אחרי אישור השיר הישראלי באירוויזיון 2024 - גרפיטי מחאתי נגד ישראל בעיר מאלמו בשבדיה, המארחת של תחרות השירה האירופית בחודש מאי.
1 צפייה בגלריה
גרפיטי פרו-פלסטיני על כרזות האירוויזיון במאלמו
גרפיטי פרו-פלסטיני על כרזות האירוויזיון במאלמו
גרפיטי פרו-פלסטיני ברחבי העיר המארחת כמו גם על כרזות האירוויזיון במאלמו
(צילום מסך, ערוץ SVT)
ביום שני בלילה התגלו כתובות עם מסרים פרו-פלסטיניים בהם Free Gaza, כמו גם ריסוס צבע אדום על שלטי האירוויזיון בעיר שבהם כתוב סלוגן התחרות: "המוזיקה מאחדת".
כפי שפורסם ב"ידיעות אחרונות" ו-ynet, ההערכה בישראל היא שהמשלחת הישראלית בתחרות תאובטח בצורה משמעותית באופן יחסי לשנים הקודמות. "צריך לקחת בחשבון את העובדה שמדובר בעיר שנחשבת לאנטישמית במיוחד", אמרו גורמים המעורים בפרטים בהקשר לסידורי האבטחה הישראלים.
בישראל לא מתכוונים לקחת סיכונים מיותרים ונערכים לכל אפשרות כשגם איגוד השידור האירופי מודע למאמצי האבטחה הישראליים ועשוי לסייע במידת הצורך.משלחת מקדימה של שב"כ כבר יצאה לעיר השבדית להיערכות, ואחריה תיקבע כמות האבטחה שתלווה את המשלחת.
אחרי פרשת פסילת השיר "הגשם של אוקטובר" בשל מילים "פוליטיות״, ואישור השיר "הוריקן", ישראל כידוע תתחרה רשמית באירוויזיון 2024 שישודר בכאן.
שבוע האירוויזיון שיכלול את שני חצאי הגמר וכמובן את הגמר החגיגי - ייפתח ב-5 במאי. ישראל תשתתף בחצי הגמר השני. חצי הגמר הראשון יתקיים בתאריך 7 במאי, ויתחרו בו המדינות סלובניה, איסלנד, אוקראינה, קפריסין, פולין, סרביה, פינלנד, ליטא, פורטוגל, אוסטרליה, אזרבייג'ן, מולדובה, קרואטיה, אירלנד ולוקסמבורג. בנוסף, יופיעו בחצי הגמר הראשון בריטניה וגרמניה, ששייכות ל"חמש הגדולות" ועוברות אוטומטית לגמר, כמו גם שבדיה, הזוכה של השנה שעברה.
ישראל תתחרה כאמור בחצי הגמר השני שייערך יומיים אחר כך, זאת בשל בקשתה בעקבות הסמיכות לערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה. גולן, נציגת ישראל, תתחרה מול המדינות אוסטריה, אלבניה, אסטוניה, גאורגיה, מלטה, הולנד, שווייץ, נורבגיה, לטביה, יוון, סאן מרינו, בלגיה, ארמניה, דנמרק וצ'כיה. כמו כן, גם ספרד, איטליה וצרפת יופיעו בחצי הגמר השני.