פרידה מענק מוזיקלי: אמש (ה') נודע כי המוזיקאי דייויד קרוסבי הלך לעולמו בגיל 81, וגדולי עולם המוזיקה פנו לרשתות החברתיות ולכלי התקשורת על מנת להספיד את מי שהתפרסם כחבר מוביל בשניים מההרכבים המזיקליים החשובים והפופולריים של המאה שעברה: הבירדס וקרוסבי, סטילס, נאש ויאנג.
2 צפייה בגלריה
דייויד קרוסבי
דייויד קרוסבי
דייויד קרוסבי
(AP)
סטיבן סטילס, חברו להרכב קרוסבי, סטילס ונאש (בשלב מסוים גם ניל יאנג היה חבר ההרכב) מסר לאתר "דדליין": "הייתי צריך לדעת שמשהו קורה. דייויד ואני התנגחנו הרבה במשך הזמן, אבל היו אלו חבטות חולפות, שבכל זאת הותירו אותנו עם קודקודים חסרי תחושה. שמחתי לחיות איתו בשלום. הוא היה מוזיקאי ענק ללא ספק, והרגישויות ההרמוניות שלו היו לא היו פחות מגאוניות. הדבק שחיבר בינינו כשקולותינו גאו, כמו איקרוס, לעבר השמש. אני חש עצב עמוק על מותו ואתגעגע אליו מעבר למה שניתן למדוד".
"בצער רב שמעתי שחברי דייויד קרוסבי הלך לעולמו", ספד לו חבר נוסף להרכב, גרהאם נאש, "אני יודע שאנשים נוטים להתמקד בכמה שמערכת היחסים שלנו הייתה הפכפכה, אבל מה שתמיד היה חשוב לי ולדייויד יותר מהכול היה ההנאה הצרופה של ליצור מוזיקה ביחד, הצלילים שגילינו זה עם זה והחברות העמוקה שהייתה בינינו לאורך כל השנים. דייויד היה נטול פחד בחיים ובמוזיקה, והוא משאיר אחריו חלל עצום של אישיות וכישרון. הוא הביע את דעתו, את מה שעל ליבו ואת התשוקה שלו באמצעות המוזיקה היפהפייה שלו - ומשאיר אחריו מורשת מדהימה. ליבי עם אשתו ג'ן, בנו ג'אנגו וכל האנשים שהוא נגע בהם בעולם הזה".
2 צפייה בגלריה
דייויד קרוסבי (מימין) וגראהם נאש
דייויד קרוסבי (מימין) וגראהם נאש
דייויד קרוסבי (מימין) וגראהם נאש
(AP)
הזמרת מליסה אתרידג', שלה ולזוגתה תרם קרוסבי זרע בשני מקרים שונים, כתבה בחשבון הפייסבוק שלה: "אני אבלה על אובדן חברי ואביה הביולוגי של ביילי, דייויד. הוא העניק לי את מתנת המשפחה. לנצח אהיה אסירת תודה. המוזיקה שלו והמורשת שלו יפיחו השראה בדורות רבים בעתיד. אוצר אמיתי". בנה השני של אתרידג' מתרומת זרע של קרוסבי, בקט, הלך לעולמו ב-2020 בגיל 21, אחרי מאבק ארוך בהתמכרות לסמים.
"אני לא אוהב חמדנות, אני לא אוהב בורות, אני לא אוהב כעס. אבל אני אוהב אהבה", ציטטה הזמרת מריאן פיית'פול את קרוסבי בהספד שפרסמה בטוויטר, "נוח בשלום, דייויד קרוסבי המבריק. הוא יחסר מאוד".
"נוח בשלום דייויד קרוסבי", צייץ הגיטריסט, הזמר והשחקן ("הסופרנוס") סטיב ואן זאנדט. "כחבר בלהקת הבירדס, אחד מהאמנים ההיסטוריים החיוניים שיצרו את אמנות הרוק. הבירדס, בוב דילן, הביטלס, הסטונס, הקינקס, המי, הביץ' בויז והיארדבירדס, הראו לדורות העתיד כמותנו מה היה אפשרי. אנו חייבים לו, ולהם, הכל".
"כה עצוב לשמוע את החדשות על דייויד קרוסבי. הוא היה חבר", צייץ הבמאי רוב ריינר, "התרומה שלו למוזיקה האמריקנית תמשיך הלאה". "הערב בשבע חברי והשכונה שלי ייללו ואז ישמיעו בקולי קולות את קרוסבי, סטילס ונאש לכבוד האגדה והנשמה היפהפייה הזו", צייצה גם השחקנית כריסטינה אפלגייט, "אם אתם עושים זאת, אנא שלחו לי סרטונים. נוח בשלום, דייויד קרוסבי!!! אנחנו אוהבים אותך".
ואילו המוזיקאי והראפר צ'אק די, חבר ההרכב האגדי פאבליק אנמי, הספיד את קרוסבי בקצרה כשהוא מתייחס לאופיו הלוהב של האיש ולעובדה שמעולם לא חשש לומר את דעתו. "הוא אמר את הדברים כמו שהם", צייץ, והוסיף ציור של קרוסבי.
וגם בראיין ווילסון, מנהיגה של להקת הביץ' בויז ובן תקופתו של קרוסבי, נפרד. "אני לא יודע מה לומר מעבר לזה שהלב שלי נשבר", פרסם ווילסון ברשתות החברתיות, "דייויד היה כישרון בלתי רגיל - זמר וכותב מדהים, אדם נפלא שתמיד ידע להחמיא. הוא היה אחד הענקים של זמננו - אין לי מילים. שולח אהבה ורחמים למשפחתו".