הבמאי, העיתונאי ואיש המוזיקה והתקשורת דן בירון הלך לעולמו היום (א') בגיל 84 - כשבועיים לאחר שציין את יום הולדתו. בירון הותיר אחריו את אשתו, העיתונאית שרי רז, ושני ילדיהם - אורי ועופרה. לדברי רז, בירון תרם את גופו למדע ועל כן לא תתקיים לזכרו לוויה או שבעה.
2 צפייה בגלריה
דן בירון ושרי רז
דן בירון ושרי רז
דן בירון
(צילום: יאיר שגיא)
לאחר שירותו הצבאי בנח"ל, עבד בירון בקול ישראל. בהמשך התמקצע כתסריטאי ומפיק, שעבד בין היתר על "עמק הנהר האדום" ו"ארץ טרופית יפה". בהמשך הקריירה שלו שמו של בירון היה חתום כבמאי בפרויקטים טלוויזיוניים כמו "עוד להיט" ששודרה בערוץ הראשון - מגזין מוזיקה טלוויזיוני עם הופעות אולפן ושידור של קליפים, כמו גם רצועות נוספות ששודרו בערות כמו "סיבה למסיבה", תוכנית הסאטירה "ניקוי ראש", "שמיניות באוויר", הסיטקום "שבט כהן" (1991), פרקים נבחרים בתוכניות "הופה היי" ששודרו בתחילת שנות ה-90 ואת התוכנית "חיים שכאלה", שאותה ביים בין 1989 לשנת 2000.
במקביל לעבודתו בהפקות של תוכניות טלוויזיה, בירון ביים טקסים וקונצרטים, תשדירי חדשות ואירועים אחרים. בעבר כיהן גם כיושב ראש איגוד העיתונאים.
בשנת 2008, עת היה בן 69, התמודד לראשות עיריית ירושלים מטעם מפלגת "עלה ירוק - ירושלים של כולנו".
בשנת 2021, בתום 15 שנות פעילות מוצלחות בבירה, נסגר הבר המוזיקלי של בירון - "הבירמן", שאירח את אמני ירושלים לערבי מוזיקה חיה. בשנותיו האחרונות ליווה באקורדיון את להקת המחול של אוניברסיטת ירושלים, אותה ניהל במשך יותר משישה עשורים.
2 צפייה בגלריה
דן בירון ושרי רז
דן בירון ושרי רז
דן בירון ושרי רז
(צילום: ענת מוסברג)
"אבא שלי אהבת חיי", ספדה לו עופרה בתו. "העוגן שלי, מושא הערצתי, נפטר היום. עדיין אין מילים, רק לב כואב. נוח על משכבך בשלום אהוב שלנו".