מפעל הפיס הכריז היום (ג') על המועמדים הסופיים ברשימה הקצרה בפרס ספיר לשנת 2021. חמשת המועמדים הם שמעון אדף על ספרו "הלשון נושלה" (הוצאת פרדס), יניב איצקוביץ' על ספרו "אף אחד לא עוזב את פאלו אלטו" (הוצאת כתר), הילה בלום על ספרה "איך לאהוב את בתך" (הוצאת כנרת זב"מ), בוריס זיידמן על ספרו "תחנות ביניים" (הוצאת פרדס) ודרור משעני על ספרו "אמונה" (הוצאת אחוזת בית).
1 צפייה בגלריה
הילה בלום, דרור משעני
הילה בלום, דרור משעני
הילה בלום, דרור משעני
(צילום: שלו שלום, תומי הרפז)
חמשת המועמדים ברשימה הקצרה יקבלו מענק על סך 40 אלף שקלים. הזוכה בפרס יזכה במענק של 150 אלף שקלים ובנוסף ספרו יתורגם וייצא לאור בשפה הערבית ויתורגם לשפה זרה נוספת על פי בחירתו.
"אנחנו מברכים את חמשת המועמדים שהגיעו לישורת האחרונה במסגרת ה'רשימה הקצרה' ומאחלים להם המון הצלחה", מסר אביגדור יצחקי, יו"ר מפעל הפיס, "מפעל הפיס גאה להוביל את המפעל החשוב והיוקרתי ביותר בתחום הספרות בישראל – 'פרס ספיר לספרות' כמו בכל שנה. נמשיך להוביל את המוסד החשוב הזה שכל מטרתו היא להכיר ולהוקיר את הספרות העברית כאבן יסוד בתרבות הישראלית ולהעלות על נס את תרומתם החשובה של הסופרות והסופרים בישראל לחברה ולציבור כולו".
פרס ספיר נוסד בשנת 2000 במטרה לעודד את הספרות העברית וזוהי השנה ה-21 שבה הוא מחולק. בשנה שעברה זכה בפרס סמי ברדוגו על ספרו "חמור" (הוצאת הספרייה החדשה) ובשנת 2019 זכתה אילנה ברנשטיין על ספרה "מחר ניסע ללונה פארק" (הוצאת כנרת זב"מ). עוד זכו במהלך השנים דויד גרוסמן, אמיר גוטפרוינד, אלונה פרנקל, יורם קניוק, נועה ידלין, אתגר קרת ואחרים.