בוקר טוב, פירות יער קפואים שכמוכם, בוקר בסימן חגיגות יציאתם לחופשי של בריטני ספירס או אוהד, תלוי מי חוגג. אמש נפרדנו סופית מהנצר השני של משפחת בוזגלו בפורמט וסימנו וי על הבליינד סייד הראשון של העונה, זה שהעביר את מעיין לבוטקה של הבקתה. שם אמנם לא תהיה לה זרוע גברית להישען עליה אבל היא בהחלט תהנה מזמן איכות עם עצמה, אותו תוכל לנצל להרהורים שונים. וכמו כן די סביר שהבקתה תהיה מתוקתקת ונקיה ועל הגז יהיה סיר נחמד, כדי לשמור על שלום בית.
והנה, כשמגיע אז מגיע: הרגע פתחנו את העשירייה השניה של העונה וכבר קיבלנו מהלך אסטרטגי אמיתי והדחה בהפתעה. ילדי התחנה המרכזית של אפולאקי הצליחו להשיג חמש שקל לנסיעה לבאר שבע ולעלות על האוטובוס שאמור היה לקחת אותם לברית שלטת בשבט שלהם. גדי הניח את היסודות עם אוהד, אוהד שריין את אלה. זוהר הרים את שירה, הקלף שהוא מצא על הרצפה והצליח לא לשכנע את קובי, אבל להזכיר לו שהוא לא במקום טוב בברית השניה (הנחה מבוססת, בהתחשב בביף הקטן של קובי עם ג'קי מהפרק הקודם) ולקבל ממנו מילה, שבמהלך הבא הוא יושב איתו בספסל האחורי והם חולקים את כל החטיפים שהם הביאו לטיול שווה בשווה. יחד עם אוהד הצטברו בכד מספיק קולות כדי להדיח את מעיין ולשבור את היתרון של המקובלים.
אני מודה שעד הרגע האחרון האמנתי שמדובר בגניבת דעת ושבסופו של דבר נקבל הדחה פחדנית של גדי. ששטראוס יסמוך על המילה של קובי שיציל לו את העכוז במהלך הבא, ובתמורה יקריב את הסטודנט למשפטים (הטייטל הכי הזוי מאז משה, מלצר). אבל אל דאגה, לא אדם כשטראוס יוותר על ההזדמנות לבעוט בדלי כשהוא מתמלא. בהצבעה הנוספת על שומר הבקתה הוא בחר להשאיר את מעיין ולהדיח את אוהד, שעשוי היה להוות קול בטוח עבור הברית שלו בהמשך, ועוד מבלי שהוא היה צריך לסבול אותו בשבט או לשתף אותו באסטרטגיות עתידיות. למה? יש כמה תשובות אופציונאליות. יכול להיות שזוהר נבהל מהעליהום של הברית השניה וניסה לרכך אותם. יכול להיות שהוא לא סמך על בוזגלו שלא ינסה להדיח אותו בהמשך וחשב שיהיה יותר פשוט לתמרן את מעיין. אפשרות נוספת היא ששטראוס סמך על תיאום המחירים עם קובי וחשב שהוא לא זקוק לאוהד יותר.
3 צפייה בגלריה
מתוך "הישרדות VIP"
מתוך "הישרדות VIP"
באמת שקשה לבכות את לכתו. אוהד בוזגלו, מתוך "הישרדות VIP"
(צילום מסך)
הסבירות הגבוהה ביותר היא שהפיפי כתוצאה מהצלחת המהלך עלה לשטראוס לראש והוא פשוט לא היה מסוגל לעמוד בפיתוי להדיח את הסו-קולד נמסיס שלו. האגו שלו קיבל (שוב) שליטה על ההגאים ורצה לראות את אוהד הולך לפניו. ככה או ככה, נדמה ששטראוס עשה טעות. אוהד הוא אמנם טיפוס בלתי נסבל אבל הוא הגיע עם נכונות לשחק את המשחק, ובחופשה הקצרה שלו מהבקתה בשבט אפשר היה להבין שהחיצים שלו מכוונים אל ג'קי. למעשה, כשגדי ניסה לרתום את אוהד למהלך הוא אמר לו שג'קי היא המטרה הסופית, כדי לפתות אותו פנימה. עדיף היה לזוהר לקחת את הסיכון שבהליכה עם אוהד לפחות לעוד מהלך אחד. אם שטראוס חשב שאוהד יעדיף להדיח אותו על פני נקמה בג'קי, ובכן, ידידי, מדובר בשיגעון גדלות.
קשה לבכות את לכתו של אוהד כי לאף אחד כבר לא נשאר כח להסתובב אחריו עם שקית אשפה ולאסוף את הטינופת שיצאה לו מהפה, אבל אוהד לפחות רצה לשחק ושני קולות בהדחה של מעיין רשומים על שמו. הוא זה שהביא למהלך את אלה, אישה שהיא דוגמא לבעיה הכי אקוטית של עונות VIP: לעונות האלה מגיעים אנשים שפשוט רוצים לעבור בשקט יחסי את הזמן שלהם על האי בלי לעצבן אף אחד. אין להם טיפת רעב למשחק עצמו והם לא רוצים לעורר יותר מדי אנטגוניזם או להכניס את הראש שלהם לעימותים. רק לאסוף את המשכורת שהובטחה להם בסוף הצילומים ולהמשיך הלאה, לריאליטי הבא. מלוהקים מהסוג הזה משתקים את התנועה של המשחק. גם כשמישהו כבר רוצה לעבוד עם אחד מהם, הוא נתקל בהתנגדות לאלמנט הכי אלמנטרי בפורמט. כאילו הריאה שלכם תפסיק לשאוף יום אחד בטענה שזה עלול לעצבן את האוויר.
3 צפייה בגלריה
מתוך "הישרדות VIP"
מתוך "הישרדות VIP"
מי פה מעביר את הזמן? ומי בא לשחק? מתוך "הישרדות VIP"מתוך "הישרדות VIP"
(צילום מסך)
קחו לדוגמא את דודו אוואט. אוואט הוא אדם חכם שיודע לפענח את המשחק, אבל הקיבעון שלו על מוסר והאופן שבו הוא גורם לאנשים סביבו (ולעצמו) להרגיש רע עם עצמם אם הם משחקים אסטרטגיה, יוצרת שילוב הרסני. אוואט היה הבנאדם היחיד בברית המקובלים שלקח צעד קדימה את העובדה שגדי לא צלצל בפעמון, הבין שזה אומר שמשהו רקוב בארץ אפולאקי ושגדי לא סתם צועד אל הגיליוטינה בעליצות המטופשת הרגילה שלו. הוא גם עשה מעשה והעביר לג'קי את השרשרת שלו. על איכות המעשה אפשר להתווכח – הוא היה בקלות יכול לעלות לדודו במקום שלו במשחק, אבל ככה זה כשאתה אינטיליגנט מצד אחד ולוקח את עצמך כל כך ברצינות מצד שני.
3 צפייה בגלריה
מתוך "הישרדות VIP"
מתוך "הישרדות VIP"
לפחות הוא ניסה. גדי, מתוך "הישרדות VIP"
(צילום מסך, רשת)
את הגרסה הקיצונית של אב-הטיפוס המתסכל הזה אפשר היה לקבל בפול פאוור במועצת השבט אתמול, בצורת יהונתן בשן שכנראה בנה על רומן פיליפיני עם מעיין בתפקיד הפיליפינית, אבל קיבל "שנה כיוון" מהשבט שלו. בשן טען ש"הרוח של אוהד כנראה נשארה בשבט כי לקראת המועצה כולם התחילו לנהל שיחות עם כולם", הבהיר שהאנשים שהדיחו את ציפור נפשו צריכים להתבייש בעצמם על זה ש"ניסו לעשות מהלך מתוחכם כברית" (!) וחתם באצילות ב"אני מבטיח לא לסלוח ומבקש לא לפנות אלי עם בקשת עזרה". ועל זה הייתי לוקחת את המלהק של העונה לחדר צדדי ומשאירה אותו שם עם ג'קי אזולאי שרק מחפשת מישהו להוריד לו סטירה. בשבוע הבא: זוהר ינסה לפחלץ את השבט שלו אחרי שיחטוף סטירה מטאפורית מקובי. תהיו חזקים.