בריאיון למגזין "וראייטי" שיתפה הקומיקאית והשחקנית היהודייה איימי שומר בתחושותיה על רקע האנטישמיות הגואה מעבר לים על רקע מלחמת ישראל-חמאס. "אנשים שמים פוקוס חד כתער על היהודים אבל לא על חמאס, זה מאוד מוזר", היא אומרת.
1 צפייה בגלריה
איימי שומר
איימי שומר
איימי שומר
(צילום: EPA)
במהלך צילומים שהתרחשו במרץ בברוקלין לסרט הבא שלה Kinda Pregnant ("סוג של בהיריון" בתרגום חופשי), שבו היא משחקת אישה שמעמידה פנים שהיא הרה בשביל תשומת לב, עובר אורח הפריע באחת הסצנות כשהוא צועק לעברה: "לכי תזדייני, איימי שומר! את ציונית! אתה אוהבת רצח עם!". אך השחקנית, שכבר רגילה לדברים מסוג זה, המשיכה בשלה והעידה בריאיון כי "זה אפילו לא העלה לי את הדופק. לא בכיתי. כלום".
שומר המשיכה בכך שלדעתה השיח שמתנהל כרגע סביב המלחמה במזרח התיכון הוא מאוד חד-צדדי, והיא הייתה רוצה לשנות זאת. "שמים פוקוס חד כתער על העם היהודי אבל לא על חמאס", היא אומרת. "זה מאוד מוזר. הייתי ממליצה לאנשים לקרוא את הספר 'ישראל: מדריך פשוט למדינה הכי לא מובנת עלי אדמות' מאת נועה תשבי. או משהו אחר - יהודים כותבים הכול".
שומר התבטאה ברשתות החברתיות פעמים רבות לטובת יהודים וישראל מאז מתקפת 7 באוקטובר וספגה על כך ביקורות. בין היתר שיתפה סרטון של מרטין לותר קינג ג'וניור שבו הוא מגנה את האנטישמיות ואומר שלישראל יש זכות קיום. ברניס קינג, בתו של הפעיל, הגיבה לפוסט של שומר ואמרה שבעוד היא ואביה מתנגדים לאנטישמיות, היא "בטוחה שהוא היה קורא להפסיק את ההפצצות של ישראל על פלסטינים, לשחרור בני הערובה ושנעבוד למען שלום אמיתי, הכולל צדק".
"זה הגיע למצב שאי-אפשר לתמוך ביהודים אחרים בלי שאנשים ירגישו שזה זלזול במצב בעזה", היא אומרת בריאיון, אך היא רוצה שאנשים ידעו שהאקטיביזם שלה לא אומר שהיא תומכת בממשלת ישראל. "אני לא מסכימה עם שום דבר שנתניהו עושה, וכך גם הישראלים שאני מכירה. כמובן שמה שקורה בעזה הוא מחליא, מחריד ובלתי מתקבל על הדעת". היא מוסיפה, "אבל אני גם לא חושבת שזה בסדר לשנוא מישהו בגלל שהוא נולד יהודי".
במהלך הריאיון אישה בשנות ה-20 לחייה פנתה לשומר ואמרה: "תודה לך על כל מה שאתה עושה למען ישראל. אנחנו תומכים בך", הקומיקאית שיתפה כי סיטואציות דומות קורות לה כעשר פעמים ביום.