המלחין, הפסנתרן, היוצר והזמר היהודי-אמריקאי הנודע ברט בכרך הלך לעולמו אתמול (ד') בביתו שבלוס אנג'לס, כך דיווחה הסוכנות שלו לסוכנות הידיעות AP. בין היצירות הבולטות שהלחין ניתן למנות קלאסיקות מוזיקליות כמו Walk on By שביצעה דיון וורוויק ואת השיר I Say a Little Prayer שביצעה אריתה פרנקלין.
2 צפייה בגלריה
ברט בכרך בהופעה בישראל
ברט בכרך בהופעה בישראל
ברט בכרך בהופעה בישראל
(צילום: עידו ארז)
בכרך נחשב לאחד המלחינים הפופולריים של זמננו, כשמשנות ה-50 הגיעו שירים בהלחנתו למקומות גבוהים במצעדי הפזמונים והיו חלק מפסקולים של סדרות וסרטים כמו "קיד וקסידי" ו"קזינו רויאל". ב-2013 בכרך אף הופיע בישראל.
"זה כמו לאבד בן משפחה", ספדה לו הזמרת דיון וורוויק והוסיפה: "המילים האלו נכתבות בעצב על לכתו של חברי הקרוב ושותפי המוזיקלי. היינו צוחקים הרבה יחד והיו לנו גם היתקלויות - אבל השורשים, ממש כמו משפחה, שלנו היו הדבר הכי חשוב במערכת היחסים שלנו. תנחומיי למשפחתו, הוא נח כעת בשלווה, גם אני אתגעגע אליו", חתמה.
היוצר נולד בקנזס סיטי במיזורי ב-1928, אולם גדל בניו יורק. כבן למורה למוזיקה ולבעל טור בעיתון, סביבה מוזיקלית לא הייתה זרה לו. הוא גדל על ג'אז ומוזיקה קלאסית, וכשבגר אף למד מוזיקה באוניברסיטת מקגיל. לאחר שחרורו מהצבא עבד כפסנתרן ואת הקריירה המוזיקלית שלו התחיל כאמור בשנות ה-50. בשנת 1957 פגש בפזמונאי האל דייויד, ויחד השניים כתבו והפיקו עשרות שירים לגדולי היוצרים בארצות הברית דוגמת להקת הקרפנטרז, הזמרת דיאן וורוויק שאיתה היה משתף פעולה פעמים רבות, אריתה פרנקלין, טום ג'ונס ונוספים. אלביס פרסלי, הביטלס ופרנק סינטרה הם חלק קטן מהאמנים שלאורך השנים ביצעו גרסאות כיסוי לשיריו.
לאורך הקריירה העשירה שלו הוא זכה להערכה ולפרסים רבים, בהם שמונה פרסי גראמי, ושלושה פרסי אוסקר - שניים מהם על הפסקול של הסרט "קיד וקסידי" והנעימה המוכרת ממנו Raindrops Keep Fallin' on My Head.
2 צפייה בגלריה
ברט בכרך
ברט בכרך
ברט בכרך
(עידו ארז)
היוצר, שלרוב נמצא מאחורי הקלעים, הופיע ב-1997 בתפקיד עצמו בסרט "אוסטין פאוורס: מרגל עם סגנון" וביצע את What the World Needs Now Is Love. הקריירה שלו המשיכה גם לתוך המאה ה-21 וכללה ניסיון לצאת מאזור הנוחות שלו כשהחל לכתוב פזמונים בעצמו ואף הקליט שירים עם הראפר ד"ר דרה.
בכרך היה נשוי ארבע פעמים, ולאשתו האחרונה, ג'יין הנסן, נישא ב-1993. הוא הותיר אחריו אותה ואת ילדיו אוליבר, ריילי וכריסטופר.