בסוף השבוע האחרון, מפגינים פרו-פלסטיניים השחיתו פסל של הזמרת היהודייה המנוחה איימי וויינהאוס כשהסתירו את תליון מגן הדוד שלה בדגל פלסטין, כך מדווח היום (ב') ה"דיילי מייל".
1 צפייה בגלריה
הפסל של איימי וויינהאוס
הפסל של איימי וויינהאוס
הפסל של איימי וויינהאוס
(צילום: AP Photo/Tim Ireland)
הפסל של הזמרת מוצב בשוק קמדן שבלונדון, ומציג את הזמרת כשהיא עונדת שרשרת שעליה תליון מגן דוד. המפגינים כיסו את התליון עם מדבקה שעליה מצויר דגל פלסטין, והדבר עורר זעם ברשתות החברתיות.
העיתונאי איתן סמולמן שיתף בחשבון ה-X שלו (טוויטר לשעבר) את התמונה של הפסל המושחת וכתב: "לונדון 2024. מקום שבו אי-אפשר להציג מגן דוד (אפילו לא על פסל של זמרת מנוחה) בלי שיהיה מכוסה בדגל פלסטין". גולשת נוספת צייצה כי "הפסל של איימי וויינהאוס הוצג וזכה לכבוד במשך שנים. שרשרת המגן-דוד שלה הוצגה בו בגאווה. זאת עד היום, כשפרו-פלסטיני השחית את יהדותה בעזרת מדבקה. זו אנטישמיות גסה", קבעה הגולשת, ופנתה לשוק קמדן שיתקנו את הפגם. גולשים נוספים כינו את המעשה "מבחיל".
דובר מטעם ה-CAA (ארגון בריטי שמטרתו להיאבק באנטישמיות) התייחס למקרה ואמר: "לכסות במדבקה של דגל הרשות הפלסטינית את מגן הדוד, סמל בולט של היהדות, שמוצג על פסל של זמרת יהודייה בריטית - זו אנטישמיות. התירוץ 'זו רק ביקורת על ישראל' שאנו שומעים לעיתים קרובות מאנטישמים שהם פחדנים או בורים מכדי להודות במה שהם, כבר לא עובד. 69 אחוזים מיהודי בריטניה מעידים שיש פחות סיכוי שיראו סימנים גלויים ליהדותם בזמן זה. כשאפילו פסל של אדם יהודי לא יכול לצאת מזה בשלום, האם זה מפתיע מישהו?".
מטעם שוק קמדן נמסר כי המדבקה הוסרה באופן מיידי וכי המקרה דווח למשטרה. "שוק קמדן נותר בראש ובראשונה מקום של גיוון - יעד גלובלי שמקבל את כולם. כל צורה של אפליה בנכס שלנו לא תתקבל בסובלנות", מסר דובר מטעמם.
בהפגנה שהתקיימה ביום שבת המשטרה עצרה 12 איש בחשד לעבירות שונות, בהן הסתה לשנאה על בסיס גזע, חשד לתמיכה בארגון אסור ותקיפת עובדי חירום.
הפסל עשוי הברונזה נוצר ב-2014, שלוש שנים לאחר מותה של וויינהאוס בגיל 27 בלבד. הזמרת, שאלבומה Back to Black הקנה לה תהילה עולמית ונחשב עד היום לאחד האלבומים הבריטיים הנמכרים ביותר, נהרגה מהרעלת אלכוהול. סרט חדש המבוסס על סיפור חייה צפוי לצאת לאקרנים באפריל הקרוב.