בוקר טוב, סופריטוז מבועבסים שכמוכם. תודה לאל על חסדים קטנים - פרק לא רע של "האח הגדול" שסימן את תחילת המירוץ, ואמן סלה שהפעם האח יתעשת על עצמו ויצליח להחזיק את העונה הזאת מכל הקצוות שלה. למרבה הצער, נרשמה כבר השבוע הנשירה הראשונה והבלתי צפויה בעונה הזאת - האנסמבל הנוכחי ייאלץ להסתדר בלי ג'קי מנחם בגלגול השני והממש חמוד שלו בבית האח. מדוע פרש ג'קי? על פי הפרק, הסיבה היא עדיין בגדר תעלומה (על פי פרסום ynet, זה נעשה לבקשת אשתו). לא קיבלנו לבטים בחדר האח, לא תלונות מרומזות לדיירים אחרים או סתם מלנכוליה עגמומית בפינת העישון. מקטע העזיבה של ג'קי נפתח מיד בכינוס הדיירים וההכרזה - פאלטה מצערת של כבוד העורך בבניית הסיפור שאמור היה להיות מרכז הפרק.
איש לא יודע באמת מדוע ג'קי ירד מהספינה. אני נהנית לדמיין שאשתו של ג'קי עשתה עבורו את מה שעושה חברה טובה, כשאת הולכת לדייט שאת לא בטוחה שתרצי להישאר בו עד הסוף - התקשרה אליו ודרשה שיצא מיד מהבית, כדי שיהיה לו תירוץ טוב להתחפף. מצד שני, על פניו נראה שג'קי די נהנה ואפשר להניח בזהירות שבבואו הפעם כסלב הוא חתם על חוזה קצת יותר מחמיא מבחינה פיננסית - עוד תמריץ טוב להישאר בבית בעונת הקורונה, שמן הסתם לא הביאה לפריחה עסקית של בתי דפוס. אנחנו ניאלץ להישאר בחוסר הידיעה, לפחות עד הריאיון הגדול שיגיע, יש לקוות, כשלמישהו עוד יהיה אכפת. חבל לי על הזוגיות הפוטנציאלית עם עומר, יחד הם יכלו לספק לא מעט אתנחתות קומיות שיאזנו את הטה-טה-טה-טה-טם של דנה רון.
3 צפייה בגלריה
ג'קי מנחם
ג'קי מנחם
נתגעגע. ג'קי מנחם
(מתוך "האח הגדול")
כן, עונה קצרה מצריכה אמצעים מהירים ודנה רון הגיעה לעבוד. יש לה עונה שלמה של "הישרדות" לפצות עליה והיא הגיעה עם ערכת סכינים מהודרת שמתאימה לכל סיטואציה. את הימים הראשונים שלה בבית העבירה רון, בסך הכול בחורה רגועה שלא מאמינה בדרמות, באודישנים לליהוק הנמסיס שלה לעונה הקרובה. מאיה בצלאל - עשתה אודישן יפה אבל חרחרה יותר מדי שלום בסוף והיא עלולה להוציא את דנה לא טוב. עומר, אייל הפרואני ועוזריהם - קצת טמבלולים מדי ולא יתנו קונטרה, כנ"ל ציפי שצועקת על כולם שכולנו באחדות ובאהבה (מה שלא מפריע לה להצהיר שהיא באה לתת פייט).
אופציה שנבדקה אבל לא קיבלה ביטוי בפרק הוא דווקא אורן חזן, יריב ראוי ששיחק עם ביבי שח - חלום שלי שהוא ייבחר לתפקיד (כן! אמרתי את זה בקול. חלום שלי שאורן חזן ייבחר למשהו) והיא תמשיך להיכנס בו. נראה אתכם פותחים סמסים לזה, מהנדסי התודעה מנווה אילן! הרי העריכות הבהירו כבר שכבוד העורך שומר על שניהם - לא קיבלנו אפילו טעימה מהנאומים המתישים של חזן, מדנה לדעתי האח מפחד (בעיקר כשאין לה ספר צמוד), ושניהם קיבלו חסינות עקמומית מההדחה הראשונה.
3 צפייה בגלריה
מתוך "האח הגדול VIP"
מתוך "האח הגדול VIP"
היינו מסמסים לזה. חזן מתוך "האח הגדול VIP"
(צילום מסך, רשת)
עד שהליהוק של דנה יושלם היא יורה לכל הכיוונים ונשבעת לקבור את כולם באופן כללי, אבל לפחות את האדם הממושמע שכל שואו-ראנר צריך על הסט דנה כבר מצאה: תמיר הוא האיש שאת מלחמתו הצודקת היא תילחם, כדי שלא תיראה כאילו לוחמת למען עצמה, חלילה. כי בכל זאת, אלטרואיזם מצטלם הרבה יותר טוב מאופורטוניזם. הרחק מאחורי דנה רון מזדחלת רומי גיאור, מי שב-"2025" קנתה לעצמה שם של ביצ'ית אבל מול המאסטרו היא נראית כמו סוכנת ביטוח בבואה לקושש קצת זמן מסך, ועם מה? עם זריעת פתיונות בחדר האח על זה שעומר חתיך, בתקווה שזה יעניק לה את קו העלילה הרומנטי הבא. לטעמי סיכון מעט גבוה מדי בהתחשב בזה שהיא עלולה למצוא את עצמה בנישת הורסת הזוגות, ששנייה רק לנישת האיש שהגיע עם גיטרה לבקו"ם של ג'קו, אבל ניחא, כל אחד בוחר את הקרבות שלו.
3 צפייה בגלריה
מתוך "האח הגדול VIP"
מתוך "האח הגדול VIP"
אלטרואיזם מצטלם הרבה יותר טוב מאופורטוניזם. דנה רון מתוך "האח הגדול VIP"
(צילום מסך, רשת)
לסיכום ראשוני, אני נותנת את הקול שלי למאיה בצלאל ולתמיר, למרות הנטייה שלו להתקרבן. עצה כנה ממני: אל תשחק לידיים של המקובלים בבית. דנה רון אומנם מגזימה כי על זה משלמים לה, אבל יש גרעין של אמת בשואו שלה - תמיר נוטה לרצות כדי להשתייך וזה לא עושה לו טוב. שאנסה לבבית מגיעה גם לג'קו, האנדרדוג האינטליגנט, ואולי אפילו לטיטי, שנראה שהתבגרה קצת מאז "הישרדות". והמלצה קטנה לאח הגדול: אתה לא פסיכולוג, לא קואוצ'ר, לא גורו ובטח לא "איפה זה פוגש אותך בחיים". אתה אמור בסך הכול להוביל בצנעה את הדיירים לספר את הסיפור שלהם בחדר האח ולספק להם תמיכה בלתי מורגשת כמעט. אתה לא הסיפור פה, ואם זה לא עובד לך אז זוז ותן לדוד הגדול החדש לנסות. בברכת "חיסון שלישי לכולם", אילליקה.