בסרט התיעודי החדש על חייה של ברוק שילדס, Pretty Baby ("ילדה יפה"), שהוקרן אמש (ו') בבכורה בפסטיבל סאנדנס, השחקנית בת ה-57 חשפה כי נאנסה זמן קצר לאחר סיום לימודיה בקולג' פרינסטון.
2 צפייה בגלריה
ברוק שילדס
ברוק שילדס
ברוק שילדס
(צילום: Gettyimages IL/Slaven Vlasic)
שילדס, שהחלה את הקריירה הקולנועית שלה כבר בגיל 12, תיארה את פרטי האירוע וסיפרה שהוא קרה בזמן שבו נאבקה למצוא עבודה לאחר הצלחתה המוקדמת. השחקנית בחרה לא לחשוף את זהותו של זה שתקף אותה אך אמרה כי נפגשה עם אותו אדם לארוחת ערב, לכאורה כדי לדון בעבודה. לאחר מכן הוא הציע שתעלה לחדר המלון שלו על מנת לחכות למונית. "הוא אמר לי, 'תחזרי למלון ואני אתקשר למונית'", מסבירה שילדס בסרט. "עליתי לחדר המלון, והוא נעלם לזמן מה."
לדבריה היא חשה באי-נוחות בחדר שאינו שלה ולכן החליטה להשתמש במשקפת שהאיש השאיר בחדר והתבוננה בכמה שחקני כדורעף מבעד לחלון. "הדלת נפתחה, והאדם הגיע עירום, ואני מחזיקה את המשקפת... הנחתי את המשקפת בצד ופתאום הוא ממש מעליי. כמו בקרב היאבקות".
כתבות נוספות במדור קולנוע:
שילדס הודתה שלא ניסתה לברוח מכיוון שחששה שזה יגרום לאלימות פיזית נוספת. "פחדתי להיחנק או משהו כזה", היא אומרת בסרט. "אז לא נלחמתי, פשוט קפאתי לחלוטין. חשבתי ש'לא' אחד היה צריך להספיק, אז פשוט אמרתי לעצמי 'תישארי בחיים ותצאי'. פשוט כיביתי את עצמי. ידעתי להתנתק מהגוף שלי. תרגלתי את זה... אחרי זה ירדתי במעלית והזמנתי מונית בעצמי. בכיתי כל הדרך לדירה של חבר שלי".
עוד הוסיפה כי במשך זמן רב היא לא עיבדה את האירוע כתקיפה מינית, אפילו כשמומחה האבטחה שלה, גאווין דה בקר, אמר לה בפירוש ש"זה אונס", היא ענתה לו "אני לא מוכנה להאמין לזה". היא אף הוסיפה שלא יכלה שלא להרגיש אשמה, "זה מה שהמוח שלי היה צריך", היא מודה. "זה כל כך קלישאתי, זה כמעט פתטי. אבל האמנתי שאיכשהו העברתי מסר וכך המסר התקבל. שתיתי יין בארוחת הערב ועליתי לחדר. פשוט בטחתי בו מאוד".
לאחר מכן היא סיפרה שהחליטה לכתוב מכתב לתוקף שלה אך היא לא נענתה. "פשוט הרמתי ידיים ואמרתי, 'אני מסרבת להיות קורבן כי זה משהו שקורה לא משנה מי את ולא משנה למה את חושבת שאת מוכנה או לא'", היא סיכמה. "רציתי למחוק את כל העניין הזה מהנפש ומהגוף שלי ופשוט להמשיך בדרך שבה הייתי. המערכת אף פעם לא באה לעזור לי. אז פשוט הייתי צריך להפוך להיות חזקה בכוחות עצמי".
2 צפייה בגלריה
ברוק שילדס
ברוק שילדס
ברוק שילדס
(צילום: Gettyimage)
שילדס, שכאמור נמצאת באור הזרקורים מילדות, כבר דיברה בעבר על חוויות קשות שנאלצה לעבור כמי שגדלה בסצנה הגועשת של הוליווד - אך זו הפעם הראשונה שהיא חושפת את הסיפור הזה. כמו כן, במהלך השנים התעורר דיון ציבורי על תחילת הקריירה שלה בטענה שהיא עברה החפצה מינית על אף גילה הצעיר. כך למשל היא הופיעה עירומה בתחילת דרכה בסרט "ילדה יפה" (ממנו שאבה את שם הדוקו החדש), אז גם נישקה את השחקן שהיה לצידה, קית' קרדיין שהיה אז בן 29. בנוסף, בגיל 15 היא הופיעה בסרטים "הלגונה הכחולה" ו"אהבת בוסר" שכללו סצנות סקס ועירום.