אוקיי, הגיע הזמן לכיול מחדש. אם האמנתם שסדרות ריאליטי מסוגת השידוכים אכן גירדו את תחתית בור הרעיונות ממנו הן שואבות השראה, מסתבר שיש עוד הרבה במקום ממנו זה מגיע. Lovestruck High, ריאליטי השידוכים החדש של אמזון פריים שעלה אתמול (ד'), בהחלט מעמיד רף חדש ככל שזה נוגע לריאליטי זיווגים מטורלל.
בגדול, הוראות ההכנה של הז'אנר הן לקבץ זכרים ונקבות יחד במקום סגור, לערבב אותם טוב טוב, לספק להם משימות שיצרו ביניהם קונפליקטים או משיכה, לא בהכרח בסדר הזה, ולקוות שהנטייה הטבעית של האדם להתחבר למישהו תעשה את שלה. כולם מכירים את המתכון הזה כולל המשתתפים, שמלוהקים כשהם כבר מיודעים עם כללי המשחק. את הטוויסט מספקת בדרך כלל התפאורה, כלומר העולם שבו מתקיימת הסדרה. כבר היינו בימי הביניים, היינו בעירום, היינו בג'ונגל, ובאמת קצרה היריעה. Lovestruck High מצאה יקום נוסף שכף רגלו של האדם הרווק עוד לא דרכה בו מעולם, למרות שאם חושבים על זה, מדובר באחד המקומות הטעונים בחיים של כולנו: בית ספר תיכון.
כן, כ-15 בריטים צעירים, לא משנה מאיזה מגדר ועם איזו נטייה מינית, מתקבצים במבנה שמספק להם את כל האקססוריז של תיכון אמיתי, או יותר נכון תיכון שיצא מתוך סרט-תיכון אמריקני קיטשי. יש שם מנהלת קשוחה, הם משחקים בייסבול בשיעורי ספורט (או מתאמנים בנבחרת המעודדות), יש להם נשפים או מסיבות ביתיות ותחרויות איות. בצהריים הם מתכנסים להשמצות הדדיות במזנון בזמן הארוחה ובין לבין הם מפנים זמן לשיחות בנות בשירותים וריכולי בנים במלתחות. המטרה הסופית היא הגיע לנשף הסיום עם בן זוג, ואם אפשר גם לא להיות מודחים בדרך, זה מאוד יעזור.
2 צפייה בגלריה
מתוך Lovestruck High
מתוך Lovestruck High
מתוך Lovestruck High
(צילום: Amazon)
לזכות ההפקה יאמר שהם מקבלים את כל מה שצריך כדי להיכנס לאווירה, כולל ניצבים, עניין לא מקובל בסדרות ריאליטי, שמעצימים את הרושם שמדובר בסדרה מתוסרטת ולא בריאליטי. מה גם שכל המשתתפים נמצאים בגיל שבו התיכון הוא זיכרון טרי יחסית, מה שמקל עליהם להשתחל פנימה. המחשבה מאחורי הליהוק נמצאת בהלימה עם טייפקאסט המוכר מסרטי התיכון-קולג' האמריקנים (המלכה, הליצן, הספורטאים, החנונים), והגליק הגדול הוא הקריינית – לינדזי לוהן, גבירותי ורבותיי, מה שהופך את Lovestruck High ל"סדרה של לינדזי לוהן" לפני שהספקתם למצמץ. התסריט של לוהן מרפרר בהנאה ל"ילדות רעות", הקאלט הקולנועי בכיכובה מתחילת האלף הנוכחי.
אני חייבת להודות שאם הרעיון הוא להביא את המשתתפים לסוג של כאוס רגשי שיקצין את הדרמה, התיכון הוא המקום הטוב ביותר לעשות את זה. שטופי הורמונים ומבולבלים, פטאליים וחסרי פרופורציות, כולנו היינו שם. ובאמת, Lovestruck High מוכיחה שאפשר להוציא אנשים מהתיכון ואולי אפשר גם להוציא את התיכון מאנשים - אבל אפשר גם להחזיר אותו, ודי בקלות.
2 צפייה בגלריה
מתוך Lovestruck High
מתוך Lovestruck High
מתוך Lovestruck High
(צילום: Amazon)
כל המשתתפים מגיעים חדורי מטרה, כמו בכיסאות מוזיקליים כולם פשוט רוצים להיות עם מישהו ולפעמים זה לא משנה עם מי, העיקר לא להסתובב לבד בהפסקות. חברי הקאסט – שבאופן מרענן מכיל אחוז גבוה של גייז, לסביות וכנראה גם ביסקסואלים - מנהלים משא ומתן פרגמטי על יחסים רומנטים וחותרים מהר מאוד למגע. שברונות הלב מגיעים כבר בפרק הראשון (מתוך שלושה ששוחררו) והקנאה והמשיכה המינית נלבשים על השרוול, מדוברים, מוחצנים ומוקצנים. וכן, זה טראשי ושטחי ומזעזע וממכר כמו שזה נשמע. "אנחנו אנשים בוגרים!", מנסה מישהו לזעוק מדי פעם, אבל מהר מאוד הכל חוזר למקום ממנו הכל התחיל, לתיכון.