ג'רמי רנר, שמוכר בעיקר בזכות גילום דמותו של הוקאיי ביקום הקולנועי של מארוול, התראיין לספיישל בן שעה בשם "ג'רמי רנר: ריאיון עם דיאן סויר - סיפור של אימה, הישרדות וניצחון" ששושדר הלילה (בין חמישי לשישי) ברשת ABC. זהו הריאיון הראשון שלו מאז התאונה הקשה ב-1 בינואר, שבה חתול השלג שלו דרס אותו והותיר אותו עם למעלה מ-30 עצמות שבורות וריאה שקרסה. בריאיון חשף כי האמין שהוא עומד למות וכעת חי עם מתכות רבות בגופו ואובדן תחושה בצידו הימני.
2 צפייה בגלריה
ג'רמי רנר מתוך הריאיון ב-ABC
ג'רמי רנר מתוך הריאיון ב-ABC
ג'רמי רנר מתוך הריאיון ב-ABC
(צילום מסך)
על פי דו"ח של משטרת מחוז וושאו בנבדה רנר נפצע כאשר ניסה למנוע מאחיינו אלכס להידרס על ידי המפלסת שהחלה להידרדר מכיוון שהבלם שלה לא הופעל כראוי. רנר סיפר בריאיון כי הוא היה ער לאורך כל התאונה והרגיש הכול. "איבדתי הרבה בשר ועצם בתקרית הזו, אם הייתי שם לבד ודאי הייתי מת", אמר.
השחקן חשף כי היו לו מחשבות על החלטות בנוגע לסיום חייו וכי הוא מנע מבתו לראות אותו מיד לאחר התאונה. "אל תתנו לי לחיות מחובר למכונות וצינורות. אם הקיום שלי יהיה תלוי בסמים ובמשככי כאבים - תנו לי ללכת", הבהיר למשפחתו.
הספיישל כלל גם שיחות עם בני משפחתו של השחקן ומקורבים אחרים בסביבת התאונה, בהם אחיינו אלכס, אחותו והשכנים שלו שהיו הראשונים להגיב בזמן התאונה. "החזקתי את הראש שלו ולא הזזתי ממנו את המבט כי לא רציתי שיאבד הכרה", סיפרה השכנה בארב פלטשר. "היה רגע שפתאום הוא נעשה שליו והעור שלו נהיה אפור-ירקרק, הייתי בטוחה שאיבדנו אותו". "היה המון דם, והוא היה בכאב איום, הקולות שהוא השמיע..." נזכר ריצ'רד קובאץ' שכנו של רנר ובן זוגה של פלטשר. "הראש שלו היה נראה פתוח לגמרי".
כלוב הצלעות של רנר עבר שיקום והושתלו בו מתכות, וכך גם בפניו על מנת לשחזר את ארובת העין שלו. באחת מרגליו יש כעת מוט טיטניום והלסת שלו נתמכת באמצעות גומיות וברגים, סיפר השחקן. "את כל הצד הזה של הגוף שלי אני לא ממש מרגיש" אמר והצביע על צידו הימני, "אבל זה ישתפר. בחודשיים האחרונים כבר היה שינוי". עוד הוסיף כי איבד תחושה בפניו אך ראייתו לא נפגמה.
לכתבות נוספות בנושא:
האירוע עדיין טראומתי עבור רנר שחשף כי לא הצליח לישון בהכנה לריאיון, אך היה חייב לעשות זאת: "אני מסרב לתת לזה להיות טראומה או חוויה שלילית, זה רגע שאני גאה בו כי לא נתתי לזה לקרות לאחיין שלי. אני משנה את הנרטיב של להיות קורבן או לעשות טעות. אני מסרב שהזיכרון שלי ירדוף אותי ככה". יחד עם זאת הוא כן לוקח אחריות על המקרה. "כתבתי בטלפון למשפחה מילים אחרונות", הוא מספר לסויר על הרגעים בבית החולים שהאמין שלא ייצא מזה בחיים, "אמרתי להם שאני מצטער שעשיתי להם את זה, זו אחריות שלי ואני מרגיש נורא עם זה שהמעשים שלי גרמו לכל כך הרבה כאב".
החצי הראשון של הספיישל כלל שחזור רגע אחר רגע מפי רנר של מה שאירע לפני התאונה. השחקן נאלץ לפנות את השלג בשטח בבעלותו אחרי סופה קשה בנבדה. הוא הזמין את משפחתו להתארח בחגים וביקש מאלכס, אחיינו בן ה-27 שיעזור לו בפינוי השלג. רנר גרר את אחד מרכבי המשפחה באמצעות המפלסת כשהתאונה התרחשה. המפלסת התחילה להידרדר ורנר לא ראה את אלכס, הוא הוציא את פלג גופו העליון מהרכב בשביל לראות אותו אך שכח להרים את הבלם. "הייתי צריך להיות בתוך הרכב, זה כמו לנסות לנהוג באוטו כשהרגל שלך מחוצה לו. זו הייתה הטעות שלי ושילמתי עליה", הודה.
המפלסת המשיכה להידרדר ורנר נפל ממנה החוצה, הוא ניסה לקפוץ חזרה פנימה כדי לעצור אותה, אך נפל וצרח "לא היום מאדרפאקר", לפני שפגעה בו. השחקן הודה שהוא לא זוכר הרבה חוץ מזה שראה את העין שלו מחוץ לארובתה, והרגיש איך הבהונות, הקרסוליים הרגליים והחזה שלו נמחצים. "זה כמו שאת מדמיינת שזה מרגיש. הרגשתי שהנשמה שלי יוצאת". האחיין של רנר רץ לעזרתו, והשכנים נאלצו לשאול אותו האם זה ג'רמי כי לא היה ניתן לזהות אותו עקב חומרת הפציעות.
2 צפייה בגלריה
ג'רמי רנר
ג'רמי רנר
ג'רמי רנר
(צילום: AP)
רנר בן ה-52, היה מועמד פעמיים לפרס האוסקר, בפעם הראשונה על "מטען הכאב" משנת 2008 (בבימויה של קתרין ביגלו) והשנייה על "גנב עירוני" מ-2010 (שכתב וביים בן אפלק). בשנים האחרונות הוא מוכר בעיקר כמי שמגלם את הוקאיי ביקום הקולנועי של מארוול. בשבוע הבא עתידה לצאת תוכנית חדשה בכיכובו בשם Rennervations, שאל הבכורה שלה הוא צפוי להגיע במה שתהיה הופעתו הפומבית הראשונה.