השחקנית וופי גולדברג, אחת המגישות של התוכנית The View ברשת ABC, טענה כי הסיבה לשואה "לא קשורה לגזע" ועוררה סערה גדולה.
1 צפייה בגלריה
וופי גולדברג
וופי גולדברג
וופי גולדברג
(צילום: Gettyimages)
חלק מהמשדר עסק ברצון של מחוז בטנסי להסיר מתוכנית הלימודים של בתי הספר באיזור את הנובלה הגרפית Maus של ארט שפיגלמן בשל "שפה לא נאותה" ואיור של אישה עירומה. העלילה מתארת את סיפורם של הוריו היהודים שחיו בשנות הארבעים בפולין ואת שעבר עליהם על פי עדותו של אביו כניצול שואה.
במהלך הדיון בנושא, אחת מחברות הפאנל, אנה נבארו, הזכירה כי קיים חוק בפלורידה שיכול למנוע מתלמידים לשוחח על נושאים שגורמים להם להרגיש לא בנוח בנושאים של גזע או מגזר, מה שגרם לחברת פאנל נוספת, סאני הוסטין לתהות האם בסופו של דבר נושא כמו השואה ייעלם מתוכנית הלימודים של התלמידים בארה"ב.
"השואה לא הייתה קשורה לגזע", התפרצה גולדברג לדיון והפתיעה את היושבות מסביב לשולחן. "לא, זה לא קשור לגזע", היא המשיכה.
ג'וי בייהאר ענתה לה: "הם החשיבו את היהודים כגזע אחר" וגולדברג לא ויתרה וחזרה על דבריה: "זה לא קשור לגזע". "אז למה זה כן קשור?", שאלה אותה בייהאר.
"זה קשור לחוסר אנושיות של אדם כלפי אדם אחד, זה כל מה שזה", אמרה גולדברג.
"אבל כל העניין היה שגזע אחד האמין שהוא עליון ורדף יהודים וצוענים", השיבה לה נבארו. "אבל אלו שתי קבוצות של אנשים לבנים", טענה גולדברג לקולות אי ההסכמה בפאנל שהסבירו לה שיהודים לא נחשבו "לבנים" על ידי הנאצים, אך היא לא ויתרה.
"אתם מחמיצים את הנקודה", התעקשה גולדברג. "ברגע שאתם מקשרים את העניין לגזע, זה הולך לכיוון הזה. בואו נדבר על מה זה כן. זה על איך אנשים מתנהגים אחד אל השני. זה בעיה. זה לא משנה אם אתה שחור, או לבן, כי שחורים, לבנים, יהודים, איטלקים, כולם אוכלים אחד את השני".
הביקורות נגד השחקנית לא איחרו להגיע והציפו את הרשתות החברתיות. אחד המגיבים צייץ שהדברים של גולדברג הצליחו להראות בצורה מושלמת את "הבורות המוחלטת של העולם הלא-יהודי, שמקבל גיבוי על ידי התקשורת, כשזה מגיע לרגע שצריך להבין מהי השואה ומה קרה אז והוסיף ש"גולדברג צריכה לפתוח ספר".