משטרת לונדון חוקרת מקרה גניבה של תמרור "עצור" שהאמן בנקסי צייר עליו ושמוערך בשווי של כמאות אלפי פאונדים, כך דווח היום (שבת) ב"גארדיאן". מקרה הגניבה התרחש כשעה לאחר שהעבודה אושרה כיצירה מקורית של אמן הרחוב האנונימי, וחוקרים מתחקים אחר עקבותיהם של שני חשודים שברחו מהמקום כשהיצירה בידיהם.
2 צפייה בגלריה
עבודתו של בנקסי
עבודתו של בנקסי
עבודתו של בנקסי
(צילום: Joe Brown / רויטרס)
את היצירה המדוברת בחר בנקסי לעשות כאמור על תמרור "עצור", שעל גביו צוירו שלושה מל"טים צבאיים, וזו הוצבה הוצבה בפינת הרחוב Commercial Way בשכונת פקהאם אתמול בשעות הבוקר.
זמן קצר לאחר שהאמן המפורסם (והאנונימי) העלה בשעות אחר הצהריים את תמונתה לחשבון האינסטגרם שלו ובכך אישר שמדובר בעבודתו, הופיעו במקום שני גברים שעקרו את השלט, ולא הסתירו את זהותם כשעדים שנכחו במקום צילמו אותם. עם זאת, השניים הצליחו לחמוק עם היצירה.
2 צפייה בגלריה
פינת הרחובות שבהן הוצבה עבודתו של בנקסי
פינת הרחובות שבהן הוצבה עבודתו של בנקסי
פינת הרחוב במזרח לונדון שבהן הוצבה עבודתו של בנקסי
(צילום: AP)
"קיבלנו דיווח על גניבה והבירורים נמשכים", נמסר מהמשטרה המקומית, "האירוע נחקר כעת על ידי שוטרים, אולם טרם התבצעו מעצרים בשלב זה". עוד המשטרה ביקשה את עזרת הציבור שתיעד את הגניבה בתפיסת החשודים, ויצאה בקריאה ליצור קשר עם התחנה במידה שיש ברשותם פרטים נוספים.
בעל גלריה באסקס בשם ג'ון ברנדלר אמר ששווי היצירה עשוי להגיע לסכום של כ-500,000 פאונד (כ-2.2 מיליון שקל). "המחיר בקלות יכול להיות גם גבוה יותר", הוסיף, "תשומת הלב התקשורתית העלתה את הערך של היצירה".
אולריך בלאנש, מומחה אמנות רחוב גרמני, טען בשיחה עם "גרדיאן" שלדעתו מיקום היצירה ואופיה "מרמזים על ביקורת על הסחר העולמי בנשק". כמו כן, גולשים רבים ברשתות ייחסו את היצירה למלחמה המתנהלת בין ישראל ועזה ולדרישה להפסקת אש, כך ניכר בתגובות לשיתוף של האמן בעמודו באינסטגרם.