החזרה של שרון גל לרשת 13 - והתסבוכת מול ערוץ 14: אמש (ב'), אחרי חשיפת ynet על מעברו של גל לרשת, בערוץ 14 בירכו את מגיש המהדורה המרכזית שלהם - אולם זמן קצר לאחר מכן שיגרו מכתב ובו טענו כי גל אינו יכול לעבור לרשת בזמן המיידי, וכי הם רואים בהודעת ההתפטרות שלו בטלה ומבוטלת, ואינם מקבלים אותה.
2 צפייה בגלריה
שרון גל
שרון גל
שרון גל
(צילום מסך: רשת)
גל מבחינתו שומר על עמימות ולא התייחס באופן רשמי למכתב, אולם ברור כי לא ישאיר אותו ללא מענה - והמעבר לרשת 13 הוא לא עניין שנתון בכלל לשיקול דעת.
לפי גורמים שנחשפו לפרטי החוזה בין גל לערוץ 14, יש בסיס לטענה של הערוץ שכן הוא אכן תחום בזמן, אך לדברי הגורמים - לגל עומדת הזכות להודיע על עזיבה בתוך 60 ימים מרגע סיום חוזהו. ברשת 13, מאידך, רצו לראות את גל מגיע אליהם באופן מיידי - כפי שקרה כשעזב את הערוץ לפני כשנה והתחיל להגיש באופן מיידי בערוץ 14 - אך כעת הם ייאלצו להתמודד עם הסיטואציה.
ההערכות בעולם הטלוויזיה הן שגל אכן יעבור לרשת בעוד מספר שבועות, ואם בערוץ 14 יתעקשו - ואכן מצידם הבהירו לו כי אינם מתכוונים להתפשר בנושא - הם ייאלצו לפנות לערכאות משפטיות, וגל ורשת (בנפרד או יחד) ייאלצו להתמודד עם תשלום של פיצוי כלכלי.
דבר נוסף שעשוי להשפיע על הוויכוח המתפתח בין הצדדים, הוא הישארתו של גל בניגוד לרצונו מספר שבועות - צעד לא נהוג בתעשיית הטלוויזיה, משום שמדובר בתפקיד עם דרישות רבות - וגם גל וגם בערוץ 14 לא ירצו להגיע לסיטואציה של עובד ממורמר שנשאר בעל כורחו.
עו"ד גל גורודיסקי, כלכלן ומגשר המומחה לדיני עבודה ופנסיה, מפרשן את הסכסוך המשפטי שנוצר בין הצדדים ואומר ל-ynet כי "התנאי הקובע את התקופה הקצובה צריך להיות חד-משמעי, ולשקף בצורה ברורה את ההסכמה המודעת של הצדדים בדבר החובות אשר הם נוטלים על עצמם. אחרת, כל ספק בעניין זה נוטה לכיוון היותו של חוזה העבודה חוזה לתקופה בלתי קצובה.
"הפסקת הסכם לתקופה קצובה לפני הזמן מהווה הפרה של ההסכם ומעמידה את הצד המפר בסיכון לשלם פיצוי, שכפוף לעקרון הקטנת הנזק. כאשר העובד מפר הסכם לתקופה קצובה - המעביד צריך להוכיח שנגרם לו נזק מהפרת ההסכם. הוכחת הנזק של המעביד קשה בדרך כלל, אבל קלה יותר כאשר מדובר בהסכם של עובד בעל כשרון ייחודי כמו טאלנט תקשורת. יחד עם זאת, אם המעביד קיבל את ההתפטרות של העובד ורק לאחר מכן 'נזכר' שהעובד לא רשאי להתפטר - העובד יכול לטעון שמדובר בשינוי ההסכמה או בקבלת הפרשנות שההסכם לא התכוון להגביל את האפשרות של העובד להתפטר, ויהיה למעביד קשה יותר לעמוד על קבלת הפיצוי ולהוכיח את הנזק".
עו"ד גורודיסקי מסביר מה יקרה אם ערוץ 14 יחליט לתבוע את גל: "במקרה בו המעביד מגיש תביעה נגד העובד, ברוב המקרים העובד מפסיד רק מעצם ההשתתפות בהליך, שכן הוא אינו מקבל בהליך פיצוי הולם לטרחה ולהוצאות שנגרמות לו. לכן מעבידים רבים נוקטים בהליכים משפטיים נגד עובדים רק לצורך הנקמה ולמען יראו וייראו. בשל כך, במצבים שבהם יש סיכון שהמעביד יתבע את העובד על מעבר למתחרים, מומלץ לעובד להסכים מראש עם מעבידו החדש שהוא יישא בכל ההוצאות הכרוכות בהליך המשפטי".