השחקנית האמריקאית קירסטי אלי ("חופשי על הבר", "תראו מי מדבר") הלכה לעולמה בגיל 71 לאחר מאבק במחלת הסרטן, כך הודיעו הבוקר (ג') ילדיה, טרו ולילי פרקר, בעמוד הטוויטר שלה.
3 צפייה בגלריה
קירסטי אלי
קירסטי אלי
קירסטי אלי
(צילום: Getty Images)
"אנו עצובים להודיע שאמנו המדהימה, העוצמתית והאוהבת הלכה לעולמה לאחר מאבק במחלת הסרטן, שהתגלה רק לאחרונה", נכתב בהצהרת המשפחה. "היא הייתה מוקפת במשפחתה הקרובה ביותר ונלחמה בעוצמה רבה, והותירה אותנו עם שמחת החיים הבלתי נגמרת שלה, גם לקראת ההרפתקאות שצפויות לה. עד כמה שהיא הייתה אייקונית על המסך, היא הייתה אמא וסבתא מדהימה אף יותר.
"אי אפשר היה להתחרות בלהט ובתשוקה של אמא שלנו לחיים, לילדיה, לנכדיה ולבעלי החיים הרבים שלה - שלא לדבר על חדוות היצירה הנצחית שלה, והיא הותירה אותנו מלאי השראה לחיות את החיים במלואם בדיוק כפי שעשתה. אנחנו מודים לכם על האהבה והתפילות, ומבקשים שתכבדו את בקשתנו לפרטיות בזמנים קשים אלה", כתבו.
גם בעלה לשעבר, השחקן פרקר סטיבנסון, נפרד: "אני מכיר תודה על השנים האחרונות שלנו יחד, ועל שני הילדים המדהימים - וכעת גם הנכדים - שחלקנו. תחסרי לנו".
3 צפייה בגלריה
קירסטי אלי
קירסטי אלי
קירסטי אלי
(צילום: Getty Images)
בשיחה עם מגזין "פיפל", סיפר כוכב "חופשי על הבר", טד דנסון: "הייתי היום בטיסה ועשיתי משהו שכמעט לא יוצא לי לעשות - צפיתי בפרק ישן של 'חופשי על הבר'. זה היה הפרק שבו טום ברנג'ר מציע נישואים לקירסטי, שממשיכה להגיד 'לא' אפילו שהיא רוצה נואשות לומר 'כן'. קירסטי הייתה מבריקה בו. היכולת שלה לגלם אישה על סף התמוטטות עצבים הייתה גם מרגשת וגם מצחיקה בטירוף. היא גרמה לי לצחוק לפני 30 שנה כשהיא צילמה את הסצנה הזאת, והיא גרמה לי לצחוק גם היום באותה מידה. אני שולח את אהבתי לילדיה. כמו שהם ודאי יודעים היטב - לאימם היה לב זהב. אתגעגע אליה".
ג'ון טרבולטה, ששיחק לצידה ב"תראו מי מדבר", ספד לה: "היה לנו את אחד הקשרים הכי מיוחדים שיש. אני אוהב אותך קירסטי, אני יודע שנפגוש שוב זה את זו". ג'יימי לי קרטיס, ששיחקה עימה לאחרונה בסדרה "מלכות הצעקה", פרסמה פוסט שבו סיפרה כי אלי "הייתה קומיקאית מצוינת בסדרה ואמא מדהימה במציאות... הסכמנו שלא להסכים על כמה דברים אבל שרר בינינו כבוד הדדי. אלה חדשות עצובות".
קירסטי אלי נולדה בקנזס בשנת 1951, והחלה את קריירת המשחק שלה בשנות ה-70 המאוחרות. תפקידה המשמעותי הראשון היה בשנת 1982, כשגילמה את סאביק בסרט "מסע בין כוכבים 2: זעמו של חאן", ומספר שנים לאחר מכן אלי כיכבה גם על המסך הקטן, במיני-סדרה התקופתית "צפון ודרום" שזכתה לפופולריות בארצות הברית.
עם זאת, פריצתה הגדולה התרחשה ב-1987, כשאלי הצטרפה לסיטקום "חופשי על הבר" בעונתו השישית לאחר עזיבתה של הכוכבת שלי לונג. אלי גילמה את רבקה האו, מנהלת הבר החדשה - תפקיד שזיכה אותה בפרס אמי ובפרס גלובוס הזהב בשנת 1991. היא זכתה בפרס אמי נוסף שלוש שנים לאחר מכן, על תפקידה בסדרה David’s Mother.
במהלך שנות ה-80 אלי גם הופיעה בסרטים כמו Shoot to Kill לצד סידני פואטייה וטום ברנג'ר, אך התפקיד הזכור ביותר שלה היה בסרט "תראו מי מדבר", בו כיכבה לצד ג'ון טרבולטה, ג'ורג' סיגל ואולימפיה דוקאקיס. הצלחת הסרט הניבה שני סרטי המשך - "תראו מי מדברת" ו"תראו מי מדבר עכשיו" - שבהם לקחה השחקנית גם חלק.
3 צפייה בגלריה
קירסטי אלי
קירסטי אלי
קירסטי אלי
(צילום: Getty Images)
בשנת 1997 אלי חזרה לטלוויזיה עם הקומדיה "הארון של ורוניקה", שם גילמה את ורוניקה (רוני) צ'ייס, אשת עסקים מצליחה שבבעלותה חברת הלבשה תחתונה, המגלה כי בעלה בוגד בה עם בחורה צעירה - ומחליטה לעזוב אותו. תפקיד בולט נוסף שלה היה ב"יופי מקומי" (1999), סרט מוקומנטרי שלימים זכה למעמד קאלט ובו שיחקה אלי לצד קירסטן דאנסט, אליסון ג'אני, בריטני מרפי ודניס ריצ'רדס.
בשנת 2010 השחקנית עמדה במרכזה של תוכנית ריאליטי בשם "החיים הגדולים של קירסטי אלי", שעקבה אחר ניסיונותיה של השחקנית לרדת במשקל (שעמד אז על 103 קילו), במקביל לתחזוק משפחתה כאם חד-הורית. בשנים האחרונות אלי הפציעה גם בתפקידי אורח בסדרות כמו "שוות בקליבלנד" ו"מלכות הצעקה", השתתפה בעונה ה-12 של "רוקדים עם כוכבים", ובשנה האחרונה אף לקחה חלק בעונה השביעית של "הזמר במסכה", שם הגיעה למקום השישי.