השחקנית האמריקאית זוכת האוסקר סוזן סרנדון השתתפה בהפגנה פרו-פלסטינית שנערכה בסוף השבוע האחרון בניו יורק, טענה שישראל מבצעת פשעי מלחמה - ואמרה באמירה מקוממת במיוחד כי טבח ה-7 באוקטובר קרה "בקונטקסט" מסוים.
1 צפייה בגלריה
סוזן סרנדון בטקס פרסי גילדת השחקנים, 2016
סוזן סרנדון בטקס פרסי גילדת השחקנים, 2016
סוזן סרנדון
(צילום: Getty Images)
"אני ניצבת כאן עם הפריבילגיות הלבנה שלי שהוענקה לי באכזריות, כדי לומר שלא צריך להיות פלסטיני כדי לעמוד לצד העם הפלסטיני", אמרה סרנדון כאשר עלתה לנאום, "אתה לא צריך להיות פלסטיני כדי להבין שטבח של כמעט 5,000 ילדים איננו מתקבל על הדעת. זהו פשע מלחמה. אתה לא חייב להיות פלסטיני כדי להבין שפשעי מלחמה מתבצעים כל יום, לפי האו"ם וארגונים הומניטריים אחרים".
כבר שנים רבות שסרנדון ידועה בפעילות הפוליטית שלה, ונחשבת לסמן שמאל רדיקלי בתרבות האמריקנית. דבריה בהפגנה ביום שישי האחרון בהחלט אינם מהווים את הפעם הראשונה שבה היא נוקטת עמדה אנטי-ישראלית בכל הנוגע לסכסוך הישראלי-פלסטיני. "זהו הזמן לחינוך, כיוון שכל כך הרבה אנשים לא מבינים את הקונטקסט שבו קרתה המתקפה של ה-7 באוקטובר", המשיכה סרנדון בדבריה המקוממים בהפגנה, "הם לא מבינים את ההיסטוריה של מה שנעשה לעם הפלסטיני במשך 75 שנה. זוהי הזדמנות לחנך אנשים, אם יש להם ראש פתוח, אם הם מסוגלים להתעלות מעל לאינסטינקטים השבטיים".
ב-7 באוקטובר, בעיצומו של הטבח שביצע חמאס באזרחים וחיילים ישראלים, העלתה סרנדון לעמוד ה-X (לשעבר טוויטר) שלה תמונה של ציפור שנחתה על אדן חלון ביתה, ותו לא. גם בימים הבאים מיאנה להגיב על האירועים הקשים, ורק ב-13 באוקטובר החלה לצייץ שוב, ובכמות אינטנסיבית - אלא שכמעט כל ציוציה היו ציוצים-מחדש של תכנים אנטי-ישראליים במפגיע, כולל סרטונים של רוג'ר ווטרס ורבנים מנטורי קרתא, הזרם החרדי השולי והקיצוני השולל את זכות קיומה של המדינה.