"ענבל פרלמוטר - אם זה נגמר", סרטן של שרון לוזון ואביגיל שפרבר הוא הזוכה הגדול בתחרות הישראלית של פסטיבל דוקאביב. מלבד המענק הכספי בסך של 70 אלף שקל, אם ירצו, יוצרות הסרט יוכלו להגיש מועמדות לפרס האוסקר בקטגוריית הסרט התיעודי.
2 צפייה בגלריה
מתוך "ענבל פרלמוטר - אם זה נגמר"
מתוך "ענבל פרלמוטר - אם זה נגמר"
מתוך "ענבל פרלמוטר - אם זה נגמר"
(צילום: רונן ללנה)
הסרט הזוכה מספר את סיפור חייה ומותה של סולנית להקת המכשפות שנהרגה בתאונת דרכים ב-1997. "בזכות התיאור הרגיש של נפש מיוסרת וכריזמטית והשימוש במגוון רחב של אמצעים נרטיביים וקולנועיים כדי לספר סיפור מרתק וגם טרגי", נכתב בנימוקי השופטים.
הישג משמעותי נוסף רשם הסרט "שקרים שסיפרתי לעצמי" מאת יפים גרבוי, שזכה הן בפרס הבימוי והן בפרס העריכה. גרבוי, יוצר הסרט, מתעד את משפחתו מאז היותו נער וחוקר בעזרת המצלמה את היחסים ההרסניים של אביו ואימו. כשהוא עצמו נמצא בתקופה קשה בחיי הזוגיות שלו, הוא נחשף לסוד אפל שמטלטל את עולמו. "הסרט מגולל במיומנות אמנותית ניכרת סיפור משפחתי שמפרק את דמות האב כדי להתעמת ולחשוף סודות חבויים. הבמאי שוזר סיפור אישי אך גם אוניברסלי על הגירה, טראומה ופיוס", נימקו השופטים את החלטתם להעניק לו את פרס הבימוי.
בפרס לסרט הבינלאומי הטוב ביותר זכה "קוקומו סיטי" מאת הבמאית די סמית, שקיימה ראיונות אינטימיים עם עובדות מין טרנסיות. "סרט שדמויותיו ושפתו הקולנועית פורצים גבולות. הסרט מעניק קול לגיבורות מושתקות ואף חוגג את זהותן. מציאות קשה וכואבת מוצגת בסרט בחיוניות כובשת. אנחנו מברכים את יוצרת הסרט ומבקשים לכבד את זכרה של קו קו דדול אחת מגיבורת הסרט שנורתה ונהרגה לאחר השלמת הסרט", נכתב בנימוקי השופטים.
2 צפייה בגלריה
מתוך "קוקומו סיטי"
מתוך "קוקומו סיטי"
מתוך "קוקומו סיטי"
(צילום: מתוך הסרט)

רשימת הזוכים המלאה

הסרט הישראלי הטוב ביותר: "ענבל פרלמוטר - אם זה נגמר".
בימוי: יפים גרבוי ("שקרים שסיפרתי לעצמי").
פרס חבר השופטים: "האסירה X".
פרס סרט הביכורים: "נורה".
פרס הצילום: איתי מרום ("יומן תצפית").
פרס העריכה: יפים גרבוי ויוסף גרינפלד ("שקרים שסיפרתי לעצמי").
פרס התחקיר: לילי יודינסקי, גל רוזנבלוט וז׳נאן בסול ("1948 - לזכור ולשכוח").
פרס הפסקול: משה דעבול ("התזמורת").
פרס קרן כדר: "חיים ומוות בלוד".
פרס הסרט הבינלאומי הטוב ביותר: "קוקומו סיטי".
ציון לשבח בתחרות הבינלאומית: "20 יום במריופול".