לאורך השנים האחרונות, הפכה העיר מרקש שבמרוקו מקום עלייה לרגל עבור קולנוענים מכל העולם, ובהם אף כוכבים הוליוודים בולטים - בזכות הנופים המרהיבים, האירועים המפנקים וגם תוכנית הסרטים של פסטיבל הקולנוע המקומי. השנה, יתייצבו באירוע כשופטים השחקנים אוסקר אייזק, ונסה קירבי, דיאן קרוגר, טאהר ראחים, היוצרת הלבנונית נאדין לבאקי והבמאים המהוללים ג'סטין קורזל האוסטרלי וסוזן ביר הדנית. כולם תחת פאולו סורנטינו האיטלקי שיכהן כנשיא הצוות הנוצץ, כש-14 סרטים מרחבי העולם יתחרו על קולם במאבק על הפרס הראשון.
1 צפייה בגלריה
מתוך "פינוקיו"
מתוך "פינוקיו"
מתוך "פינוקיו"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
אבל פסטיבל מרקש ה-19 יארח גם את כמה מהסרטים הבולטים השנה ויוצריהם. סרט הפתיחה שיוקרן ב-11 בנובמבר הוא "פינוקיו" של גיירמו דל טורו בהשתתפות יואן מקגרגור, קייט בלנשט וג'ון טורטורו. עוד בין הסרטים שיוקרנו בעיר הנופש המרוקאית: "זמן ארמגדון" של ג'יימס גריי (עם אן התאוויי, ג'רמי סטרונג ואנתוני הופקינס), "מארלו" של ניל ג'ורדן (עם ליאם ניסן, ג'סיקה לאנג ואלן קאמינג), "הבת הנצחית" של ג'ואנה הוג (עם אמה טילדה סווינטון), מועמד שבדיה לאוסקר "הילד מגן עדן" של טארק סלאח (עם מכרם חורי ותאופיק ברהום) ומועמד הרשות הפלסטינית לאוסקר "קדחת ים תיכונית" של מהא חאג'.
לצד הסרטים הנוצצים יותר, יוצג במרקש המיטב של הקולנוע מרחבי המזרח התיכון וצפון אפריקה. כך למשל, "השחיינים" של סאלי אל-חוסייני מבית נטפליקס על סיפורן של שתי אחיות שחייניות סוריות שהצילו קבוצה של פליטים במנוסה ימית בדרך ליוון, ואף סרטו החדש של הבמאי האיראני מתנגד המשטר ג'אפר פנאהי "אין דובים".