הזמרת והיוצרת קורין אלאל זכתה בפרס לנדאו למפעל חיים על תרומתה למוזיקה בישראל, כך הוכרז היום (ב'). "השילוב של הטקסטים יחד עם התעוזה וההרפתקנות המוזיקלית של אלאל הצליח לספר את הסיפור הישראלי מזווית מפוכחת אך עדיין אוהבת ולהגדיר את הקלאסיקה הישראלית מחדש", כך נמסר בנימוקי השופטים לזכייה.
1 צפייה בגלריה
קורין אלאל
קורין אלאל
קורין אלאל
(צילום: יובל חן)
אלאל, שנולדה בתוניסיה ועלתה לארץ בגיל שמונה, החלה לנגן על גיטרה כבר בגיל 12. היא מהווה חלק מהנוף המוזיקלי בארץ עוד משנות ה-70 כשהחלה לעשות קולות רקע לכמה מהשמות הבולטים במוזיקה הישראלית, בהם אריק איינשטיין, יהודית רביץ ומתי כספי. אלאל היא גם מהמפיקות המוזיקליות הראשונות בארץ, וסייעה לעצב קריירות של אמנים חשובים כמו גלי עטרי, המכשפות ואביתר בנאי.
עוד בנימוקי השופטים להחלטה נמסר כי "שירים כמו 'מותק', 'הטבעת נפלה', 'כשזה עמוק' ועוד, שרטטו מודל של אישה אחרת ממה שהכרנו עד אז במוזיקה הישראלית: חופשייה, לעתים כועסת, משוחררת מכבלי העבר, נועזת. יחד עם אופן שירתה הלא מתנחמד והופעתה הכובשת והלא מתאמצת היא הצליחה להיכנס לזירה שהייתה גברית מאוד ולהביא משם קול ייחודי ובשורה מוזיקלית שהיוו השראה לדורות רבים של יוצרים ויוצרות".
בהכרזה מטעם מפעל הפיס פורסמו גם הזוכים בפרס לנדאו בתחום האמנויות, בהם במאי האנימציה יוני גודמן, הכוראוגרפית ענת דניאלי, הצלמת נועה צדקה והאמן הבינתחומי עמית דרורי. הזוכים יזכו במענקים על סך 150 אלף שקל כל אחד.