"אמיר אהוב שלי, אתה שבע השנים היפות של חיי". אלה מילותיה של שני ישר, שאיבדה את אהוב ליבה, רס"ב אמיר חורי בפיגוע בבני ברק לפני חודש. ועכשיו המילים הללו הן חלק משיר ששר הזמר והיוצר ארקדי דוכין. כמו כל המדינה גם ארקדי דוכין ישב מול הטלוויזיה באותו ערב שלישי ארור, 29 במרץ האחרון, והזדעזע מהתמונות שהגיעו מבני ברק. הוא לא ידע שתוך זמן קצר הוא יהיה מעורב בסיפור אישית, בשל העובדה שעוז, הבן של השכנים שלו, משרת ביחידת האופנוענים של מרחב דן בה שירת גם השוטר שנהרג באירוע, רס״ב אמיר חורי ז״ל.
"במשך השנים", אומר דוכין, "יצא שהרבה שורות משירים שלי נכתבו על קברים כמו 'היא לא דומה' או 'מי אוהב אותך יותר ממני'. ויש את הסיפור שלי האישי שעליתי לארץ ותוך שנה וחצי מצאתי את עצמי במלחמת לבנון הראשונה. לכן אנשים מכירים את היכולות שלי. וככה פנה אלי עוז, השכן שלי: 'אני חבר טוב של אמיר ושני, תכתוב עליהם שיר'. עניתי לו: 'אני לא יכול להתמודד עם העצב', אבל אמרתי לשותף שלי לכתיבה, זמיר גולן, שכתב איתי יחד בין השאר שיר זכרון לאריק איינשטיין, 'אם אתה עושה את זה איתי, אני בפנים'. זמיר ראיין את שני, ולמעשה אלו המילים שלה, שסידרנו את זה יחד. אם היה יותר זמן לפני יום הזכרון היינו מוצאים אשה שתשיר את זה, כי המילים הן של שני. אמרתי לה: 'אני נותן לך את השיר במתנה. זה סיפור על החיים, והפכנו אותו לשיר. הנחישות של אמיר להלחם על הארץ הזו - זה סוגר מעגל, שכל מי שחי פה מתחבר אליו בלי קשר למוצא שלו".
2 צפייה בגלריה
שני ישר ואמיר חורי
שני ישר ואמיר חורי
שני ישר ואמיר חורי
שני ישר לא נשארה אדישה למחווה: "השיר הזה הוא מתנה מאוד גדולה עבורי לקבל מארקדי וזמיר, זו הפיסה הקטנה שנשארה לי מאמיר. הוא מספר את סיפור האהבה שלנו. כבר שבוע שאני שומעת אותו בלופים ומתרגשת. הלב שלי עוצר מלכת וכמובן שהשמעתי אותו לאמיר. אני מוותרת על כל השירים בעולם כדי שאמיר יהיה פה. אבל כמו שכתוב בשיר: עכשיו אמיר הוא של כולם".
2 צפייה בגלריה
ארקדי דוכין
ארקדי דוכין
"אמרתי לשני:'אני נותן לך את השיר במתנה'".ארקדי דוכין
(צילום: אלכס קולומויסקי)
שבע השנים היפות (טיוטה ראשונה)
מילים ולחן: ארקדי דוכין וזמיר גולן
ביצוע :ארקדי דוכין
אולפן: מוזיקה חופשית בע"מ
שבע שנים איתך
חלפו כמו חלום
בים של אהבה
ונעלמו ביום
איך שערך הרך
בתוך אצבעותי
אמיר אהוב שלי
אתה
שבע השנים היפות של חיי
שבע שנים איתך
חלפו כמו חלום
כמשיכת מכחול
זוכרת את הכול
איך שבטחת בי
לאהבה בלי תנאי
7שנים היפות של חיי
‎אז תן מילה, אמיר
‎תן סימן בשבילי
קר בלעדיך
ריק עולמי
‎תמיד היית לי כל העולם
ועכשיו אתה
‎אמיר של כולם
הטבעת שנותרה
כהה ויתומה
וזכרון מתוק
ברעש הדממה
נזכרת כל דקה
פניך מול שפתי
שבע השנים היפות של חיי
אז תן מילה אמיר…