מתקפה על איגוד השחקנים שח"ם אחרי ההחלטה של יושבת הראש ריקי בליך להצטרף לאיגודי התרבות במחאה נגד הרפורמה המשפטית של ממשלת נתניהו. חלק מהשחקנים מוחים על ההזדהות הפוליטית ומעבירים ביקורת, זאת לצד שחקנים שתומכים במהלך.
2 צפייה בגלריה
ריקי בליך
ריקי בליך
ריקי בליך
(צילום: מוטי קמחי)
השחקן נתן רביץ כתב בחשבון הפייסבוק כי הוא מתנגד להזדהות הפוליטית בתוך המאבק. "ריקי יקרה, שח"ם הוא איגוד מקצועי המייצג אנשים עם מגוון דעות. ישנם א-נשים באיגוד המקצועי הזה שחושבים שלוקחים להם את הדמוקרטיה וישנם כאלה שחושבים שמחזירים להם את הדמוקרטיה. האיגוד אמור לדאוג לחברותיו וחבריו מול הממשלה המכהנת באשר היא. בתוקף כך, שח"ם הוא איגוד מקצועי שלא יכול לייצג דעה של חבר/ה באיגוד הזה, שלא אמור ואפילו אסור לו להתערב בפוליטיקה".
גם השחקן אוהד קנולר כעס על נקיטת העמדה וכתב: "כמו עוד חברים ימנים שקוראים את הפוסט הזה, אני חייב להגיד שאני לא מבין את המסר שלכם לחברי איגוד שתומכים ברפורמות לתיקון מערכת המשפט וחיזוק הדמוקרטיה. אתם יותר צודקים מאיתנו? יותר טובים מאיתנו? או גם וגם?".
אליהם הצטרף גם השחקן דני שטג שפנה אל יושבת הראש בליך. "ריקי, כשהקמתי את האיגוד עם שרון אלכסנדר, יורם חטב ועוד עמיתים למקצוע, הקמנו אותו על מנת להגן על השחקנים ולכבד אותם. לא הקמנו גוף פוליטי שיאמר את דעותיו בעיניינים שלא שלו. מבקש ממך, כחבר שח"ם, לא לכפות את הדעות הפוליטיות, מאיזה צד שהוא, על כל חברי האיגוד. אשמח אם תסירי את המודעה בשם כל שחקני ישראל. תודה".
2 צפייה בגלריה
תמונת אוהד קנולר
תמונת אוהד קנולר
"לא מבין את המסר שלכם". אוהד קנולר
(צילום: צביקה טישלר)
לצד אלו היו גם כאלה שתמכו במהלך של בליך, כמו השחקנית שני קליין שכתבה: "חד משמעית הסוגייה הפוליטית היא של ימין ושמאל, ועדיין התוצאות שלה יפגעו בכולנו באותה המידה ולכן הפוסט הזה הוא אינו פוליטי, הוא לא קורא לשחקנים להצביע לצד מסוים ואפילו לא קורא לפעולה, הוא מעדכן כי המצב הולך להשתנות. שח"ם הוא ארגון שפועל למען שחקנים ושחקניות ולמען עתיד המקצוע והדרך שלו לפעול היא מול הממשל, מה שנקרא בפוליטיקה אין מנוס מלהודיע כאן שההפיכה השלטונית עלולה להביא לפגיעה קשה מאד במקצוע שלנו ואני מודה שיש את שח"ם. הארגון לא מייצג את עמדתכם הפוליטית וגם לא מתיימר, הוא מייצג אתכם כשחקנים ושחקניות. והיכולת שלו לפעול ולהשפיע היא בעולם הפוליטי".
יושבת הראש בליך מסרה ל-ynet בתגובה לטענות: "איגוד השחקניות והשחקנים בישראל מתייצב כנגד הרפורמה שעתידה להחליש את בית המשפט ולאפשר חקיקה שפוגעת בזכויות אדם בסיסיות ובכללן הזכות לשבות, להפגין, והזכות לביטוי חופשי. חופש הביטוי הוא הבסיס לפרנסה ולקיום של אמניות ואמנים ולכן זו חובתנו להילחם למענו, ולא משנה מאיזה צד פוליטי מגיע האיום. שח"ם הוא גוף גדול שמייצג אלפי חברות וחברים, וברור שיש בו מגוון דעות ותמיד נאפשר לכולם ולכולן להשמיע אותן, אבל בדיוק בשביל זה, צריך להיות חופש ביטוי מלא במדינה דמוקרטית. כדי שאף אחד ואחת לא יפחדו להשמיע את קולםן. ועל כך נילחם כי אין לנו ארץ אחרת, שפה אחרת, או תרבות אחרת".