הזמרת מירה עווד עזבה את ישראל ועברה להתגורר בלונדון, ובשיחה עם ynet היא מסבירה כי לא מדובר בירידה מהארץ לתמיד. "אף פעם לא הבנתי את הביטוי הזה 'לרדת מהארץ'", היא אומרת. "הארץ שלנו בשום צורה היא לא במקום הכי גבוה, שבהכרח צריך 'לרדת' ממנה לשום מקום. אם כבר, אז לרוב יש לאן לעלות. אבל לשאלתך, התשובה היא לא, המעבר לכאן הוא לא חד סיטרי, ולא לתמיד. החלטנו ללכת על הרפתקה לכמה שנים. אחרי זה, נראה".
2 צפייה בגלריה
מירה עווד
מירה עווד
"הרפתקה לכמה שנים". עווד
(צילום: מוטי קמחי)
עווד בת ה-47 ייצגה בעבר את ישראל באירוויזיון, הנחתה בתוכנית טלוויזיה ואף שיתפה פעולה עם עידן רייכל. כעת כאמור היא עברה להתגורר בלונדון.
"האמת שהמעבר לכאן היה בגלל העבודה של בן זוגי קוסטה", היא מסבירה. "הוא קודם בתפקיד בתוך הארגון שבו הוא עובד, שמצריך רילוקיישן. כל עוד הייתה מגפה בעולם, הייתה לו אפשרות לבצע את העבודה מרחוק, מתל אביב, אבל ברגע שנפתח העולם הוא היה צריך לעבור לכאן ולהצטרף לשאר הצוות".
הזמרת, ששיחקה בעבר בסדרה "עבודה ערבית", אומרת שהיא קודם כל תצא לחופשה קטנה: "לפחות בזמן שאני מחפשת לנו דירה קבועה. אם בתל אביב העסק של הדיור מורכב, אז כאן על אחת כמה וכמה".
2 צפייה בגלריה
מירה עווד
מירה עווד
מירה עווד
(צילום: מוטי קמחי)
מבחינתה היא מכוונת לעבודה גם בבריטניה כולה אחרי שיתמקמו. "גם פה יש תעשיית מוסיקה, תיאטרון, טלוויזיה, אמנות פלסטית, כתיבה. כל הדברים שאני עוסקת בהם באהבה גדולה כבר שנים - גם כאן הם קורים ובכולם אשמח להשתלב. אני כבר שנים מורה לעמידה על במה, וזה משהו שאשמח לעשות גם כאן. ויש לי גם כמובן את חנות האונליין שלי שחלק מרווחיה מוקדש לתמיכה בפרויקט חינוכי מטעם יוזמות אברהם שנקרא 'לימוד משותף' שמפגיש נוער ערבי ויהודי. אני ממשיכה עם העשייה בחנות ועם התמיכה בפרויקט הנהדר הזה".
תמשיכי לעבוד בישראל? "כבר באוגוסט אני אעשה גיחה לקיום אירוע המציין עשר שנים להקמת מקהלת הנוער הישראלית פלסטינית בירושלים, שאני תומכת בעשייה שלה מההתחלה. ויש עוד כמה דברים ביומן קדימה, כך שתמיד אהיה בקשר עם הארץ".