ריצ'רד גיר (73) ישחק בחידוש באנגלית לסרטו של שבי גביזון מ-2017, "געגוע", כך פורסם הערב ב"דדליין". על פי הדיווח, הצילומים נערכים בימים אלו בקנדה, כשגביזון, שגם כתב את התסריט וזכה עליו בפרס אופיר, שב לכס הבמאי.
2 צפייה בגלריה
ריצ'רד גיר
ריצ'רד גיר
ריצ'רד גיר
(צילום: AP)
גיר צפוי להיכנס לנעליו של שי אביבי ולגלם איש עסקים אמיד ללא ילדים, שמפגש עם אהובה מהעבר מבהיר לו שהוא אב לילד בן 19 שמעולם לא ידע על קיומו. בשורה נוספת הניחתת עליו בהמשכה של אותה פגישה שולחת אותו למסע בעקבות בנו. המסע האבסורדי-טרגי הזה מפגיש אותו עם דמויות וסיטואציות המאלצות אותו להתמודד עם סוגיות של הורות-מאוחרת, אובדן, אשמה ואחריות.
"געגוע" זכה להצלחה ושבחים מהמבקרים והשתתף בין היתר בפסטיבלים בטורונטו ובוונציה, שם אף קטף את פרס חביב הקהל.
2 צפייה בגלריה
שבי גביזון ושי אביבי על הסט של "געגוע"
שבי גביזון ושי אביבי על הסט של "געגוע"
שבי גביזון ושי אביבי על הסט של "געגוע"
"אני עכשיו באמצע צילומים לרימייק ל'געגוע' עם ריצ׳רד גיר", אמר גביזון ל-ynet. "האדם שיזם והוביל את כל הפרויקט היה אלכס ויניצקי. מפיקה ומפיצה אמריקאית בשם ליסה ווילסון קראה את התסריט וראתה את הסרט הישראלי שאלכס שלח לה. היא כבר עבדה בעבר עם ריצ'רד ומיד חשבה ש'געגוע' יכול מאוד להתאים לו. היא שלחה אליו את התסריט והוא מיד אהב".
הוא בעצם ייכנס לנעליים של שי אביבי, נכון? "כן, לכל אחד מהם נעליים שונות וגדולות במיוחד".
איך באמת העבודה איתו על הסט? "הוא מקסים ומדהים, מרגיש שהסרט שלו, נמצא שם גם בשביל השחקנים האחרים, עבד איתי במשך שנה בזום על התסריט. בקיצור, כיף והתרגשות".
זו לא הפעם הראשונה שגיר משחק בסרט של במאי ישראלי - הוא כבר הספיק לעשות זאת ב-2017, אותה שנה בה יצא כאמור "געגוע" המקורי, אז הוא שיתף פעולה לצד ליאור אשכנזי בסרטו של יוסף סידר "נורמן: עלייתו המתונה ונפילתו התלולה של מאכער אמריקאי" - הפקה ישראלית-אמריקנית והסרט היה ברובו באנגלית.