אביגיל בארלו ואמילי בר נתבעות על ידי נטפליקס בשל העלאת הופעות "למטרות רווח" המבוססות על אלבומן זוכה הגראמי, "המחזמר הלא רשמי של 'ברידג'רטון'" - כך פורסם באתר "דדליין".
3 צפייה בגלריה
מתוך "ברידג'רטון", עונה 2
מתוך "ברידג'רטון", עונה 2
מתוך "ברידג'רטון", עונה 2
(צילום: באדיבות נטפליקס)
בתביעה שהוגשה בסוף השבוע האחרון, ענקית הסטרימינג טוענת שהצמד הרוויח מ"קניין רוחני יקר ערך השייך לסדרה המקורית של נטפליקס". בכתב התביעה התייחסו להופעה שנערכה ב-26 ביולי במרכז קנדי שבוושינגטון, להופעות עתידיות ברויאל אולברט הול שבלונדון, וכן ל"סחורת מרצ'נדייז שאלו יצרו בנושא 'ברידג'רטון'".
"'ברידג'רטון' משקפת את היצירתיות וההצלחה של מאות אמנים ועובדי נטפליקס, והיא הבעלים הבלעדיים על זכויותיה. על כן, נטפליקס היא היחידה שרשאית ליצור ממנה שירים, מחזות זמר או כל יצירה אחרת המבוססת על הסדרה", נכתב בכתב התביעה. עוד נטען כי בארלו ובר, עשו זאת למרות שיחות חוזרות ונשנות עם החברה, שבהן נאמר לצמד כי אין להן את הזכויות לעבד את היצירה.
3 צפייה בגלריה
אמילי בר ואביגיל בארלו
אמילי בר ואביגיל בארלו
אמילי בר ואביגיל בארלו
(צילום: EPA)
נטפליקס מכירים בכך שהשתיים היו בין "אינספור מעריצים אחרים שהסדרה עוררה בהן השראה", ושהחלו לפרסם יצירות מוזיקליות המבוססות על התוכנית ברשתות החברתיות השונות, אך המופע החי שהעלו כלל תוכן שנלקח "מילה במילה" מהסדרה ועלה מול "אולם סולד-אאוט במרכז קנדי", כשמחיר הכרטיסים הגיע אפילו ל-149 דולר.
שונדה ריימס, מפיקת הסדרה, וג'וליה קווין, המחברת של ספרי "ברידג'רטון", פרסמו הצהרות בתגובה ואמרו שהן תומכות ב"תוכן שנוצר על ידי מעריצים, אבל בארלו ובר לקחו את זה יותר מדי צעדים קדימה, זאת בשאיפה ליצור לעצמן הכנסה מרובה ללא אישור רשמי להשתמש בתוכן".
"זה מאוד משמח לראות את הקהל מתאהב בסדרה ולצפות בדרכים היצירתיות שבהן הם מבטאים את הערצתם", אמרה ריימס בהצהרתה. "אבל מה שהתחיל כחגיגה מהנה של בארלו ובר ברשתות החברתיות הפך לפגיעה בוטה ב​​קניין רוחני אך ורק לטובת רווח. נכס זה נוצר על ידי ג'וליה קווין וקיבל חיים על המסך באמצעות עבודה קשה של אינספור אנשים. נטפליקס לא יכולה לעמוד מנגד ולאפשר להן לעשות את זה".
3 צפייה בגלריה
לא צריכה בעל בבית. שונדה ריימס
לא צריכה בעל בבית. שונדה ריימס
לא צריכה בעל בבית. שונדה ריימס
(AP)
קווין בהצהרתה כינתה את השתיים "מוכשרות בטירוף", אך חידדה שיש הבדל בין סרטון טיקטוק (שם התחיל הצמד את דרכו) לבין "הופעה מסחרית".
האלבום נולד לאחר שבינואר 2021 הזמרת והיוצרת אביגיל בארלו פרסמה סרטון טיקטוק שבו העלתה את השאלה, "מה אם ברידג'רטון היה מחזמר?", ושרה קטע משיר שהיא כתבה על פי שורה שאמרה דמות בסדרה. הקטע זכה לאהדה רבה והשתיים החליטו לחבור ליצירת אלבום שלם לפי רעיון המחזמר. "המחזמר הלא רשמי של 'ברידג'רטון'", שהגיע למצעדים נחשבים כמו הבילבורד, אף זכה ב-2022 בפרס גראמי לאלבום התיאטרון המוזיקלי הטוב ביותר.