משחק הסופרבול ה-56 שנערך לפנות בוקר (ב') בלוס אנג'לס הפגיש את הראמס המקומיים עם הסינסינטי בנגאלס. 106 אתלטים - 53 מכל צד - נאבקו אחד בשני לאורך יותר משלוש שעות כשעל הפרק גביע וינס לומברדי, תואר האליפות של ליגת ה-NFL. אבל עבור רבים היו אלה קרבות אחרים מעולמות אחרים, שבמקום הדשא של המגרש באצטדיון SoFi מתחוללים במקומות כמו שדות הפלך. כל אלה נחשפו לראשונה על המסך בטריילר המצופה ביותר שהושק במהלך האירוע - "שר הטבעות: טבעות העוצמה", גרסה טלוויזיונית מבית אמזון לעולם של ג'.ר.ר טולקין, ואשר הוכתרה כבר כסדרה היקרה בהיסטוריה עם תקציב של 465 מיליון דולר. ביחס לזה, 6.5 מיליון הדולר שהושקעו בדקת שידור במהלך הסופרבול הם פרוטות, תשלום מוצדק ביחס לכמות העיניים שצפו בטריילר.
ואכן, ההשקעה בעלויות ההפקה ניכרת גם על המסך הקטן, אפילו בדקה הקצרה של הטריילר שהציג כמה מהדמויות שייקחו חלק בעלילה האפית, שמתרחשת הרבה לפני עלילת "שר הטבעות" - ואפילו לפני עלילת "ההוביט". אפשר לזהות הוביטים, אלפים, וגמדים, אפילו מפלץ אחד. אבל האימפקט הגדול ביותר הוא הנופים המרהיבים שנוצרו באמצעות גרפיקה ממוחשבת מהוקצעת. האם גם הסיפור יעבוד? קשה להעריך בשלב זה. שני עוגנים שאפשר להיאחז בהם הם האלפים גלדריאל (מורפיד קלארק) ואלרונד (רוברט ארמאיו), דמויות שהופיעו גם בסרטיו של פיטר ג'קסון. הדמויות של דיסה (סופי נומבטי) והאלף ארונדיר (איסמעל קרוז קורדובה) ישתלבו גם הם בהרפתקאות, שאמורות להתגלגל לאורך חמש עונות.
2 צפייה בגלריה
מתוך "שר הטבעות: טבעות העוצמה"
מתוך "שר הטבעות: טבעות העוצמה"
מתוך "שר הטבעות: טבעות העוצמה"
(צילום מסך)
באמזון השקיעו במותג ובאפקטים, לא כל כך בשמות גדולים. אם יש כוכב אחד שמשך את כל תשומת הלב של הקהל ביציע ושל מיליוני צופי הטלוויזיה בבית, זהו דוויין ג'ונסון - שחקן פוטבול מוצלח בעברו, מתאבק וכוכב קולנוע ענק היום. השרירן ההוליוודי עצום הממדים האפיל על יתר הגברתנים כשהתייצב על המגרש עם מיקרופון בידו, שאג לתוכו כדי להדליק את האוהדים והכריז על תחילת המשחק באופן רשמי. מופע הפתיחה הזה הדהד את הנוכחות המוגברת של "דה רוק" גם במצגת הטריילרים השנתית של האולפנים ההוליוודיים הגדולים, במהלך המשדר הנצפה ביותר בטלוויזיה האמריקנית.
2 צפייה בגלריה
דוויין ג'ונסון בסופרבול 2022
דוויין ג'ונסון בסופרבול 2022
דוויין ג'ונסון בסופרבול 2022
(AP)
רשת NBC, שבחלקה נפל לשדר את הסופרבול השנה, ניצלה את ההזדמנות כדי להשיק טריילר לעונה השנייה של Young Rock, הסדרה שמגוללת את קורות חייו של ג'ונסון מילדותו בהוואי, דרך השתלבותו בקבוצת הפוטבול של תיכון בפנסילבניה, ועד הפריצה על המגרש במדי אוניברסיטת מיאמי. NBC לא נדרשה לשלם לעצמה את התעריפים הבלתי נתפסים שספקי התוכן והמפרסמים האחרים התבקשו לשלם לה - 6.5 מיליון דולר לדקת שידור. לא סביר שראשי הרשת העניקו הנחת חברים לג'ונסון, שמככב בסרט גיבורי-העל החדש של האחים וורנר, "בלאק אדם".
"בלאק אדם", בבימויו של ז'אומה קולט-סרה הספרדי, הוביל אסופה של ארבעת סרטים מבית DC קומיקס שמיועדים לצאת בשנה הקרובה, תחת הכותרת "העולם צריך גיבורים" - כולל "הבאטמן" של מאט ריבס, "הפלאש" של אנדי מושיאטי, ו"אקווה-מן 2" של ג'יימס וואן. בלאק אדם הוא גרסה אפלה של גיבור-העל שאזאם (שהסרט על אודותיו מ-2019 יזכה להמשכון המיועד לשנה הבאה), ובמעמד זה שבו הוא יושק על המסך הגדול, הוא משתף פעולה עם דמויות עילאיות אחרות, חיוביות יותר, שחוברות יחדיו לכדי "ליגת הצדק של אמריקה" (Justice Society of America) - אטום סמאשר (נואה סנטינו), סייקלון (קווינטסה סווינדל), דוקטור פייט (פירס ברוסנן), וגם הוקמן, שנחשף לראשונה במעמד זה, בגילומו של אלדיס הודג'.
הבשורה הגדולה של הטריילר המשולב היא ההתחייבות שהסרטים הללו יעלו בלעדית בבתי הקולנוע ולא במקביל בשירות הסטרימינג של HBO Max, דרכו הופצו סרטי וורנר בשנתיים האחרונות. זוהי לא הפעם הראשונה שקיבלנו טעימה מהסרטים הללו, ובמקרה של "הבאטמן", שיוצא ממש בתחילת מרץ הקרוב, כבר ראינו לא מעט טיזרים וטריילרים שקידמו את פני רוברט פטינסון כאיש העטלף המעודכן, ואפילו את קולין פארל הבלתי ניתן לזיהוי בדמות הפינגווין. בעבר זכינו לחזות בעזרא מילר חוזר לתפקיד בארי אלן ב"הפלאש", אלא שהפעם ניתן לזהות שיהיו כמה "פלאשים" כמותו שמגיעים מיקומים מקבילים, בסרט שמגיע עם אזהרת העתקה חמורה מ"ספיידרמן: אין דרך חזרה". "אקווה-מן 2: הממלכה האבודה" משתרבב גם הוא בקטנה לתוך הלקט דרך שריריו של ג'ייסון מומואה - כמו ג'ונסון גם הוא יוצא הוואי, והיחיד שיכול להתחרות בנוכחות הפיזית שלו.
ובינתיים מהצד של מארוול ניכר שהבוסים מתאגיד דיסני העדיפו להתקמצן, והסתפקו בשני טריילרים קצרצרים בני חצי דקה עם הפניות לאינטרנט. "דוקטור סטריינג': בממדי הטירוף" מחזיר את הזרקור לד"ר סטיבן סטריינג' בגילומו של בנדיקט קמברבאץ', אחרי שהתייצב כמנטור לפיטר פארקר בסרט "ספיידרמן" האחרון. כמו בלהיט המסחרר ההוא, גם פה הבמאי סם ריימי - האיש מאחורי טרילוגיית "ספיידרמן" המקורית - מכנס אינספור דמויות מקורותיו של הדוקטור, וגם גרסאות שונות שלו מיקומים חלופיים. במצבת גיבורי-העל אפשר לזהות את וונדה מקסימוף (אליזבת אולסן), קרל מורדו (צ'יווטל אג'יופור) וגם מקבץ ספיידרמנים. פשוט אי אפשר להדביר אותם.
לצד דוקטור סטריינג' שפונה למסך הגדול, מארוול ממשיכים לקדם את סדרת גיבורי-העל הבאה שלה על המסך הקטן, "מון נייט". אוסקר אייזק מגלם את מי שנוצר במקור כיצור כלאיים בין אל אפלולי ממצרים העתיקה לברנש נוירוטי יהודי בשם מארק ספקטור, אבל בשלב זה אין סימנים לכשרותו של הגיבור. מה שכן ניכר זה ההבדל בין "מון נייט" ובין התוכן האחר בדיסני פלוס - הסדרה נראית אפלה, מוטרפת ואלימה יותר ממה שהתרגלנו לקבל מאת שירות הסטרימינג של דיסני.
הטריילר שיצר הכי הרבה באזז לקראת הסופרבול סיפק הצצה לסרטו החדש של ג'ורדן פיל, שאחרי "תברח" ו"אנחנו", מביא למסך את Nope. הבמאי המוערך ממשיך את הקו שהביא לו את שבחי מבקרים וגם הצלחה קופתית, כשהוא משלב מסתורין ואימה עם תכנים חברתיים הנוגעים לקהילה האפריקנית-אמריקנית, והכל תחת שם אחד קצר וחידתי. ואכן, גם הטריילר לא מבהיר על מה ולמה. מה שכן אפשר לזהות זה שבמרכז הסרט זוג גיבורים (דניאל קלויה וקיקי פאלמר), שמנהלים את חוות הסוסים היחידה בבעלות שחורה שעובדת בהוליווד. לפתע מופיע בשמיים מעל מעין עפיפון עצום ואיתו סערה שמאיימת להחריב את החווה ואת יושביה. די ברור שמדובר ביישות זדונית, שכנראה מבטאת רוח גזענית הרסנית מהחיים הציבוריים האמיתיים בארצות הברית.
שבועות ספורים לפני הקרנת הבכורה בחודש הבא בפסטיבל SXSW באוסטין, חשפו אולפני פרמאונט את הטריילר של קומדיית האקשן רוויית הכוכבים "העיר האבודה", בבימויים של האחים ארון ואדם ני. סנדרה בולוק מגלמת סופרת מצליחה מסוגת ההרפתקאות הרומנטיות. את דמות הגיבור שלה היא עיצבה בהשראת דוגמן חטוב (צ'נינג טייטום), וכשהם יוצאים למסע קידום מכירות לספר החדש, הם נחטפים על ידי מיליארדר מטורלל (דניאל רדקליף) הבטוח משום מה שבעזרתם הוא יתחקה אחר העיר האבודה שהופיע בספר הקודם. את העלילה החמקמקה הזו קצת קשה להעביר בחצי דקה, אבל גם כך מי שגונב את ההצגה הוא בראד פיט שצץ לרגע בטריילר, מה שמבטיח הופעת אורח ארוכה קצת יותר בסרט עצמו.
לפני שנתיים, הסופרבול הזניק את "סוניק הקיפוד" לאקרנים, ואכן - העיבוד הקולנועי למשחק המחשב האינטנסיבי היה לשובר הקופות הגדול האחרון לפני התפרצות הקורונה בארצות הברית. עכשיו, כשהמגפה שככה מעט, מגיע סרט ההמשך, "סוניק הקיפוד 2", לאור הזרקורים של האצטדיון בלוס אנג'לס. הבמאי ג'ף פאולר לא מסתפק הפעם בהופעתו של הקיפוד הדיגיטלי הכחלחל (אותו מדבב בן שוורץ), לצד ג'ים קארי וג'יימס מרסדן, אלא מטמיע דמויות אחרות מהזיכיון: טיילס הזהובה והחביבה (קולין או'שונסי) ונאקלס האדום והמרושע (אידריס אלבה). אם אין לכם קיבולת לדמויות בהילוך גבוה ולעלילה בפאסט פורוורד, כנראה אפשר להסתפק בתמצית שבטריילר - 45 שניות בסך הכל.
גם נטפליקס לא נותרה בצד, וניצלה את המשבצת המצומצמת שרכשה בשידור כדי לקדם את הסרטים שהפיקה לאחרונה ומיועדים לצאת בסטרימינג במהלך השנה הקרובה. "סרטים חדשים כל שבוע" זה המוטו, והבולטים בהם השתלבו בטריילר קבוצתי: "רצח כתוב היטב 2" עם דניאל קרייג, "משמרת יום" עם ג'יימי פוקס, "האמא" עם מילי בובי בראון, "האיש האפור" עם ראיין גוסלינג, "סלאמברלנד" עם ג'ייסון מומואה, "אתם האנשים" עם אדי מרפי, "הזמן שלי" עם מארק וולברג, "בית הספר לטוב ורע" עם שרליז ת'רון, ולסיום, "פרויקט אדם" שממשיך את הקו הדי מובהק ונוסחתי של נטפליקס, עם ראיין ריינולדס בתפקיד ראשי כטייס מסע בזמן שפוגש את עצמו כילד. החלק הנרחב בטריילר שהוענק לסרט שביים שון לוי כולל גם את מארק רופאלו, ג'ניפר גארנר וזואי סלדנה.