בתיאטרון היידישפיל מזהירים: "אנחנו לפני הפסקת פעילות בגלל היעדר קבלת קצבאות מהמדינה". ל-ynet נודע כי תיאטרון היידיש היחיד בישראל עלול בקרוב להפסיק את פעילותו, זאת בשל מצוקה כלכלית.
1 צפייה בגלריה
תיאטרון היידישפיל
תיאטרון היידישפיל
תיאטרון היידישפיל
(צילום: יוסי גמזו לטובה)
מנכ"ל התיאטרון זליג רבינוביץ' אף הוציא מכתב לעובדי התיאטרון שבו הוא מודיע על עיכוב בתשלומי המשכורת בגלל המצב הכלכלי של התיאטרון.
מתחילת השנה, כך לפי רבינוביץ', לא התקבל תקצוב הקצבאות לתיאטרון, שמוערכות בכשני מיליון שקלים, כשהרקע לכך לפי גורמים היא העברת הסמכויות בין המשרד לשוויון חברתי של השר עמיחי שיקלי למשרד הנגב והגליל של השר יצחק וסרלהוף.
רבינוביץ' אמר בשיחה עם ynet כי "הממשלה לא משלמת לנו. אם לא נקבל את הכסף שחייבים לנו השייך לפעילות ברבעון הראשון של שנה זו, לא אוכל לשלם משכורות ופעילות התיאטרון תיעצר לחלוטין. למה העובדים בתיאטרון צריכים לסבול בגלל בירוקרטיה בין משרדית? הם חייבים לי כשני מיליון שקל, בלי זה התיאטרון לא יוכל להמשיך להתקיים".
ממשרד הנגב והגליל נמסר: "המשרד מקבל לידיו, בימים אלו, את האחריות על אגף הוותיקים מהמשרד לשוויון חברתי. המשרד לומד את הנושא, רואה בקידום התרבות היהודית ערך מרכזי וחשוב ופועל במלוא המרץ והנחרצות ליישוב הסוגייה".
מהמשרד לשוויון חברתי לא נתקבלה תגובה למרות פניותינו.