) עם שאר חברי להקת פליטווד מק
(צילום: AP)
"היא הייתה המוזיקאית הכי טובה שכל אחד מאיתנו היה יכול לקוות לה והחברה הכי טובה בעולם. היינו כל כך ברי מזל שהיא הייתה חלק מחיינו. לחוד וביחד, אנו מוקירים את כריסטין ומודים לה על הזיכרונות המדהימים שאנו שותפים להם. היא תחסר לנו מאוד".
"לפני מספר שעות נאמר לי שהחברה הכי טובה שלי בכל העולם מאז היום הראשון של 1975 הלכה לעולמה", נפרדה סטיבי ניקס בפוסט מרגש שהעלתה לרשתות. "אפילו לא ידעתי שהיא הייתה חולה... עד יום שבת האחרון מאוחר בלילה. רציתי להגיע ללונדון, אבל נאמר לנו להמתין. לכן, מאז שבת, שיר אחד מתנגן לי בראש בלי הפסקה. חשבתי שתהיה לי הזדמנות לשיר אותו לה, ולכן אני שרה אותו לה עכשיו. תמיד ידעתי שאני אזדקק למילים הללו יום אחד (שנכתבו על ידי להקת חיים). זה כל מה שאני יכולה לעשות עכשיו...
"הייתה לי חברה הכי טובה/ אבל היא הלכה לעולמה/ אחת שאני מייחלת שיכולתי לראות עכשיו/ את תמיד מזכירה לי/ שזיכרונות ימשיכו לעד/ שהזרועות הללו ייפרשו לצדדים/ את היית שם כדי לשמור עליי/ כמו מגן/ שיער ארוך ורצה איתי/ לאורך המגרש.../ לכל מקום/ היית איתי מאז ומתמיד/ אבל למה אני?/ איך אני אשיג את ההללויה הזו/ למה אני?/ איך אני אשיג את ההללויה הזו/ למה אני?/ איך אני אשיג את ההללויה הזו. נתראה בצד השני, אהובתי. אל תשכחי אותי. תמיד שלך, סטיבי".
מיק פליטווד, מתופך הלהקה כתב שמקווי: "הותירה אותנו, אנשי האדמה, להאזין בנשימתנו העצורה לצליליה של 'ציפור השיר'... שהזכירה לנו שאהבה סובבת אותנו ומהדהדת את החיים היקרים שניתנו לנו במתנה. חלק מהלב שלי הלך לו היום".
הלהקה הבריטית-אמריקנית הוקמה בלונדון ב-1967 ומכרה לאורך שנות פעילותה מעל 100 מיליון אלבומים ברחבי העולם, מה שהופך אותה לאחת מהלהקות המצליחות בהיסטוריה. בין השירים הידועים ביותר של פליטווד מק ניתן למצוא את Dreams, Go Your Own Way ו-Everywhere.
במהלך שנות ה-70 וה-80 הפכה פליטווד מק לאחת מלהקות הרוק האהובות ביותר בעולם - מלבד מקווי, הלהקה כללה אז את מיק פליטווד, ג'ון מקווי, לינזי בקינגהאם וסטיבי ניקס. Rumours, שיצא ב-1977, הפך לאחת מהאלבומים הנמכרים ביותר בהיסטוריה עם שירים כמו Second Hand News ו-You Make Loving Fun. האלבום מכר מעל 40 מיליון עותקים ברחבי העולם.
3 צפייה בגלריה
כריסטין וג'ון מקווי
כריסטין וג'ון מקווי
כריסטין וג'ון מקווי
(צילום: AP)
מותה של מקווי מגיע כשנתיים לאחר מותו של אחד ממייסדי הלהקה, פיטר גרין, שהלך לעולמו בגיל 73.
בתחילת הקריירה שלה הייתה מוכרת ככריסטין פרפקט, שם נעוריה והחלה להופיע לצד להקת הבלוז צ'יקן שק. לאחר שנישאה לג'ון מקווי ב-1968, היא עזבה את הלהקה והצטרפה שנתיים מאוחר יותר לפליטווד מק.