אשת הרדיו שמירה אימבר שהלכה לעולמה אתמול (ו') אחרי שעברה תהליך פליאטיבי להקלה על סבלה, התראיינה לפני מותה לגלי צה"ל על החלטתה להיפרד מהחיים.
"אני עוברת בימים האחרונים שבעה בעודי בחיים", אמרה אימבר בימים האחרונים לפני מותה, "כל מה שאנשים עושים בשבעה, מדברים בשבחו של ההולך, אני זוכה לזה בעודי בחיים. באים אנשים ואומרים לי דברים נפלאים ותומכים. וחלקם בוכים, ורובם מצטערים, אולי כולם מצטערים. אבל משלימים, מקבלים, נהדר לי".
אימבר נשאלה על התהליך ואמרה כי בעזרת הרופאה הפוליאטיבית היא תעשה את זה בביתה. "באמצעות מורפיום ועוד אלמנט שמרגיע עד שהלב מחליט שדי לו. ואת זה עושים פה בבית, בכבוד, והייתי מאוד שמחה שאנשים יידעו את זה". אימבר הבהירה בריאיון כי לא מדובר בהמתת חסד, אלא בתהליך חוקי שאפשרי בישראל עבור מי שעומד בקריטריונים.
אשת הרדיו שהלכה לעולמה בגיל 79, אמרה כי קו פרשת המים בהחלטתה הייתה "הנפילה הקשה האחרונה שבה פתחתי את הראש ושכבתי בשלולית של דם עד שהצלחתי להניע את עצמי ללחצן מצוקה. הנפילה הזאת וזאת שקדמה לה, ואיבוד הכרה, סימנה סופית את אי היכולת של המכונה להמשיך לתפקיד".
1 צפייה בגלריה
שמירה אימבר
שמירה אימבר
שמירה אימבר
(צילום: אלכס קולומויסקי)
אימבר הוסיפה, "אז כשאני יושבת בכורסא ואני מדברת בצלילות דעת, אפשר לחשוב להמשיך את זה, למה לא להמשיך את זה? אז לא. כי אף אחד לא ערב לי, במצב שלי זה יותר סביר שאני אפול, שאשבור משהו, שגם יכאיב לי. ואני לא רוצה כאבים. זכיתי לחלות בסרטן כבר 16 שנים שלא מקבל כימו, לא מקבל הקרנות, ולא מכאיב. למה אני צריכה להסתכן בסבל מיותר? והבנות שלי מקבלות את זה, משלימות עם זה, סובלות, קשה להן".
היא נשאלה מה אומרים לסיום והשיבה: "ביי. מה אתה אומר כשאתה נפרד? לא מהחיים, אתה אומר למישהו, להתראות ביי, אז להתראות ביי. דמיין בנפשך שאני פוגשת את אבא שלי ואמא שלי".