רוג'ר ווטרס, אחד ממייסדי להקת פינק פלויד, הואשם כ"אנטישמי, מיזוגן וסנגור של פוטין" על ידי חברו לשעבר ללהקה דייויד גילמור ואשתו פולי סמסון, שכתבה במהלך הקריירה חלק משיריה יחד עם בן זוגה.
1 צפייה בגלריה
מימין: דייויד גילמור, רוג'ר ווטרס
מימין: דייויד גילמור, רוג'ר ווטרס
דייויד גילמור (מימין) ורוג'ר ווטרס
(gettyimages)
לפנות בוקר (בין שני לשלישי) סמסון יצאה למתקפה נגד ווטרס בטוויטר בתגובה לריאיון שהוא העניק בסוף השבוע לעיתון הגרמני "ברלינר זייטונג", שבו תקף את ישראל והפגין תמיכה ברוסיה.
גרסה באנגלית של הריאיון עלתה לאתר של ווטרס, ושם בין היתר נשאל על דבריו בעבר, כשהשווה את ישראל לגרמניה הנאצית. "כן, ברור. הישראלים מבצעים רצח עם", השיב כשנשאל האם הוא עומד מאחורי אותם דברים. "דרך אגב, זה כמו שבריטניה עשתה במהלך התקופה הקולוניאלית שלנו".
"האמת תשחרר אותנו לחופשי", כתב כששיתף את הריאיון והוסיף שזו הייתה החלטה "אמיצה" של העיתון הגרמני לפרסם את הכתבה איתו שיוצאת "נגד קמפיין ההכפשה השערורייתי והבזוי של ישראל שמנסה להציג אותי כאנטישמי. למרות שאני לא, מעולם לא הייתי ולעולם לא אהיה".
ווטרס, שקרא בעבר לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין "גנגסטר", ספג לא מעט ביקורת בשנה שעברה כשהגן על חלק מפעולותיה של רוסיה לאחר שתקפה את אוקראינה. "הסיבה החשובה ביותר של מדינות המערב לספק נשק ותחמושת לאוקראינה היא בוודאי הרווח שתעשיות הנשק שלהן עושות", אמר בריאיון.
"ואני תוהה: האם פוטין גנגסטר גדול יותר מג'ו ביידן וכל אלו שהיו נשיאי ארצות הברית מאז מלחמת העולם השנייה? אני לא כל כך בטוח. פוטין לא פלש לווייטנאם או עיראק".
סמסון כאמור הגיבה לדברים הללו בטוויטר ופנתה לווטרס באופן אישי. "אתה אנטישמי עד לליבה הרקובה שלך, רוג'ר ווטרס", היא צייצה. "בנוסף אתה גם סנגור של פוטין ומגלומן שקרן, גנב, צבוע, מעלים מס, עושה ליפסינק, מיזוגן וחולה מרוב קנאה. מספיק עם השטויות שלך".
בן זוגה דייויד גילמור הגיב לה וצייץ: "כל מילה כאן נכונה באופן מובהק".
פינק פלויד הוקמה על ידי ווטרס, ניק מייסון, ריצ'רד רייט וסיד בארט ב-1965, כששנתיים מאוחר יותר חבר אליהם גילמור. היא הייתה אחת המצליחות ביותר במהלך שנות ה-70, אך בעקבות חילוקי דעות יצירתיים עזב ווטרס את ההרכב במהלך שנות השמונים.