נשים רבות חלמו בילדותן להפוך לנסיכת דיסני ולהתאהב באביר שמגיח על הסוס הלבן; אלא עם הגעתן לשלב הדייטים בחיים האמיתיים, הפנטזיה על אהבת אמת מושלמת מתנפצת - וטוב שכך.
בפרק חדש של "אבק פיות" שוחחנו עם עדן לוי, עד לאחרונה שדרנית בגל"צ, על הנורות האדומות שפספסנו לחלוטין במשך שנים - מהנסיכים של "סינדרלה" ו"שלגיה" ועד "היפהפייה הנרדמת", עם גברים שלא מכבדים את הזמן שמקדישים להם, לא זוכרים את שם הגיבורה או את איך שהיא נראית, ומרשים לעצמם גם להיכנס למרחב האישי שלה ולהפר אותו בצורה בוטה.
1 צפייה בגלריה
מתוך "פוקהונטס"
מתוך "פוקהונטס"
מתוך "פוקהונטס"
(באדיבות yes)
"יש כמה דגלים אדומים שקשה מאוד להתעלם מהם בסיפורי האהבה שגדלנו עליהם", מספרת לוי, שכתבה ציוץ בטוויטר שהפך לוויראלי ובכך הציפה את הנושא שרבות יכולות להזדהות איתו.
גם הנסיכים של "בת הים הקטנה", "היפה והחיה" או אפילו "אלאדין" ו"פוקהונטס" לא שונים - על פניו מדובר בגברים טובי-לב ונעימי מראה, אלא שהגברים הללו נוקטים בצעדים פטריארכליים, קולוניאליסטיים ומיזוגניים לעיתים, שנועדו להקטין את האישה שמולם, גם אם לא בכוונה תחילה.
אך האם קיימים נסיכים שאפשר להגיד עליהם מילה טובה? יש, אך הם מעטים - וגם הם לא חפים מטעויות. האזינו לפרק.
בכל יום שלישי בשעה 14:00 ב-ynet radio משי אייד לוקחת אותנו למסע קסום המעורר לחיים את זיכרונות הילדות שלכם דרך סרטי "וולט דיסני"
מחפשים המלצות האזנה או רוצים להמליץ על פודקאסטים שאתם אוהבים? הצטרפו לקהילת הפייסבוק שלנו פודקאסט להמונים