הסיפור שאינו נגמר: פסטיבל מספרי ספורים ה-30 ייפתח ב-26 בספטמבר בתיאטרון גבעתיים, ויימשך לתוך חול המועד סוכות (עד ה-5 באוקטובר). הפסטיבל שהפך לאורך השנים לאחד מאירועי התרבות הבולטים בארץ יארח מאות משתתפים בשורה של אירועים מיוחדים. מחירי הכרטיסים ינועו בין 99 ל-149 שקלים.
3 צפייה בגלריה
יזהר כהן, יסמין לוי ויוסי אלפי
יזהר כהן, יסמין לוי ויוסי אלפי
יזהר כהן, יסמין לוי ויוסי אלפי
(צילום: כפיר זיו, שי פרנקו, ענת מוסברג)
"אנחנו חוגגים 30 לפסטיבל היקר לנו מאוד ועודני נער הנאחז במציאות ומחפש סיפור שיענה לי על שאלות מסקרנות", שיתף מייסד הפסטיבל ומנהלו האמנותי יוסי אלפי. "זה לא צחוק לשמר פסטיבל לכל כך הרבה שנים. אלפים רבים מאוד של סיפורים סופרו על ידי אלפי מספרים שהם סיפורה של המדינה, סיפורי העדות, סיפורי האישים, ההיסטוריים, המרתקים".
הפסטיבל שהחל את דרכו ב-1993 יציין השנה כמה אירועים בולטים בהיסטוריה הישראלית: פאנל, שבין משתתפיו יהיה נשיא המדינה לשעבר ראובן (רובי) ריבלין, בשם "למות או לכבוש את ההר" המציין 100 שנה להיווסדה של תנועת בית''ר, פאנל נוסף ייערך לציון 50 שנה לפרוץ מלחמת יום הכיפורים ובו סיפורים חדשים מזוויות שונות על המלחמה המטלטלת. עוד יציינו 50 שנה למותו של דוד בן גוריון, ובטיימינג רלוונטי מתמיד - האירוע "שופטי בית המשפט העליון מספרים" יציין 75 שנות עצמאות במשפט הישראלי, ובו ישתתפו שופטי בית המשפט העליון לשעבר: אהרן ברק, איילה פרוקצ'ה, חנן מלצר, שלמה לוין, דוד חשין ודבורה ברלינר ויחלקו מסיפוריהם.
3 צפייה בגלריה
 רובי ריבלין
 רובי ריבלין
100 שנה לתנועת בית"ר. רובי ריבלין
(צילום: מוטי קמחי)
באירוע המרכזי של הפסטיבל - "אז אל תפסיק לספר לי סיפורים" יציינו 30 שנה לקיומו, ואת הערב ינחו גורי ושרי אלפי. האירוע יכלול סיפורים רבים מאחורי הקלעים, אורחים, עקיצות והמון אהבה למנהל האמנותי של הפסטיבל - יוסי אלפי.
מופעים נוספים שיעלו השנה על במת הפסטיבל הם ערב בשם "סיפורי מרגלים - הילדים מספרים על האהבות והאמהות מהמוסד", שבו יספרו ילדיהם של אנשי המוסד איך זה לגדול בבית של איש או אשת מוסד. באירוע אחר יצללו היסטוריונים לסיפורן של דמוקרטיות שהיו קיימות ונעלמו מהעולם. שגרירים ביהדות התפוצות יחלקו את סיפוריה בערב "סיפורים מהתפוצות" בליווי מוזיקלי של יזהר כהן. בכורה למופע משותף חדש של אברי גלעד ודוד ד'אור "שיר ושיח", שיכלול שיחות על החיים בשלוב ביצועים מוזיקליים מרגשים.
הפאנל "לאדינו - מהספרות הקלסית ועד הפתגם העממי" יוקדש לשניים שפעלו לשימור שפת הלאדינו והלכו לעולמם השנה: פרופסור תמר אלכסנדר וד"ר משה שאול. הפאנל יעסוק בשני היבטים של שפת הלאדינו; האחד מכוון לספרות הקלאסית והשני ללאדינו שפנתה אל הרחוב, כל זאת בשילוב הופעה של הזמרת יסמין לוי.
3 צפייה בגלריה
חנן יובל, מתוך מופע המחווה לקובי אושרת
חנן יובל, מתוך מופע המחווה לקובי אושרת
חנן יובל
(מוטי קמחי)
גם השנה, כמו בשנים קודמות, יתקיים ערב מיוחד סביב יוצר מוערך, והפעם – אחד על אחד עם חנן יובל, "חנן יובל מספר ליוסי אלפי את הקול". יובל יספר ליוסי אלפי באמצעות שירתו על ארץ ישראל שלו, ואלפי יחלוק את שלו עם יובל.