בעקבות השינויים הצפויים בתחנה על ידי ממלא מקום מפקד גלי צה"ל, דני זקן, השדר רינו צרור התייחס הבוקר (ג') לסוגייה בתוכניתו ואמר: "כולם מכירים את דעותיי. אני לא מאזן בין דמוקרטיה ודיקטטורה ולא מתכוון לשתף פעולה עם משתיקי הדעה והביקורת".
2 צפייה בגלריה
רינו צרור
רינו צרור
רינו צרור
(צילום: יריב כץ)
דבריו אלו מגיעים אחרי שבשבועות האחרונים נודע כי זקן הביא לניסוח קוד אתי חדש לגלי צה"ל, ובו ובין היתר הוחלט כי "תהיה הפרדה של דעות המגישים בתוכניות אקטואליה וחדשות", כך לפי התחנה.
מטעם התחנה ביקשו להבהיר כי "למען הסר ספק והבהרת הנושא, בשום שלב, לא נדרש איש מאנשי גלי צה"ל לחתום על אמנה או על כל מסמך כזה או אחר, כפי שהוצג באופן שקרי באחד הפרסומים... כמו כן, לוח השידורים של התחנה נבחן מחדש כל העת, במסגרת בחינה זו ובהינתן שהתחנה אחראית לכל אשר מועבר במסגרת שידוריה, הוחלט להפסיק את שידור המהדורות המרכזיות בשעה 20:00, המועברות מערוצי הטלוויזיה וליצר במקומן רצועה עצמאית ומקורית של התחנה ולטובת קידום תכניה שלה. כל טענה אחרת חסרת שחר.
"במסגרת שינויים אפשריים בלוח המשדרים, מתנהלים מגעים עם כמה מהעיתונאים ואנשי התקשורת מהמובילים והמוכרים בישראל להגשת תוכניות חדשות בז'אנרים שונים. הקו המנחה הוא עמידה בחובת גלי צה"ל להיות תחנה של כל עם ישראל, פריפריה כמרכז ובראש ובראשונה של חיילי צה"ל כולם".
רק לפני שבועיים תקף רזי ברקאי, אחד השדרים הוותיקים בתחנה, את זקן עצמו והתבטא בתוכניתו "אזור בחירה" נגד השינויים הצפויים והודיע כי לא ישתף איתם פעולה.
2 צפייה בגלריה
רזי ברקאי
רזי ברקאי
רזי ברקאי
(צילום: אוראל כהן)
"בימים הקרובים ינוסח מסמך וכותרתו הקוד האתי החדש של גלי צה"ל, שיאסור עליי ועל חברים וחברות שלי להביע את דעותיהם תוך כדי השידור. אני לא אתחייב למסמך הזה - וזה אומר שבעוד ארבעה שבועות אני עוזב את גלי צה"ל", אמר ברקאי בתוכנית.
"נשאלת השאלה מי ייאלץ להתחייב. אז יש קטגוריה של מגישי תוכניות אקטואליה, וכיוון שיש כוונה להחזיר את ברדוגו לתחנה, הוא יאופיין לא כתוכניות אקטואליה, אלא כתוכנית של 'דעה אישית'. אז ברקאי, שהוא אקטואליסט, יאסרו עליו להגיד את דעותיו - וברדוגו חופשי. זה הכול נולד ממפקד התחנה הנוכחי, שהוא שלוחו של ברדוגו", הוסיף ברקאי.