המשבר הניהולי במוזיאון ישראל ממשיך: פרופסור דניס וייל, שמונה לפני שנה וחצי לתפקיד מנהל המוסד - החליט להתפטר מתפקידו. סיבת עזיבתו טרם אושרה.
1 צפייה בגלריה
דניס וייל
דניס וייל
דניס וייל
(צילום: אלי פוזנר, מוזיאון ישראל, ירושלים)
"קיבלנו בצער את הודעת עזיבתו של פרופ' וייל", נמסר מטעם מוזיאון ישראל. "אנו רוצים להודות לו, כידיד המוזיאון זה שנים רבות, על התקופה שבה שימש כמנהל המוזיאון. אנו סומכים את ידינו על ראשי האגפים, האוצרים הראשיים, המנהלים האחרים וכלל העובדים והמתנדבים של המוזיאון, הידועים במקצועיותם, באחריותם ובמסירותם הרבה למוסד היקר לכולנו. יחד נוודא את המשכיות תוכנית התערוכות המרשימה של המוזיאון, את עושר הפעילויות המיועדות לקהל המבקרים בו וכן נבטיח את שמירת מעמדו האיתן ואת חתירתו למצוינות, שכה מאפיינת אותו כמוסד התרבות החשוב במדינה".
בשנים האחרונות סובל מוזיאון ישראל ממשבר ניהולי, כאשר ביולי פרסמה ההנהלה מכרז חדש למנכ"ל מוזיאון ישראל - הרביעי בשבע השנים האחרונות. לווייל (62), בן למשפחה יהודית משווייץ, שלאורך השנים הייתה תורמת בולטת של המוזיאון, הייתה הזדמנות להפוך למנכ"ל כבר ב-2016, אך החליט שלא להגיש את מועמדותו. בסופו של דבר מונה לפני כשנה וחצי במקומו של פרופסור עידו בורנו, שמילא את התפקיד במשך כארבע שנים. אז אמר: "נרגש לעבוד יחד עם האוצרים, המנהלים והעובדים המוכשרים של המוזיאון כדי להשיא את פעולותיו ואת תדמיתו".
בחודש מאי האחרון התראיין ל-ynet והתייחס למגמת העזיבות שפוקדת את המוסד הוותיק: "מוזיאון ישראל הוא מקום שמייצר כישרונות ובגלל זה גם רואים שהרבה אנשים עוזבים".