מאז הביאה לישראל את הניצחון המיוחל באירוויזיון 2018, נטע ברזילי הספיקה לחרוך במות בכל העולם, מאירופה דרך ארצות הברית ועד למזרח. אבל שום דבר לא הכין אותה למופע הלהקה הראשון שלה אמש (שבת) בהאנגר 11 בתל אביב. מאותו רגע על הבמה הצבעונית בליסבון, ברזילי התברגה כאמנית בינלאומית ובארץ היא שחררה להיט אחר להיט ואפילו תפסה את כיסא השופטת ב"אקס פקטור". אבל למרבה הפלא זו ההופעה הראשונה שבה היא פותחת מכירת כרטיסים - הרבה בזכות הקורונה שדחתה את המופע הזה שוב ושוב ואולי זו גם הסיבה שבדרך הוא קצת אבד.
את ברזילי אין צורך להציג, אבל את מופע החימום שלה דווקא כן. זמרת הפופ נונו היא על הנייר חימום שמתאים כמו כפפה למופע של ברזילי - צבעונית, מעניינת, פורצת. אבל החימום שלה היה בעיקר בעייתי. הקהל שלא הכיר את היוצרת החדשה, נותר אדיש להופעה שצומצמה לפינת הבמה, ללא תאורה ועם רקדניות שחוללו סביב מערכת התופים. תקלות הסאונד החמורות - מהסוג שיגרום לכם לסתום את האוזניים עם הידיים - דחפו את היושבים על הכיסאות בעיקר למבוכה.
אבל אז, לקראת השעה עשר, נשמע אינטרו אפי במיוחד מהלהיט CEO, ותופים דרמטיים ורביעיית נשפנים שבישרו על השיר הראשון "ננה בננה". ברזילי הגיעה לבמה חמושה באנרגיות שיא ואחרי שלושה שירים ברצף פנתה לקהל. "שלום לכולם, טעות מספר אחת, ללבוש פוטר", היא התנשפה מחום והתייחסה לסווטשירט העבה ועמוס היהלומים והפרנזים שלבשה - אבל לא כל האשם עליו, שכן בהחלטה תמוהה במועדון החליטו להדליק את החימום. "נעים מאוד להכיר אתכם, זה באמת משהו שלא עשיתי עד עכשיו בארץ, לפתוח קופות ולראות מי רוצה לבוא לשמוע אותי. אני באמת נורא מתרגשת, זה חתיכת מסע עבורי", אמרה בחום לקהל שענה לה בתשואות.
4 צפייה בגלריה
נטע ברזילי בהופעה בהאנגר 11
נטע ברזילי בהופעה בהאנגר 11
נטע ברזילי
(צילום: רז גרוס)
4 צפייה בגלריה
נטע ברזילי בהופעה בהאנגר 11
נטע ברזילי בהופעה בהאנגר 11
במה מוזרה
(צילום: רז גרוס)
ובאמת הציפייה הייתה גדולה, הכוונות היו טובות, האנרגיות בשמיים והבמה מנצנצת, אבל החלק הראשון לא הצליח להתרומם. הקהל של ברזילי, זה שמכיר אותה מהקליפים האמנותיים, עם חבורת הרקדנים המשופשפת והכוריאוגרפיה המעניינת - ציפה לפרפורמנס מלא, עסיסי ונוטף ג'וס, שפשוט לא הגיע. לא היו רקדנים, הווידאו ארט היה דל ולא הזכיר את הקליפים היצירתיים שלה והבמה נותרה ריקה ומלאת פוטנציאל לא ממומש. בטח לא עזר שהיא הייתה בשיפוע (בדומה לזו שבילי אייליש כיכבה עליה לאחרונה) בלי הצדקה. נטע אומנם החליקה עליה לקראת סוף המופע בשיר TOY, אבל עד אז השיפוע רק הקטין את הבמה, דחק את הנגנים לקדמה ובעיקר העלה תהיות.
גם נוכחותו האדישה משהו של טונה, שעלה לביצוע משותף של "אפס מאמץ" שברזילי מבצעת במקור עם סטטיק ובן אל, ול"סהרה" מתוך אלבומו האחרון - לא סייעה להרים את המופע. בכלל, אם יש משהו שבלט בהיעדרו במופע הוא הקו המקשר. בין החימום, לאירוח, לתלבושות הצעקניות, לעיבודים הכבדים ואפילו לצלילים האפריקניים שברזילי הסבירה שהן השפעה של החוויה שלה כילדה כשגרה עם המשפחה באפריקה.
אולם בחצי השני של המופע זה קרה, הקסם נוצר. הקסם הזה הוא הלופר, והסיבה שבגללה התאהבנו בברזילי ממבט ראשון. "לופר זה מכשיר שהוא כמו אקס רעיל, בא לך לחזור אליו או שאתה לא רוצה לראות אותו שנתיים", אמרה לפני שניגנה את המאש-אפ המרשים שעשתה לשירים freestyler, all the things she said, can't get you out of my head ו-zombie. את המלודיה המוכרת של freestyler היא יצרה בכמה ניסיונות, בעזרת קולה בלבד, והכינה את הקהל מראש שזה הולך להיות קטע קשה שייקח לה זמן לייצר. היה שווה לחכות, כי התוצאה הייתה מרשימה והטלפונים נשלפו מהר מאוד. דווקא הקטע הנקי, הכמעט אינטימי, שהדגיש את היכולות שלה כמוזיקאית מקורית ומפתיעה הזכירו לנו מה היא באמת שווה, למה באמת הגענו וכמה אלמנטים הפריעו לנו עד אותו רגע.
גם הביצוע ל-TOY שלווה כאמור בגלישה סתמית לחלוטין על השיפוע בבמה, הזכיר לנו איך התאהבנו. עבר מספיק זמן כדי שנטע תיהנה לשיר את השיר הזה ושהקהל יתמסר אליו בחזרה לאחר כמות אינסופית של השמעות. האמת היא שהקהל אפילו בירך על הלהיט הגדול בין שלל השירים שלא ידע לדקלם. לרגע, האופוריה ששטפה את ישראל בזכייה ההיא, שבה לזיכרון דרך צווחות הקהל. הצבעים שלה התבלטו גם בחלק השקט של המופע שבו ביצעה את cuckoo ואחריו גם את "אבניבי" בביצוע אקפלה עם ליווי בס עדין בקולה המלאכי. את המופע היא סיימה בביצועים גרנדיוזיים ל-CEO ובאסה סבבה שהצליחו להשאיר טעם טוב בסוף - אולי קצת מאוחר מדי.
4 צפייה בגלריה
נטע ברזילי בהופעה בהאנגר 11
נטע ברזילי בהופעה בהאנגר 11
"חתיכת מסע עבורי"
(צילום: רז גרוס)
4 צפייה בגלריה
נטע ברזילי בהופעה בהאנגר 11
נטע ברזילי בהופעה בהאנגר 11
במה לא מנוצלת
(צילום: רז גרוס)
ברזילי הגיעה עם המון רצון ותשוקה לייצר מופע בלתי נשכח אלא שבדרך היא שכחה את הקונספט. המוזיקה שלה מרמזת על שואו היסטרי, אבל מה שקיבלנו זו בעיקר סחרחורת. התלבושות לא התאימו לאווירת המופע, השפה הגרפית לא הייתה אחידה, רביעיית הנשפנים לא התאימה וחסרונם של זמרי הליווי, הרקדנים והכוריאוגרפיה הורגש. הקהל לא הבין אם הוא בקרנבל, מופע פופ, או סשן אלקטרוני. עם איזה טעם ברזילי רצתה שהקהל שלה ייצא מהמופע הזה? ניכר שהיא בעצמה לא ממש ידעה.