דון אברלי, חצי מהצמד המוזיקלי האחים אברלי, הלך לעולמו בגיל 84 בביתו שבנאשוויל. הוא ואחיו פיל היו מחלוצי הפופ שקבעו את הסטנדרט להרמוניות הקוליות שכבשו את המצעדים בראשית שנות ה-60. יחד הם נכנסו להיכל התהילה של הרוקנ'רול ולהיכל התהילה של הקאנטרי.
3 צפייה בגלריה
דון ופיל אברלי
דון ופיל אברלי
דון ופיל אברלי
(צילום: AP)
האחים אברלי השאירו חותם עמוק על מוזיקאי רוק וקאנטרי רבים. אמנים כמו הביטלס, סיימון וגרפונקל (שבגלגולם הראשון כטום וג'רי חיקו למעשה את האחים אברלי), הבירדס, האיגלס, גרהאם פרסונס, אמיליו האריס ואחרים - שאבו מהם השראה ואימצו את ההרמוניות הקוליות הייחודיות שלהם, המוכרות מהלהיטים הגדולים Bye Bye Love, All I Have to Do is Dream ו-Problems.
דון אברלי נולד בשנת 1937 במדינת קנטקי וגדל בחיק משפחה מוזיקלית. אביו היה גיטריסט קאנטרי והוריו הגישו תוכנית רדיו מוזיקלית בה הופיעו השניים כשהיו צעירים. אחרי שנים של ניסיונות למצוא חברת תקליטים ולפרוץ לשוק המוזיקה, בסופו של דבר השניים נכנסו לאולפן בשנת 1957 ויצאו עם להיט ענק שהגיע לראש המצעדים בארצות הברית - Bye Bye Love. מכאן ואילך הם המשיכו להוציא עוד ועוד להיטים והפכו לאחד מהרכבי הרוק המוצלחים של תחילת שנות ה-60, עד לימי "הפלישה הבריטית", כאשר הביטלס והרולינג סטונס דחקו את ההרכבים המקומיים.
בעקבות הדעיכה בהצלחה וחיכוכים אישיים, הצמד התפרק והשניים יצרו בנפרד. רק שנים ארוכות לאחר מכן, בשנות ה-80, דור חדש גילה את האחים והם חזרו ליצור ואפילו הקליטו שיר עם פול מקרטני. לאורך השנים הם הוציאו 21 אלבומי אולפן ועוד אלבומי הופעה, ודון שחרר גם כמה אלבומי סולו. בשנת 1986 הם נכנסו להיכל הרוקנ'רול לצד באדי הולי, אלביס פרסלי וצ'אק ברי, ובשנת 2001 הם נבחרו להיכלל גם בהיכל התהילה של הקאנטרי.
בשנת 2014, פיל, האח הצעיר יותר, הלך לעולמו ממחלת ריאות. דון סיפר עליו בריאיון: "הכל בינינו שונה, חוץ מכאשר אנחנו שרים יחד". דון השאיר אחריו אישה ושלושה ילדים.
3 צפייה בגלריה
דון ופיל אברלי
דון ופיל אברלי
דון ופיל אברלי
(צילום: Jo Hale/GettyImagesIL)
3 צפייה בגלריה
דון ופיל אברלי
דון ופיל אברלי
דון ופיל אברלי
(צילום: Keystone/Hulton Archive/GettyImagesIL)